COL | יום י"ד אייר ה׳תשפ״ד 22.05.2024

"רק אתמול קבענו בל"ג בעומר": הרב שרון אחיון נשנק מבכי

בכפר חב"ד אבלים על נפילתו של קצין צה"ל סרן הת' ישראל יודקין הי"ד, במהלך הלחימה ברצועת עזה | מי שרק אתמול סגר איתו על תיאומים אחרונים לשמח את חייליו בל"ג בעומר, היה הרב שרון אוחיון, משלוחי הרבי באשקלון | "רק אתמול צחקנו ביננו וסגרנו תיאום אחרון", דומע הרב אוחיון. "קשה מאוד לעכל דבר כזה"
"יחס אישי מיוחד": סרן הת' ישראל יודקין הי"ד (במרכז) לצד יבדלח"ט הרב שרון אוחיון. צילום: מאיר דהן

די רחוק מעיני הזרקורים, התקיימה לאורך המלחמה פעילות יוצאת דופן בכפר חב"ד. מדובר בצלע ושת"פ מעניינים שהתקיימו לאורך התקופה בין הלוחם הקדוש שנפל הבוקר בעזה, ישראל יודקין הי"ד מכפר חב"ד, ובין הרב שרון אוחיון, משלוחי הרבי באשקלון. הגורמים הנוספים הם ר' משה שיינר, ר' איציק שיף ור' מאיר דהן, שלאורך הדרך היו שותפים לפעילות היפה.

זה החל בפגישה 'אקראית' – בהשגחה פרטית – בכנס של גדוד נצח יהודה, שם פגש הרב אוחיון את ישראל יודקין הסמ"פ מכפר חב"ד.

עם כניסת כוחות 'נצח יהודה' ללחימה בעזה, הסמ"פ ישראל שדאג לפקודיו ביקש מידידו ר' שרון אוחיון שידאג לחייליו לאוכל טוב לשבת, מכפר חב"ד. הרב שרון לא חשב פעמיים, וכך קרה שהיו מספר 'מבצעים' שכאלו במהלך התקופה האחרונה.

ישראל יודקין הי"ד ויבדלח"ט הרב שרון אוחיון ב'שיחה צפופה' 


 

"אין לנו אוכל לשבת מלבד קופסאות שימורים", מספר הרב אוחיון על הטלפון הראשון שקיבל מישראל יודקין. "לא חשבנו פעמיים, ובסיוע ר' בנימין ריבקין מהקייטרינג המפורסם שהכין הכל מהלב, דאגנו להם כמו שצריך שיהיה להם אוכל לשבת. על העלויות לא חשבנו באותו רגע, ה' מחזיר".

לקראת ל"ג בעומר, סגרו יודקין (הי"ד) ויבדלח"ט הרב אוחיון 'פינוק' לחיילים: סעודה כיד המלך 'על האש' לשמח את הלוחמים. "רק אתמול צחקנו והחלפנו הודעות. אמנם האירוע כבר היה סגור, אבל אני תמיד מוודא שהכל בסדר ואין הפתעות. בכל זאת הם בלחימה רציפה", מספר בדמעות הרב שרון אוחיון ל-COL.

הוא נזכר גם שבחול המועד פסח באחד הימים, שרר חמסין חזק. "הוא (ישראל יודקין) התקשר אלי ונסענו אליו עם ארטיקים ופינוקים לחיילים שהיו בשטח. היה עם לב זהב, דאג לחיילים שלו כל הזמן. היה לו לב חסידי", הוא אומר שנשנק מדמעות. "היה לנו קשר מיוחד ואישי".

באחת ההזדמנויות, גם ר' מני אדרעי מהכפר הביא אספקת פיצות טריות ללוחמים בשטח. "אין לתאר, נוצר קשר מיוחד מאוד עם ישראל הי"ד", מסכם אוחיון בדמע. "מתקשה לעכל את זה בכלל, רק אתמול צחקנו בינינו. שה' ישלח לנו כבר את הגאולה השלימה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.