מערכת COL | יום כ"א אייר ה׳תשפ״ד 29.05.2024

בין ההפצצות: המפגן המרגש של יהודי אוקראינה ברחובות הערים

בניקולייב צעדו בחוצות העיר, בז'פרוז'ה נאלצו לוותר על התהלוכה בשל הפצצת שדה התעופה החדש בעיצומו של ל"ג בעומר, בצ'רנוביץ התרגשו בקלויז' ההיסטורי, בז'יטומיר החגיגות גיבשו את יהודי מערב המדינה, בויניצא כלל יהודי העיר לבשו חג ובעיר הבירה קייב ערכו מפגן יהודי מרגש | ל"ג בעומר באוקראינה: כך זה נראה
בין ההפצצות: המפגן המרגש של יהודי אוקראינה ברחובות הערים

זה ל"ג בעומר השלישי שחוגגים יהודי אוקראינה בצל המלחמה הבלתי פוסקת - וגם השנה עמדו לא מעט אתגרים. בחלק מהערים נאלצו לוותר על התהלוכות ברחובות הערים ולהסתפק בכינוסים בלבד, אולם ברוב הערים התקיימו תהלוכות בראש חוצות, במפגני ענק של קידוש השם, בהובלת רבני הערים ושלוחי חב"ד. ברשת של חב"ד באוקראינה JRNU, נערכו מבעוד מועד עם הפקת שורת פריטים חגיגיים שליוו את כלל התהלוכות ברחבי אוקראינה.

תהלוכה ססגונית במיוחד נערכה בעיר ניקולייב, שהיא גם עיר הולדתו של הרבי מליובאוויטש - מי שיזם את התהלוכות לפני עשרות שנים. "התהלוכה התקיימה ברוב פאר והדר", סיפר רב העיר, הרב שלום גוטליב, "בהמשך התכנסנו יחד, כל אנשי הקהילה, למסיבה מגובשת בחצר בית הכנסת, עם הדלקת מדורה, שירים וריקודים, וזיכוי יהודים רבים בהנחת תפילין".

בעיר הגרעין ז'פרוז'ה, נאלצו לוותר על התהלוכה בשל המצב הבטחוני הרגיש וההפצצות הבלתי פוסקות. "לצערנו בל"ג בעומר היו הפצצות חזקות", סיפר רב העיר הרב נחום ערנטרוי, "פגעו בין היתר בשדה התעופה החדש בעיר שלנו. הייתה סכנה אמיתית לקיים תהלוכה ופעילות".

בעיר צ'רנוביץ, ערכו תהלוכה מיוחדת וגם הדלקה בחצר הקלויז העתיק של הרה"ק מרוז'ין, בהשתתפות מאות מבני הקהילה. "לקראת סיום האירוע", סיפר רב העיר הרב מנחם מענדל גליצינשטיין, "נכנס יהודי מתושבי שכונת סדיגורא וביקש להניח תפילין".

בויניצא, אחד מערי אוקראינה, נערכה תהלוכת ענק ברחוב מרכזי בעיר. "הקהילה לבשה חג", סיפר רב העיר, הרב שאול הורביץ, "הייתה אווירה חגיגית מאוד. צעדנו בתהלוכה חגיגית, אמרנו פסוקי תורה והעברנו מסרים ערכיים בדרכו של רשב"י". 

בעיר קרמנצ'וג התאספו מאות מיהודי העיר, אנשים, נשיף וטף, לתהלוכה מיוחדת בהובלת רב העיר הרב שלמה סלומון, כשהילדים נושאים שלטים ובהם כרזות וסיסמאות יהודיות. 

בז'יטומיר חגגו את ל"ג בעומר החל מערב שבת, אז התכנסו מאות יהודים מכל מערב אוקראינה לשבתון מיוחד, גדוש פעילויות, בהובלת השליח החב"די הרב נחום תמרין ובניווטו של רבה של ז'יטומיר הרב שלמה וילהלם. 

בקייב, עיר הבירה, נערכה אחת התהלוכות הגדולות. למרות המלחמה, מאות מיהודי הקהילה צעדו ברחובות העיר, לקול צלילים יהודיים. הילדים נשאו בלונים צבעוניים ושלטים חגיגיים, ושרו לכבודו של רשב"י. לאחר מכן השתתפו בכינוס ענק בהובלת שליח חב"ד הרב מרדכי לבנהרץ ובהשתתפות כלל רבני קייב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.