מערכת COL | יום י"ב אייר ה׳תשפ״ד 20.05.2024

הצצה מיוחדת לשיטת הלימוד המיוחדת בכולל 'תורת השליחות'

שיעורים מיוחדים, כתיבת תשובות לשאלות חזרה ממוקדות ומדויקות, ועוד: בעקבות פתיחת הרישום לכולל 'תורת השליחות', לשנת תשפ"ה, צוות הכולל מגלה טפח משיטת הלימוד המיוחדת של הכולל | סקירה מיוחדת ל-COL | לסיפור המלא, תיעוד וקובץ להורדה
הצצה מיוחדת לשיטת הלימוד המיוחדת בכולל 'תורת השליחות'
הלימוד בכולל

בכולל 'תורת השליחות' מנחילים לאברכים שיטת לימוד מיוחדת, שנוסדה ע"י הגה"ח הרב מיכאל שלמה אבישיד שליט"א, כאשר הוא מיישם אותה כבר למעלה מ-15 שנה בכוללים שלו. בזכותה הוא ראה פירות ופירי פירות, בקרב תלמידיו הרבים שהצליחו בלימודיהם, ומלמדים בכל מקומות שליחותם גם לפי שיטה זו.

הכולל נועד להכשרת אברכים ליציאה לשליחות, שע"י מכון 'תורה שלמה' של כולל חב"ד ומיסודו של השליח הרב יצחק משען. 

השיטה כוללת, בנוסף ללימוד עצמי במקורות ההלכה וחזרות ומבחנים, גם שיעורים מיוחדים בהם מלמדים את הראייה ההלכתית מעשית בכל סעיף בשולחן ערוך, והחיבור עם השאלות המעשיות הנשאלות מידי יום. כמו כן, ניתן גם דגש מיוחד על כתיבת תשובות לשאלות חזרה ממוקדות ומדויקות, המכוונות ומדריכות את הלומד לראייה מעשית ופרקטית של החומר הנלמד ולחשיפה לשאלות שכיחות בהלכה.

באופן לימוד זה, הלומדים מפנימים היטב את החומר הנלמד, בהבנה יסודית בהירה וברורה, עד החיבור למציאות היום-יומית הלכה למעשה, וזוכרים אותו היטב לאורך זמן.

אמנם, במיוחד מתייחדת השיטה בכך, שגם אחרי זמן הלימוד נשאר בידו של הלומד נכס יקר ערך במאוד לכל החיים, כאשר כל החומר הנלמד מסוכם לו בכתב ידו האישי, בצורה מסודרת לפי שאלות מדוייקות וממוקדות, מהיסודות שבהלכה עד המקרים המצויים והנשאלים ביותר הלכה למעשה, ובכך יוכל בקלות לחזור על הדברים, או למצוא בקלות את הדין להלכה ואת המקורות ברגע האמת. סיכום זה מהווה גם בסיס ויסוד להכנת ומסירת שיעורים בפני קהל.

בנוסף, גם שיטת ואופן הלימוד בעצמם נקנית על ידי הלומד, ובכך רוכש לו דרך לימוד לכל החיים, גם אחרי יציאתו מהכולל.    

בכולל 'תורת השליחות' הותאמה השיטה במדויק לצרכי ולמטרת הכולל, באופן כזה שהאברכים מקבלים את כל הכלים והידיעות הנדרשים לחיי שליחות יום-יומיים, בזמן קצר. 

אין די מילים כדי לתאר את תחושת הסיפוק הגדול והחיבור ללימוד, הנולדים אצל הלומד אחרי שרכש וקנה את שיטת הלימוד והכלים שלה, ובמיוחד בעקבות הידיעה שרכש דרך לימוד להמשך החיים, חיי שליחות יום-יומיים.

ניתן להתרשם משו"ת הלכה למעשה בהלכות שבת שכתבו האברכים מתוך לימודם, בקובץ המצורף.

לקריאת הקובץ > לחצו כאן נפתחה ההרשמה לשנת תשפ"ה > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.