מערכת COL | יום כ"ז אייר ה׳תשפ״ד 04.06.2024

"מציל אנשים שתקועים בבור": הציור המצמרר של אריאל ביבס

נרות כתומים, הפרחת בלונים צהובים, סיפורים אישיים על חטופים והצגת ציור מצמרר: כך נראה אירוע אחדות ייחודי בסביון עם שליח הרבי הרב ביסטריצקי, למענם של החטופים | "שלא נשכח את החטופים. הם בליבנו תמיד"
צילום: מנדי טויטו

שבת שלום - למען החטופים: מאות מתושבי סביון התכנסו שעות לפני כניסת השבת לאירוע מרגש במיוחד, בסימן "מתאחדים למען החטופים", שנועד להעלות את המודעות לחטופים השבויים בעזה בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס. 

"שבת זה משהו שמאחד את עם ישראל", אמרה המנחה טלי מץ בפתח האירוע, "השבת גם מבליטה בקרב המשפחות, בכל שבוע, את החוסר של הילדים מסביב לשולחן. שבת זה הזמן שכל המשפחה מתכנסת יחד ועכשיו אנחנו כאן, בערב שבת, כדי שלא נשכח את החטופים. הם בליבנו תמיד". 

ג'ימי מילר, בן דודה של שירי ביבס, הוזמן לדבר ובחר בפתח דבריו להציג ציור מצמרר שצייר אריאל ביבס בן ה-4, החטוף בעזה, לפני שנחטף. בציור, בו נראית דמות דמיונית של 'גיבור על', נכתב: "אני עף ומציל אנשים שתקועים בתור בור".

מילר, שהציג את הציור שמקבל היום משמעות כואבת במיוחד, סיפר שאריאל אהב מאוד לצייר ותמיד דמיין את עצמו כבאטמן שמציל אנשים. 

רב המועצה הדתית סביון, שליח הרבי הרב שמואל ביסטריצקי, נשא תפילה להשבת החטופים והדגיש את החשיבות באחדות כל חלקי העם למענם של החטופים. 

לאחר מכן נשאה דברים אורית מאיר ג׳אן, אמא של אלמוג שנחטף במסיבה ברעים. "אני מבקשת מעם ישראל להכיל ולכבד אחד את השני, גם כשדעותינו שונות ולו בשביל החטופים שצריכים את הכח של עם ישראל ביחד".

בשלב זה של האירוע, כלל המשתתפים פרצו בשירה משותפת של 'שלום עליכם', יחד עם הזמר מיכאל דהן, כשכולם יחד נושאים תפילה בלב להשבתם של החטופים. 

ראש המועצה הדתית בסביון אפי יליזרוב דיבר על החשיבות של העלאת המודעות למצבם של החטופים ואמר כי "השולחן החסר שהצבנו כאן - תזכורת נוקבת לאלה שנותרו מופרדים ממשפחותיהם". יליזרוב הזמין את הציבור להפריח בלונים צהובים, כסמל לתפילה ותקווה להשבתם של החטופים. 

בסיום האירוע חולקו ערכות ייחודיות למשתתפים, ובהם: חלות לשבת, נרות לשבת בצבע כתום - כתזכורת לפעוטות של משפחת ביבס, ברכת הדלקת הנרות וסיפור אישי על אחד החטופים. "בחרנו לשלב בכל ערכה סיפור על חטוף אחר, במטרה לקחת את החטופים אלינו הביתה, לספר עליהם ולדבר עליהם ובעיקר לא לשכוח אותם", הסבירו הרב ביסטריצקי ואפי יליזרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.