חרדים10 | יום כ"א אייר ה׳תשפ״ד 29.05.2024

מחבלים בטולכרם תיעדו ירי כבד על בת חפר הסמוכה

מחבלי חמאס ממחנה הפליטים טולכרם ממשיכים לבצע ירי לעבר היישוב בת חפר הסמוך: הבוקר (רביעי) פתחו שלושה מחבלים בירי מאסיבי לעבר בתי היישוב
מחבלים בטולכרם תיעדו ירי כבד על בת חפר הסמוכה

מחבלי חמאס ממחנה הפליטים טולכרם ממשיכים לבצע ירי לעבר היישוב בת חפר הסמוך: הבוקר (רביעי) פתחו שלושה מחבלים בירי מאסיבי לעבר בתי היישוב.

ניסיון הפיגוע הסתיים, ללא נפגעים.

בתיעוד ממצלמת אבטחה של אחד הבתים ביישוב, שמעו את הירי העוצמתי לעבר הבתים סמוכי הגדר.

המחבלים הגיעו עם רכב לגבעה מול היישוב כשהם עם סרטים ירוקים על ראשיהם, כמו מחבלי הנוח’בה שלקחו חלק בטבח שמחת תורה.

באחד הסרטונים נשמעו המחבלים אומרים: “גדודי עז א-דין אל-קסאם בטולכרם מבקשים להגיב על התקפות האויב הציוני על גדודי עז א-דין אל-קסאם בעזה והאזרחים החפים מפשע”.

תושב אחד היישובים שסמוכים לגדר במועצה עמק חפר אמר לחדשות 12: “החיים בעוטף טולכרם אחרי 7.10 הפכו למפחידים. צה”ל פועל בעיר אבל הטרור לא עושה סימנים שזה מזיז לו. בתחילת החודש קוצצו התקנים בכיתות הכוננות ביישובים סמוכי הגדר. חלק מהתושבים בהיסטריה, לא קיבלנו מהמדינה תשובות מספקות”.

דובר צה”ל מסר: “לפני זמן קצר מחבלים ביצעו ירי מאזור טולכרם לעבר מרחב היישובים הישראליים הסמוכים לעיר. כוחות צה”ל קפצו למקום והחלו לבצע סריקות במרחב. ‏בשלב זה לא אותרו פגיעות. הכוחות פועלים כעת על מנת לאתר את מבצעי הירי”.

ח”כ גדעון סער הגיב: “הירי מג’נין לעבר הגלבוע ומטול כרם לעבר בת חפר הוא בלתי נסבל ומחייב טיפול מיידי ואפקטיבי. תתעוררו כבר על החיים שלכם ב’קבינט המלחמה’ הכושל!”

על רקע הירי, גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר, שלחה הבוקר מכתב לשר הביטחון יואב גלנט: “אנחנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על ההסלמה באזור קו התפר, ולצערנו המצב ממשיך להידרדר. אנו קוראים לצבא ולמדינה להתעורר ולפעול בנחישות ובאפס סובלנות מול האירועים החמורים בגזרה. לא ייתכן כי לאור היום פלסטינים חוצים את הגדר באין-מפריע.

“לא ייתכן כי יורים לעבר יישובינו שוב ושוב. חייבים לנקוט מיד צעדים הכרחיים לפני שיהיה מאוחר מדי”, הוסיפה שאול. “צריך להוסיף כוחות ביטחון וצבא גדולים במרחב באופן קבוע, להוסיף אמצעים למכשול הקיים ממזרח לחומה ובעיקר להקים אזור חיץ מעבר לחומה שימנע התקרבות אל קו התפר. תושבינו חיים בחרדה גוברת ונראה כי בכל יום נחצה קו אדום נוסף. אסור לחכות עוד רגע אחד”.

בתקופה האחרונה דיווחו התושבים על ירי ונסיונות חדירה מצד ערביי הסביבה לאזור היישוב.

ביום שני השבוע, בשעות הבוקר, חצו כ-30 שב”חים  את גדר ההפרדה בעזרת חבלים.

לאחר זיהוי החצייה, כוחות הצבא קפצו למקום ועצרו 19 שב”חים שהיו ללא כלי נשק או אביזרים מסוכנים אחרים. כ-11 שב”חים נעלמו. מהצבא נמסר כי אין חשש לאירוע ביטחוני והנושא בבדיקה.

בנוסף, הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה באותו יום תיעוד של מחבלים ממחנה טולכרם יורים צרורות לעבר היישוב. לא היו נפגעים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.