COL | יום כ"א אייר ה׳תשפ״ד 29.05.2024

ל"ג בעומר במעילי חורף? התהלוכה בקזחסטאן תשפ"ד

מקבץ אירועים מרגש בכנס ל"ג בעומר באלמא-אטא שבקזחסטאן: ההילולא נפתחו בחגיגת 'אפשערניש' לילד נתן, בנו של לוי קוזיאשווילי הי"ד שנהרג בדמי ימיו במהומות שהתחוללו בעיר לפני כשנתיים | הילד בן החמש שערך ברית וזכה בהגרלה ביום השמיני למילתו | התהלוכה צעדה לציון של המד"א הרה"ג המקובל רבי לוי יצחק, אביו של הרבי, שם התקיימה תפילה מיוחדת וקריאת פדיון נפש, לבטחון ושלום אמיתי בארה"ק ובכל מושבי בנ"י ברחבי תבל, לחזרתם של החטופים למשפחותיהם, לרפואת החיילים היקרים שנפצעו והגאולה האמיתית והשלימה 
ל

ל"ג בעומר, בוקר. מזג אוויר קר וגשום קידם את פניהם של יהודי אלמא אטא שהצטיידו בהתאם במעילים חמים ובמטריות ענקיות בדרכם לבית חב"ד.

ההכנות לתהלוכה החלו עוד ביום שישי, המוצגים הוקמו והשלטים נתלו בחצר המרכז היהודי, שבת היתה חמימה עם מזג אויר נפלא.

מוצאי שבת, ליל ל"ג בעומר, "מזג האוויר מתהפך" הכריזו החזאים. השלוחים שינסו מותניים והתאימו את התוכנית למסיבה בתוך אולם האירועים.

ל"ג בעומר, צהריים, ארועי ההילולא נפתחו בחגיגת 'אפשערניש' לילד נתן, בנו של לוי קוזיאשווילי הי"ד שנהרג בדמי ימיו במהומות שהתחוללו בעיר לפני כשנתיים בחורף תשפ"ב.

המשפחה הקרובה וידידים התאספו בבית הכנסת והטקס החל כשהשליח והרב הראשי לקזחסטאן, הרב ישעי כהן, לקח את הילד על ברכיו ויחד איתו מרח דבש על לוח אותיות הא-ב, נתן הקטן ליקק את הדבש וחזר על האותיות הקדושות בעיניים בורקות.

חברי הקהילה גזזו משערותיו בזה אחר זה החל מהסבים וכל המשתתפים. השלוחים הכהנים ברכו את הילד בברכת כהנים. מכאן הצטרפו אל התהלוכה יחד עם הקהל שבנתיים מתאסף בחצר.

כשמעילים לגופם, יצאו כולם בתהלוכה שלוותה בשירים ובגאון יהודי לכבוד התנא האלוקי רשב"י.

בראש התהלוכה צועדים חברי ה'כולל תורה', נושאים בזוגות את שיירת המצוות על גלגלים.

אטרקציה מיוחדת חיכתה לילדים, מכוניות ספורט פתוחות שהרכיבו את הילדים בתהלוכה כאשר הם יושבים ומחזיקים בלונים ושלטי מצוות ומבצעים בידיהם.

כפי המסורת התהלוכה צועדת עד לציון של המרא דאתרא כ"ק הרה"ה הרה"ג המקובל  רבי לוי יצחק, אביו של הרבי, שם אחרי הדלקת נרות התקיימה תפילה מיוחדת וקריאת פדיון נפש, לבטחון ושלום אמיתי בארה"ק ובכל מושבי בנ"י ברחבי תבל לחזרתם של החטופים למשפחותיהם, לרפואת החיילים היקרים שנפצעו במלחמה וחזרתם לביתם לשלום בניצחון ועבור כלל ישראל להרחבה בגו"ר וגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש!

בסיום התפילה חזרו כולם לבית חב״ד.  מדורה הודלקה בחצר וכל הקהל משתתף בהוספת נרות להגדיל האש, ויוצא בריקוד מסביב המדורה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי.

הקור בחוץ מאיץ בקהל להיכנס אל תוך האולם. סביב שולחנות ערוכים בשפע סוגי בשר על האש, וכל מיני מטעמים התקיים הכינוס המאחד.

את המעמד כיבד בנוכחותו הקונסול הכללי של הונגריה מר פאטער שיקלוס שטרן ששמח להכיר את הקהילה מקרוב ודיבר בשבחם של חב"ד בעולם ובמיוחד בהונגריה ע"י השליח הראשי בהונגריה הרה"ג  ר' ברוך אוברלאנדער שליט"א.

הקהל היה מרותק להופעת קוסם זריז ידיים שהציג פעלולים שונים והוסיף לאווירת השמחה.

רגע השיא כאשר ילדי צבאות השם עלו בזה אחר זה לאמירת הפסוקים כשלפניהם עלה הילד נתן שאיפשר לקהל להיות חלק מהאפשערניש שלו, הרב ישעיה כהן גזר עוד משערותיו במקום הנחת תפילין, ברך את הילד בברכת כהנים ולקח את אותו על כתפיו לריקוד.

בסיום נערכה הגרלה על ספרי קודש לילדים ולמבוגרים.
בהשגחה פרטית מופלאה אחד הזוכים היה הילד אליהו בן החמש ששבוע שעבר זכה להכנס בבריתו של אברהם אבינו, שזה היום השמיני למילתו.

ל"ג בעומר בשנה זו הסתיים בסימן הצלחה רבה וקידוש השם גדול!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.