שניאור דייטש | יום כ"ו אייר ה׳תשפ״ד 03.06.2024

לאגוס, ניגריה: הכנסת ס"ת במדינה המוסלמית. מי התורמים?

זה התחיל בפורים, עם שלושה בחורים בני 24, ונחתם בהכנת ספר תורה מרגשת בלאגוס ניגריה, המדינה המוסלמית באפריקה | התהלוכה ברחובות הראשיים של העיר אובטחה על ידי קצינים בכירים בצבא ניגריה | צפו בסיקור, גלריה וקליפ מסכם מיוחד
לאגוס, ניגריה: הכנסת ס

לאגוס, ניגריה: הכנסת ספר תורה חדש במדינה המוסלמית. תורמי הספר המפתיעים - שלושה בחורים שהגיעו לסייע לשליח לחג הפורים. 

כבר זמן רב ואולי מעולם לא התקיימו חגיגות שמחה כאלו ברחובות העיר הענקית לאגוס שבמדינת ניגריה, כאשר לא רק משתתפים יהודים מקומיים מהקהילה אלא הגיעה משלחת מיוחדת של שלוחים ואורחים חשובים לאירוע.

האירוע היה השיא של יוזמה שהחלה בביקור של בחורים שהגיעו לסייע לשליח ולחזק קהילות יהודיות נידחות ברחבי ניגריה.

זה התחיל משלושה בחורים התמימים: לוי שולט, לוי חבבו, ויוסף פורהל, צעירים מאוד כולם בן 24, שהגיעו לניגריה להביא את שמחת פורים ליהודים החיים בעיירות הקטנות והנידחות במדינה.

לאחר ההצלחה המדינה בשליחותם, החליטו השלוחים לעיר לאגוס הרב מענדי ורעייתו הרבנית מזל שטרנבך, להזמין את הבחורים לשהות תקופה יותר ממושכת ולהמשיך בסיוע הנפלא ובחיזוק היהודים.

אחרי חודש של הצלחה מרובה ולפני טיסתם, הבחורים החליטו לעשות משהו גדול עבור יהדות ניגריה, החלטה מפתיעה במיוחדת הם החליטו לתרום ספר תורה חדש לטובת הבית חב״ד! השלוחים התרגשו במיוחד, על הזכות לארח כאלו בחורים ומיד החלו להתכונן לאירוע הגדול. 

האירוע הגדול החל בסיום הספר וכתיבת האותיות האחרונות בבית חב"ד, אנשים רבים מהקהילה השתתפו ומיד יצאו לתהלוכה ברחובות העיר הענקית לאגוס.

קליפ וידאו:

 

התהלוכה ברחובות הראשיים של העיר אובטחה על ידי קצינים בכירים בצבא ניגריה, שהוקירו טובה ליהודים ולישראלים.

מיד בסיום התהלוכה נסעו כולם לסעודת המצווה שהתקיימה באחד מבסיסי חיל האוויר הניגרי, במעונו של הגנרל קנת׳ אטי-ג'ון. לאירוע הגיעו גם אישי ציבור מקומיים חשובים ששמחו להשתתף ולהתחבר אל הקהילה היהודית. 

חלק מיוחד במעמד היה מעין "אימוץ" של שבויים על ידי החלטות טובות שהחליטו יהודים לקיים עד לשחרורם הקרוב.בין הדברים, מנכ"ל Agrited Nigeria LTD, מר אביב חנין אמר: "שמה שחב"ד עושים בניגריה שווה זהב! אנו מודים לכם על מה שאתם מביאים לבתינו, למשרדינו וללבנו".

באירוע אנשי הקהילה הודו לבחורים השלוחים שסייעו להביא את ספר התורה החדש  ולשלוחי חב"ד בקידום קהילה יהודית חזקה בניגריה. באירוע גם השתתפו אורחים נכבדים, כולל השליח הראשי של הרבי למדינות מרכז אפריקה, הרב שלמה בן-טולילה, והמסייע רבות לשלוחי הרבי באפריקה הרב אליעזר אבצן. וכמובן שלוחים מהמדינות השכנות.

השליח לעיר אבוג׳ה בניגריה הרב ישראל אוזן סיכם את האירוע ואמר שכזה קידוש השם מעולם לא היה פה מאז עצמאות המדינה״!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.