שניאור דייטש | יום כ"ה אייר ה׳תשפ״ד 02.06.2024

חגיגה היסטורית במוסקבה: מאה צעירים חגגו את גיל המצוות

במעמד ייחודי בבירת רוסיה, חגגו כמאה נערי בר ובת מצווה את גיל המצוות, באירוע שנערך על טהרת הקודש | החגיגה המרגשת חתמה תוכנית חינוכית מושקעת שנמשכה מספר חודשים, במסגרת תנועת הנוער החב"דית ׳אנרג׳ו׳ Enerjew’ הפועלת תחת איגוד הקהילות היהודיות, וכללה סדרת מפגשי הכנה לנערי בר ובת המצווה עם שלוחי הרבי
חגיגה היסטורית במוסקבה: מאה צעירים חגגו את גיל המצוות

מעמד חגיגי של בר ובת מצווה למאה צעירים יהודיים מכל רחבי רוסיה במוסקבה, אורגן במסירות רבה על ידי תנועת הנוער ׳אנרג׳ו׳ Enerjew’. המעמד חתם תוכנית בר ובת מצווה, מושקעת במינה, שכללה מפגשים שבועיים לילדי בר ובת המצווה עם שלוחי ושלוחות הרבי בעירם.

הצעירים שהתמידו במפגשים השבועיים, והצטיינו במשימות שהוצבו להם, קיבלו מתנה זוג תפילין מהודר (בנים) - אותם קיבלו להניח מידי יום, או פמוטות להדלקת נרות מכסף (בנות).

כאמור, לאחר מספר חודשים הכנה, נערך בסוף השבוע שבתון סיום למצטייני התוכנית, במלון יוקרתי בפרברי מוסקבה. השבתון נערך בסימן גאווה יהודית, ושיאו היה במעמד המרגש של חגיגת המצווה, על טהרת הקודש. בשבתון השתתפו כמאה נערים ונערות מ-17 ערים, מהמדינות רוסיה, בלרוס ואזרבייג׳ן.

את המעמד כיבדו בהשתתפותם: רבה הראשי של רוסיה ושליח הרבי הרב בערל לאזאר, הנגיד החסידי הזוכה ללוות את המהפכה החב"דית ברוסיה מאז נפילת מסך הברזל ר' לוי לבייב, מנכ"ל אור אבנר ושליח הרבי הרב דוד מונדשיין, וכן ר' שלמה נאמן מנכ״ל הזרוע החינוכית 'עתידנו'. הנכבדים העניקו לחתני המצווה את השי היוקרתי. 

חגיגת המצוות מתקיימת הודות לתמיכת קרן משפחת פינגר וקרן מרומים בראשות השליח הרב בנצי ליפסקר, והודות לפעילות הנמרצת של צוות 'אנרג'ו' המסור, והשלוחים הרב משה ברוך בייניש, הרב גרשון פלדמן, הרב משה עלקין, הרב אברהם דניסוב, הרב עזריה שאולוב, והשליחות הגב' דייטש, הגב' חבבו והגב' יופה.
"אין לתאר את ההשפעה הכבירה של המפגשים, השבתון והחגיגה כולה על הנערים והנערות", סיכם רב הפרויקט, הרב משה רוכלין, "המטענים הערכיים העצומים ילוו אותם לכל החיים ויסללו עבורם נתיבים טהורים לחיים יהודיים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.