COL | יום כ"ז אייר ה׳תשפ״ד 04.06.2024

עו"ד ציבין חושף: כך הפכו שלוחי חב"ד 'קבלני ביצוע' למשרד החוץ

בעוד שלוחי הרבי מתכנסים בארה"ק, עו"ד מרדכי ציבין חושף בשלושה מקרים משפטיים אותנטיים כיצד שלוחי חב"ד בעולם הפכו ל'קבלני הביצוע' של משרד החוץ הישראלי | לא תאמינו מי גם בתמונה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בכבודו ובעצמו | ויש לעו"ד ציבין גם כמה 'טיפים' חשובים לשלוחים
עו
מימין לשמאל: השלוחים הרב זאב רסקין, הרב מנדל הנדל, הרב שניאור לויטין. משמאל: עו"ד מרדכי ציבין

לאחרונה מנע חסיד חב"ד ועו"ד מרדכי ציבין הסגרה מיוון לאוקראינה, של אזרח בדואי ישראלי, בטענה מקורית - של סכנת מוות המרחפת מעל לראשו.

ציבין מציין כי ללא עזרתו הפעילה  של השליח הראשי ביוון הרב מנדל הנדל, המתועדת ברשויות אכיפת החוק האתונה - היה נגרם עיכוב בשחרורו מהכלא וגירושו לישראל.

יש לציין כי שימוש בטיעון 'סכנת מוות' הפך לנפוץ, עקב המלחמה ואף קודם לכן בתקופות בהם נורו טילים ע"י החמאס, בתי המשפט בחו"ל לא מהרו לקבל את הטיעון.

בסופו של דבר כאמור, רשויות החוק באתונה קיבלו את טיעונו של עו"ד ציבין והאזרח הבדואי-ישראלי גורש לישראל ומהלך בה חופשי.

מקרה נוסף של עזרה לעצור. 

צו אינטרפול שהוצא לבקשת רוסיה להסגיר ישראלי מקפריסין לרוסיה, בוטל עקב ערעור לאינטרפול שהגיש עו"ד ציבין.
 במקרה זה סייע הרב זאב רסקין, השליח הראשי בקפריסין בעניינים טכניים מהותיים, אשר אפשרו את שחרורו בערבות.

 מקרה נוסף בקפריסין עם השלכות בינ"ל, עד כדי האשמת בנו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בקבלת שוחד מסין, נתמכים במסמכים אותנטיים, ובעקיפין מאשימים גם את נשיא ארה"ב ביידן עצמו, דבר שמצא הד בעתונות הבינ"ל ונמצא כחלק מוועדת חקירה בנושא זה בקוגרס.

השליח הרב שניאור לויטין בלרנקה, סייע ללא הרף, במשך תקופה ארוכה לד"ר גל לופט, תא"ל (מיל) אשר יוצג ע"י עו"ד מרדכי  ציבין - בצרכים בריאותיים ואחרים.

ציבין, בעל קשרים מסתוריים, עוסק בין היתר בטיפול באסירים ישראלים בחו"ל, גם בעינינים אחרים, לרבות של ערבים ממדינות אויב..., במשפט בינ"ל פלילי ובענייני אינטרפול, מדגיש כי "השלוחים הפכו, למעשה לקבלן מבצע של משרד החוץ, בעל כורחם, הכסף נשאר במשרד החוץ והשלוחים מתמודדים עם הוצאה נוספת..."

 

***

הוצאה נוספת "מיותרת" ע"ח מטרות ישירות של השליח המקומי, היא התופעה של העסקת השלוחים פעמים שעות רבות, משתרעת כמעט על פני כל היקום - קשה להפריז - בארצות רבות: רוסיה, תאילנד, נורבגיה, שבדיה, פיליפינים, אירלנד, טורקיה, קפריסין, יוון, אנגליה, בלרוס, רוסיה, בלגיה, הולנד, יפן, קוסטה ריקה, פרו, קולומביה, צרפת, אוסטריה וכו' וד"ל וק"ל, ובעצם היכן לא, כל מקום שמוכרים קוקה קולה.

העול הכבד שנושאים השלוחים על גבם, לא רק שמהווה הוצאה כספית - עד כי כבדו מכתפיהם הוצאות אלה, וכאשר הם מבקשים השתתפות המשפחה בהוצאות, אשר שילמו מקופת בית חב"ד, חלק מהמשפחות לא רק שלא משתתף, אלא כועס: "הרי לחב"ד יש הרבה כסף" - אלא במידת מה טמון בכך אף סיכון. הסיסמה המעשית "לכתחילה אריבער", היא חלק מ -DNA של השלוחים וגורמת כי שליח משתדל ועושה מעבר לכוחותיו, ובעיקר מתוך כוונות טובות. התוצאה: סיכון פעילות הבית חב"ד.

לדוגמא: השלטונות חושדים בשליח כי הוא מעביר מידע מהאסיר לעולם החיצון. היו אף מקרים, לא אחת מתוך רחמנות על האסיר, ששלוחים חותמים ערבות למען ישתחרר העצור בערבות.

ידוע על מקרים כי העצור ניצל העובדה, הפר תנאי הערבות וברח. נקל לתאר עד כמה איבד השליח אמון אצל גורמים רשמיים. הקשרים אותם טווה במשך זמן רב ובמאמץ, יורדים לטמיון, ולמעשה, קשרים אשר נועדו לבצע מטרת השליחות ולפיתוחו של בית חב"ד, אינם עוד, פגיעה ישירה בשליחות ומאמץ חדש, לא קל לבנותו.

אלמנט נוסף ולא פחות חשוב הוא השקעת הזמן על חשבון השליחות. ניקח למשל, את רבה הראשי של הפדרציה הרוסית הרב בערל לאזאר, אשר עוסק כידוע בעניינים בינ"ל לטובת ליובאוויטש ולא רק, ידועים ופחות ידועים ולאו דווקא לרוסיה, מוטרד ללא הפסק על ידי משפחות עצורים. אפילו למשל אם אדם נתפס בטעות על שהוציא מהמדינה 200 דולר מעל המותר ועוד זוטות אשר מי שנחשד בהן, יכול לפתור בעיות אלו בעצמו.

לא מעט אסירים מבצעים עבירת פשע ביודעין, "אין בעיה, אל תדאג, בית חב"ד יעזור, הדבר נפוץ", בעיקר בין מבריחי גת, בשלוש השנים האחרונות. תופעה נפוצה ביותר, ההולכת ומתגברת. טוב עשו מספר שלוחים באירופה, אשר החליטו שלא לסייע למי שנתפס בהברחת גת, למרות שכפי הידוע שלוחים "המרו" את פי ההחלטה והמשיכו לסייע, לא יכלו להתאפק, 'אהבת ישראל...'

לסיכום, ציבין מדגיש: "מי אני ומה אני כי אבוא לייעץ לשלוחים בעבודת הקודש שלהם. כל שרציתי הוא להצביע על עובדות, יחליט כל שליח מה שיחליט."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.