COL | יום כ"ז אייר ה׳תשפ״ד 04.06.2024

כשנשיא ארגנטינה מיליי ביקש את כל כרכי החומש של הרבי

כשנשיא ארגנטינה חאבייר מיליי קיבל מתנה מחבר יהודי, הוא שאל מדוע התקבל רק כרך אחד מתוך החמישה | זה היה החומש של הרבי שתורגם לספרדית

ליבי הרץ - COLlive

כשחבר יהודי העניק את הסט החדש של החומש של הרבי בספרדית לנשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי  הוא שאל מדוע התקבל רק כרך אחד מתוך החמישה. זה היה החומש של הרבי שתורגם לספרדית.

היה זה רגע בעל משמעות עמוקה. ספרים קדושים אלו, המועשרים בחוכמת פירושו של הרבי, מפארים כעת את לשכת הנשיאות בארגנטינה, ומשרים בו קדושה ורוחניות.

הסיפור המדהים הזה התגלגל עם פטריסיו "פאטו" פוקס, יזם המסור לתורתו של הרבי. במקור מארגנטינה וכיום פעיל בקהילות יהודיות ברחבי פלורידה ואמריקה הלטינית, הקשר של פאטו לתורתו של הרבי מושרש עמוק, והוא מבקש את ברכתו והדרכתו של הרבי לכל החלטה חשובה, גדולה כקטנה.

בשנה שעברה, פאטו נפגש עם חברו חאבייר מיליי, שהיה אז פוליטיקאי וכלכלן עם שאיפות להיות נשיא ארגנטינה. למרות ספקנות מצד רבים, פאטו ראה פוטנציאל בחזון של מיילי. "אתה צריך ללכת לאהל של הרבי לקבל את ברכתו אם אתה רוצה להיבחר", ייעץ פאטו למיליי.

נרגש מיחסו של פאטו לרבי, ביקר מיילי לראשונה באהל כדי לבקש את ברכותיו של הרבי. חודשים לאחר מכן, כנגד כל הסיכויים, יצא מיליי כמנצח במירוץ לנשיאות. מיד עם הזכייה, הוא כתב לפאטו, "וואמוס אל רב! "בוא נלך לרבי!"

לאחרונה השלימו ההוצאה לאור את תרגום החומש של הרבי לספרדית, וכמקובל הובא העותק הראשון לאהל הרבי והונח על שולחנו של הרבי. הסט נשאר על שולחנו של הרבי למעלה מחודש.

בהתוועדות עם השליח הראשי ומנהל חב"ד בחוף המערבי הרב ברוך שלמה קנין ובנו ר' חיים נ' קונין, הוענק לפאטו הרעיון להעניק עותק זה לנשיא מיילי כברכה ומקור כוח לבלתי מעורער שלו. תמיכה בישראל, ובשיתוף עם העולם באהבת הרבי ובאור התורה של הרבי.

פאטו אימץ את הרעיון הזה בהתרגשות ובהמשך פגש את הרב מנחם קנין באהל של הרבי, שם קיבל את המתנה כשעמד לצאת לארגנטינה. בתחילה פגש את הנשיא מיליי בכנס עמוס למנהיגים עסקיים ומשקיעים, תכנן פאטו להציג לראשונה למיליי רק אחד מחמשת הכרכים, מתוך מחשבה להעביר את ארבעת הכרכים הנותרים לאחר הכנס. אולם כאשר הנשיא ראה רק כרך אחד, הוא התעקש לקבל את הסט כולו. בצייתנות, חזר פאטו להביא את כל הסט והציג אותם לנשיא.

כשהנשיא החזיק בחמשת הכרכים, מילאה את החדר תחושת יראת כבוד ויראה. חומש הרבי, שישב על שולחנו של הרבי, מפאר כעת את לשכת נשיא ארגנטינה. הנשיא מיליי רואה בחומש הרבי הרבה יותר ממתנה; זהו כלי להדרכה אלוקית, המשכת ברכות למשרד והפצת אור התורה ברחבי העולם, במיוחד בזמנים סוערים אלה.

החומש של הרבי הוא פרויקט של פרסומי בית חב"ד, המנהל והעורך הכללי הרב חיים נוחם קונין, העורך הראשי הרב משה יעקב ויסנפסקי והעורכת הראשית אסתר אוקסמן. העורך הראשי של המהדורה הספרדית הוא הגאון רבי אליעזר שם טוב, שליח ראשי של הרבי לאורוגוואי.

החומש של הרבי בספרדית מוקדש על ידי משפחת פרז מבל הרבור, פלורידה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.