מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשפ״ד 28.05.2024

בחוקותי: מסדירים את היחסים – הסבא ה"פחא" והסבתא האוצר

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע, שיעור מיוחד לפרשת בחוקותי, מתוך שיחת ש"פ בחוקותי תשל"ח ב"שיחות קודש" תשל"ח חלק ב, בה הרבי מעמיק בדברי רש"י במשמעות ירידת הערך שבין האיש והאשה מגיל שישים, ומתוך העיון בדברים הרבי מסדיר באור מחודש ומפליא את הגדרת הסבא כ"פחא" בבית ואת הסבתא כ"סימא בביתא" וכסימן טוב בבית  
בחוקותי: מסדירים את היחסים – הסבא ה

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע, שיעור מיוחד לפרשת בחוקותי, מתוך שיחת ש"פ בחוקותי תשל"ח ב"שיחות קודש" תשל"ח חלק ב, בה הרבי מעמיק בדברי רש"י במשמעות ירידת הערך שבין האיש והאשה מגיל שישים, ומתוך העיון בדברים הרבי מסדיר באור מחודש ומפליא את הגדרת הסבא כ"פחא" בבית ואת הסבתא כ"סימא בביתא" וכסימן טוב בבית.

"ירידת הערך" המשמעותית של הסבא והסבתא בגיל שישים * פירוש רש"י שהסבא הוא "פחא" בבית והסבתא היא "סימא בביתא" * מדוע ההדגשה דווקא על הקורה בבית? * ומהי ההדגשה "דאמרי אינשי" * ומדוע לסבא ה"פחא" יש בכלל ערך? * ומדוע רש"י לא מבאר את הבדלי הערך בגילאים הקודמים? * האם הכתוב צריך לתת טעם לערכים השונים של האיש והאשה? * החידוש הגדול שמגיל שישים הפער מצטמצם למינימום * ומדוע רש"י לא מתייחס לצמצום הפערים מגיל עשרים ואילך?.

האם ביהדות הזקנה היא ייתרון או חסרון? * מעלת ה"זקן" שקנה חכמה – בבית הכנסת * האמת של הסנהדרין והאמת של ה"אינשי" * שלוש המשמעותיות השונות ב"פחא" * שפתי חכמים – מלשון מוקש * פירוש רש"י במסכת ערכין – שבר כלי * חידוש הרבי – "פחא" במובן של הפחת רוח חיים * התועלת הגדולה של הסבא בחינוך ובהדרכת הנכדים * הרוח שהסבא מביא לבית * ה"סימן טוב" של הסבתא – הברכה הנמשכת לבית * ה"סימן טוב" של הסבא – יראת שמים.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.