יום י"ח אייר ה׳תשפ״ד 26.05.2024

להבות שמחה במעמד ההדלקה המרכזי ברחובות | תיעוד נרחב

ברחבית בית הכנסת המרכזי של חב"ד ברחובות התכנסו אלפים מתושבי העיר, למעמד ההדלקה המרכזי של ל"ג בעומר | מרכז התקשורת החב"די COL עם סיקור נרחב מכל המוקדים, בהשתתפות צמרת העירייה, לצד גלריית תמונות
להבות שמחה במעמד ההדלקה המרכזי ברחובות | תיעוד נרחב
צילומים: מאיר אלפסי

אלפי תושבי העיר וקהילת אנ"ש ברחובות, אנשים נשים וטף, התכנסו אמש (מוצאי שבת), ליל ל"ג בעומר יום ההילולא דרשב"י, לאירוע מרכזי עוצמתי וסוחף, ברחבת בית הכנסת המרכזי, שהוקדש להצלחת הלוחמים בשדה הקרב, רפואת הפצועים והחזרת החטופים.

היה זה מפגן מרהיב של אחדות כל השורות בקהילת אנ"ש, בהמשך לאחדות וההתמסרות המוחלטת, פה אחד, בבחירות שהתקיימו אך לפני חודשים אחדים. הכל קיפצו כאיש אחד בלב אחד לכבודו של רשב"י ולכבודו של הרבי. כעת אנו מגישים סיקור נרחב מהמעמד לצד גלריית תמונות.

המעמד המרומם נפתח בידי המנחה הרב שמואל גלוכובסקי, שהזמין את יו"ר המוסדות, הרב אלימלך שחר להקראת פרקו של הרבי בתהלים. בהמשך אמרו את 12 הפסוקים, בהובלת המחנך הרב מני שחר, ילדים וילדות מכל מוסדות החינוך החב"דים בעיר.

אחרי מצעד תופים מיוחד של ילדי התלמוד תורה, בניהולו של הרב אמיר הרץ, נשא דברים המד"א הרב גלוכובסקי שליט"א, סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד, שהרחיב בדברים על משמעותו של יום, ועל סגולתו של רבי שמעון בר יוחאי בחיי היום יום.

בעיצומם של דברי המד"א, נכנס למתחם ראש העיר החדש, מתן דיל, שזכה לתמיכה גדולה, מתוך אחדות מיוחדת, בקהילת אנ"ש, שהובילה לבחירתו בבחירות האחרונות. דיל הגיע יחד עם המשנה לרה"ע ונציג חב"ד בעירייה, הרב אריה ליפסקר, ועמם נציגים נוספים ממפלגות במועצת העיר.

הרב גלוכובסקי בירך את משלחת העירייה בחמימות, שיזכו לקדש שם שמים ויצליחו בעבודתם, וראש העיר נשא דברים בפני הקהל. כמו כן נשא דברים יו"ר המועצה הדתית עו"ד ליאור פרישמן, שציין בין היתר כי מסתובב הוא בכל העיר, וזה - אירוע הל"ג בעומר של חב"ד - הוא האירוע "הכי גדול והכי שמח בעיר", כעדותו.

באירוע הגדול התקיים מופע קרקס מיוחד, שסחף את הקהל באבוקות ופעלולים על הבימה.

רגע השיא היה, כמובן, הדלקת המדורה. רבים מאנ"ש בעיר, לצד רבני העיר ושליחי הרבי ברחבי העיר, זכו ליצוק שמן למדורה לפני הדלקתה כמיטב המסורת. הרב אריה ליפסקר, עלה לבימה רגע לפני ההדלקה והודה במילים נרגשות לקהל, על התמיכה האדירה במערכת הבחירות האחרונה, שאפשרה כעת את קיומו של המעמד מתוך אחדות נפלאה ובסיעתא דשמיא גדולה.

כשהאש דולקת והלהבות עולות השמיימה, התקיימו במתחם ריקודי שמחה, מתוך שירה וזמרה, בהתלהבות וחיות מיוחדת, בניצוח תזמורתו של ר' אלאור ולנר והזמר ר' מיכאל אזולאי. המד"א הלהיב את הקהל, והכל חשו כי זהו מעמד השלמה להקפות שמחת תורה, שבשל הטבח הנורא לא התקיימו כבימים ימימה.

המעמד הופק בידי דודי קסטיאל, ואורגן על ידי ועד הקהילה והנהלת המוסדות. 

תודה מיוחדת למנכ"ל המוסדות, הרב ארז קרלנשטיין יחד עם ועד הקהילה בהובלת הרב יחיאל גלוכובסקי, המשנה לראש העיר ונציג חב"ד בעירייה הרב אריה ליפסקר ור' שאול גולדברג, על שבזכות מסירותם הושגו תקציבים שאפשרו את קיום האירוע. כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.