מנדי ברגר | יום י"ד אייר ה׳תשפ״ד 22.05.2024

אושר סופית: הילולת רשב"י במירון - בהשתתפות עד 30 איש

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון (הוראת שעה), התשפ"ד-2024 • בכל רגע נתון בזמן ההילולה עד 30 אנשים יקבלו היתרי שהייה מיוחדים • שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "דומע בכאב יחד עם אחיי אנשי מירון שבשבילם לא להיות במירון בל"ג בעומר זה דבר בלתי נתפס"
אושר סופית: הילולת רשב
צילום: מוישי. א, ארכיון COL

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון (הוראת שעה), התשפ"ד-2024. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 3 מתנגדים, ללא נמנעים.        

מוצע להסדיר בהוראת שעה את היערכות וקיום אירוע ההילולה שיתקיים השנה בל"ג בעומר, לאור המצב הביטחוני המיוחד. במסגרת זאת, מוצע כי יתקיימו שלושה אירועי הדלקה בלבד ובזמנים שונים: אירוע הדלקה מרכזי שייערך במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ושניים נוספים במתחם בני עקיבא. עוד מוצע כי אירועי ההדלקה יערכו על ידי מי שקיבל היתר משר ירושלים ומסורת ישראל, וזאת, בכפוף לאישורם של גורמי משטרה, כבאות ומהנדס רישוי כדי להבטיח את בטיחות האירוע. 

בנוסף מוצע לקבוע הגבלה על כניסה ושהייה במתחם מירון כולו – כך ששהייה במתחם תחייב החזקה של היתר שהייה, וכן כי תוגבל כניסה ושהייה ביחס לשוהים במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ומתחם בני עקיבא בכל רגע נתון בזמן ההילולה לעד 30 אנשים, אשר יקבלו היתרי שהייה מיוחדים. 

מוצע להסמיך את שר ירושלים ומסורת ישראל, בהסכמת השר לביטחון לאומי, לתת את היתרי השהייה לשם השתתפות בשלושת אירועי ההדלקה, וכן למי שנדרש להגיע למתחם לשם מילוי תפקידו, למעט אם היה נהג, פקח או נמנה עם עובדי משרד ירושלים ומסורת ישראל. 

עוד מוצע כי ראש הג"א יקבע בצו את השטחים שיסגרו בהתאם לחוק ולפי חוק ההתגוננות האזרחית. בנוסף, מוצע להחריג מספר קבוצות מקבלת היתר שהייה, ביניהן מי שמחזיק באישור תושב כי משכנו במירון  לעניין השהייה במתחם מירון , מי שניתן לו אישור מעבר על ידי שוטר, מי שנדרש להגיע למתחם לצורך עבודתו ובכלל זה מי שנמנה עם כוחות הביטחון החירום וההצלה ועוד.  

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "אישית, עבורי, זהו לא חוק קל אלא חוק כואב מאוד. אין לתאר מהי המשמעות עבורי שמירון יהיה סגור לציבור הרחב. השנה אני דומע בכאב יחד עם אחיי אנשי מירון שבשבילם לא להיות במירון בל"ג בעומר זה דבר בלתי נתפס. חשוב שנעשה ככל הנדרש כדי לשמר את המסורת במירון. 

צריך להבין מה הביא אותנו למצב הזה. האיום על מירון בפרט בל"ג בעומר הוא חמור מאוד ומסוכן. ברגע שלא תהיה הגבלה בל"ג בעומר – יעלו באותו יום עשרות אלפים, וחס וחלילה מה שיכול להתרחש בעת ירי טילים לעבר המקום הזה, איזה אסון יכול לקרות. אסור לנו לקחת סיכונים כאשר מדובר בחיי אדם". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.