COL | יום י"ד אייר ה׳תשפ״ד 22.05.2024

הבית של האורחים בקראון הייטס: נפטרה מ' רבקה פדר ע"ה

גב' רבקה מרים פדר ע"ה, שהתגוררה בקראון הייטס שנים רבות וביתם היה מקום הכנסת אורחים יוצא דופן, נפטרה אתמול, ביום שלישי, י"ג באייר | שביבים מסיפור חייה והכנסת האורחים המופלאה
הבית של האורחים בקראון הייטס: נפטרה מ' רבקה פדר ע

גב' רבקה מרים פדר ע"ה, שהתגוררה בקראון הייטס שנים רבות וביתם היה מקום הכנסת אורחים יוצא דופן, נפטרה אתמול, ביום שלישי, י"ג באייר תשפ"ד.

גב' פדר נולדה למשפחת חסידי ויז'ניץ ברומניה ולאחר מכן עברה לארץ ישראל. היא התגוררה בארץ עד נישואיה בשנת תשי"ז לרב משה פדר, ע"ה, שהיה ממשפחת חסידי בעלז בגליציה שבפולין. השניים התיישבו בקראון הייטס, שם חיו כמעט 60 שנה והתפרסמו בקהילה בזכות הכנסת האורחים יוצאת הדופן שלהם.

למרות שביתם ברחוב מונטגומרי היה קטן ופשוט, הם משכו אורחים עם חיוך ורצון אמיתי לשרת אחרים. כל מי שרצה להצטרף לסעודת השבת שלהם היה מוזמן, ורבים הפכו לקבועים, שהצטרפו אליהם שבוע אחר שבוע. גברת פדר העניקה לכל אורח תשומת לב אישית, זכרה את המנות האהובות עליו והכינה כל מה שאהב. בין האורחים הרבים שאירחו היו תלמידות מכון חנה, תלמידי הדר התורה וישיבת מוריסטאון.

גברת פדר אהבה כשקראון הייטס התמלאה באורחים בכל תשרי. היא אירחה בשמחה מבקרים מרחבי העולם. אורחים ישראלים רבים התארחו אצלם במהלך תשרי, נהנו מהאוכל הביתי ומתשומת הלב של המארחת האדיבה שלהם, ששוחחה איתם בעברית שוטפת. פעמים רבות היו כל כך הרבה אורחים עד שבלילה השני של יום טוב הכינו חלות טריות כדי להאכיל את הקהל.

הרבה אחרי שקבוצות חסידיות אחרות עברו לבורו פארק ולוויליאמסבורג, משפחת פדר נותרה בקהילה האהובה שלהם. לחב"ד תמיד היה מקום מיוחד בליבה של הגברת פדר. היא נהנתה להצטרף להתוועדויות של הרבי והלכה בקביעות לקבל דולרים שחולקו על ידי הרבי. היא הייתה מקורבת לרבים מבני קהילת ליובאוויטש, וחברים קרובים רבים נמצאים בקשר עם המשפחה עד היום.

בני הזוג פדר עברו לניו סקוור לפני שמונה שנים כדי לגור ליד חלק מילדיהם. בשבועות האחרונים, כשמצבה של גברת פדר הידרדר, תכננה המשפחה לבנות ארון משולחן האוכל האגדי שהיה עד לנדיבותה הבלתי אנוכית ולמאות האורחים שנהנו מאירוחה. למרבה הצער, לא היה זמן לבצע את התוכנית הזו. במקום זאת, חלק משולחן האוכל נקבר בידה הימנית, ודאי שימש לה כ"כרטיס" לגן עדן.

*

גב' פדר ע"ה, הותירה אחריה את ילדיה יבדלח"ט:

גב' רייזי פרל מבורו פארק, הרב אנשל פדר מבורו פארק, הרב ארי פדר מבורו פארק, גב' יהודית רוזנפלד, גב' אסתי פרידר ממונסי, גברת חיה פליישמן מבורו פארק וכן נכדים ונינים. היא הותירה אחריה גם את אחיה, הרב הרץ וורצברגר מוויליאמסבורג.

המשפחה יושבת שבעה בבית מגוריה האחרון ב-31 Eisenhower Ave, דירה 111, בניו סקוור, ניו יורק עד יום שני בבוקר.

המשפחה תעריך כל זיכרונות או הודעה שמישהו ירצה לשתף.

ברוך דיין האמת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.