חג שבועות: למה התורה החלה לגויים בא' וליהודים בב'?
מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ושבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי". והשבוע, שיעור מיוחד לחג השבועות זמן מתן תורתנו, מתוך "מחשבת החסידות", העוסק במשמעות לימוד התורה שלנו ביחס לתורה הנלמדת בעולמות העליונים, ומתוך העיון במשמעות הביטוי "משל הקדמוני" עולה שהתורה נלמדת ברבדים רבים, אולם בכל רבדיה מפמליה של מעלה ועד הלימוד בעולם הזה הלימוד הנו באותה תורה ממש * חלק ראשון מתוך שניים.
האופנים השונים באיזה אות התורה מתחילה * סיפור "תרגום השבעים" של תלמי המלך * מדוע שינוי החכמים ל"אלוקים ברא בראשית"? * התורה כ"משל הקדמוני" * המשמעויות השונות ל"המחליף פרה בחמור" * האם בשמיים דנים בדיני טומאת צרעת? * כל רובד בתורה – הנו משל לרובד נסתר ופנימי יותר * המתיקויות השונות שעניינם אחד * משל אמיתי משתלשל מהנמשל * מדוע שלמה לימד כל דבר בשלושת אלפים משלים? * שני סוגי צמצומים – סילוק וריכוז * העומק ב"אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו" * משמעות הברכה "ונתן לנו את תורתו" * ההבדל בין לימוד התורה של גוי ושל יהודי * והאם התורה הנלמדת בפמלייה של מעלה מתחילה באות א או באות ב'? * שיעור הכנה לחג השבועות – חלק ראשון מתוך שניים.
טעמו וראו: