מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשפ״ד 23.05.2024

500 ק"מ מרחק: שיתוף הפעולה בין השלוחים - למען המפונים

למרות שכמעט 500 ק"מ מבדילות ביניהם ביום יום - הוא בקרית שמונה והוא בעיר הנופש הדרומית - הרב יגאל ציפורי חש אחריות לתהלוכה באילת | ריאיון מיוחד עם השליח הרב מענדי קליין שחושף את הפעילות עם המפונים
500 ק
צילום רקע: אריה פרישמן, ארכיון COL

ילדים מקריית שמונה ומטולה יצעדו בתהלוכת ל"ג בעומר באילת? איך זה יכול להיות?

הרב מענדי קליין, שליח הרבי בעיר הדרומית אילת, התארח הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL - וסיפר על כך שבעקבות העתקת מגורי מפונים רבים מהצפון, העיר אילת הכפילה למעשה את מספר האוכלוסייה העירונית.

וגם: על רגעים מרגשים של שמחות בר-מצווה ואירועים מיוחדים במלונות עם המפונים, והתוכניות לל"ג בעומר שונה מהרגיל.


האזינו לריאיון המלא >>


"בתחילת המלחמה הגיעו לכאן כחמישים שישים אלף מפונים מעוטף עזה ומהצפון הרחוק - קרית שמונה, שלומי וכל האזור", מציג הרב קליין את המספרים. "אלה מספרים בלתי נתפסים. יש פה בתי מלון גדולים והם מאכלסים את המפונים.

"כך היה עד לפני פסח בערך. אז המדינה החלה לעודד את תושבי העוטף לחזור בחזרה לבתיהם, ובאמת הרבה מתושבי שדרות חזרו בחזרה לעירם, ובמקביל כל הקיבצוים שנפגעו בצורה חזקה, ואין להם לאן לחזור, המדינה שכרה להם מתחמים חדשים שיכולים לגור בהם".

אבל לא לזמן רב. "אלא ששם בשדרות יש תושבים חזרו לאילת, בגל האזעקות ששוב נשמעות במקום. אותם אנשים אומרים שאינם מוכנים לחיות באשליות. המדינה כמובן מאפשרת להם זאת. יש פה מוסדות חינוך והם יכולים להשתלב. לצידם כמובן המפונים מהצפון שמאז שמחת תורה עדיין כאן".

האוכלוסייה באילת הכפילה את עצמה באמצעות המלחמה. הרב קליין מתאר כי בחודשים האחרונים הוסיפו בבית חב"ד בעיר מתנדבים, בנות חב"דיות צעירות, שעורכות פעילות קבועה. גני ילדים ופעילות עם נוער ועוד. עושים לא מעט בר מצוות. לפעמים לאבא ולבן יחד, כי האבא שגדל בקיבוץ לא חגג בעצמו בר מצווה.

בסיום הריאיון התייחס הרב קליין לאירועי ל"ג בעומר הצפויים. הוא ציין את האירועים שיתקיימו בבתי הספר, בהמשך לכך שבית חב"ד שומר על קשר קבוע עם בתי הספר שבהם נמצאים המפונים.

בנוסף גם יתקיימו כינוסי ילדים. הרב קליין ציין את מעורבותו הגדולה של השילח הרב יגאל ציפורי, בקצה השני של הארץ, בעזרה וסיוע לתהלוכה באילת, שם נחמצאים מפונים מקרית שמונה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.