COL | יום י"א אייר ה׳תשפ״ד 19.05.2024

כנס הנדל"ן החב"די הראשון ננעל בהצלחה גדולה

למעלה מ-500 משתתפים, אורחים מהשורה הראשונה של עולם הנדל"ן, נציגים מהגופים המובילים בתחום, חברות הבנייה הגדולות ובשורות מרגשות | על האירוע המרשים שהתקיים בחמישי האחרון ומעניק אופק והזדמנויות דיור חדשות לציבור החב"די שסובל ממצוקת דיור חריפה | שר השיכון הרב יצחק גולדקנופף, התייחס למצוקת הדיור החב"דית בארץ והציע פתרונות וגם 'דלת פתוחה' במשרדו | באזור היריד הוצגו פרויקטים ברחבי הארץ היכולים להתאים לציבור החב"די במחירים נמוכים ממחיר השוק
כנס הנדל
צילומים: מענדי קורנט

כתב COL, סיקור מיוחד

מי שנקלע ביום חמישי למתחם האירועים בית רבקה בכפר חב"ד עשוי היה להתבלבל לרגע: החניון כולו היה מלא עד אפס מקום, וזה בתקופת ספירת העומר שבה כלל לא נערכות במקום חתונות או שמחות אחרות...

אבל הצצה נוספת הבהירה את הסיפור: החל משעות אחר הצהריים נערך באולם כנס הנדל"ן החב"די, אותו יזמה והוציאה לפועל קבוצת "חבבו טרגר" מבית ננוקס בע"מ, בשיתוף בנק לאומי למשכנתאות.

בזה אחר זה נהרו אל הכנס אברכים ובעלי בתים בכל הגילאים, מכל רחבי הארץ: מצפת ומעפולה, מהקריות ומחדרה, מקריית גת ומבאר שבע ועוד ועוד.

הרמה הגבוהה וההפקה המתוקתקת ניכרו בכל פינה במתחם ולרגע היה ניתן לחשוב שאנו עומדים במרכז קונגרסים בינלאומי.

מהשילוט והאבזור, דרך העמדות המסודרות בכניסה ובכל אזור במתחם ועד לתכנית שזרמה ללא תקלות. בין חלוקת הארץ לבנייה בקליפורניה לאחר פתיחת הכנס ב"דבר מלכות" עם סרט וידאו משיחת קודש של הרבי, ולאחר דברי ברכה מפי המנחה ר' משה טרעגער, עלו ובאו האורחים הנכבדים לשאת דברים.

ראשון הדוברים היה המרא דאתרא, הרה"ג מאיר אשכנזי שליט"א. הרב שהביע את התפעלותו מהארגון המופתי ציטט את דבריו של הרבי לאורך השנים בכלל ובשנת הבניין בפרט, וסיפר על ההוראות המיוחדות ששלח הרבי לקראת הקמת "השיכונים החדשים" בכפר חב"ד.

"השליח ר' שלמה קונין רכש עוד ועוד בניינים בקליפורניה לטובת השליחות, גם כשהיה נראה בדרך הטבע שזה הרבה מעבר ליכולות הקיימות. כאשר זוג קונה דירה, בדומה לחלוקת הארץ לשבטים, זה לא רק המקום שבו הוא יגור אלא המקום שבו השליחות שלו".

אורח הכבוד בכנס, שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף פתח את דבריו בתפילה לישועה קרובה לאור המצב בארץ הקודש בימים אלה.

השר המשיך וציטט את דברי הרבי על קניין הארץ ובניין הארץ, ובירך את מארגני הכנס המסייעים לזוגות צעירים להגשים חלום.

בדבריו תיאר את העשייה הרבה מאחורי הקלעים כדי להקל על מצוקת הדיור של הציבור החרדי בכלל, ואף סקר מספר פרויקטים ייעודיים לטובת קהילת חב"ד בארה"ק.

השר סיכם בקריאה לכלל העסקנים והעושים במלאכה בקהילות אנ"ש לפנות אליו בכל צורך: "דלתי פתוחה בפניכם תמיד, כדי לקדם עוד ועוד פתרונות למען חסידי חב"ד!"

הדובר הבא היה נשיא התאחדות הקבלנים בישראל מר ראול סרוגו. מר סרוגו בירך את שר הבינוי והשיכון על העשייה הרבה והצהיר כי בכל שנותיו לא ראה אף פעם משרד כל כך קואופרטיבי עם ענף הבנייה. הוא חיזק את דבריו של השר על כך שלאורך עשורים לא נבנו מספיק דירות עבור הציבור החרדי ויש לפעול כדי לתקן זאת, וסיים בהצהרה ברורה: "זה הזמן לרכוש דירה. לאור המגמות בשוק ובנתונים הקיימים אין ספק שמי שיתעכב, יפסיד - ואילו מי שמקשיב לדברים שאמר הרבי עצמו, ירוויח".

איך, למה וכמה?

הכנס, שהציב לראשונה במרכז הבמה את חשיבות נושא הדיור דווקא בקהילות אנ"ש, סיפק לבאים שילוב ייחודי בין תוכן מקצועי מעשי ורלוונטי, להזדמנויות אמיתיות ומשמעותיות ברכישת נכס בישראל.

מר אורי יוניסי, מנהל חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי העניק לקהל סקירה מפורטת על מצב שוק הדיור והמשכנתאות בשנים האחרונות. בדבריו הוא התמקד בהשפעתם של האירועים העולמיים על הכיס והבית של כל משפחה בישראל, ממגיפת הקורונה דרך המלחמה באוקראינה ועד למתקפת הטרור ומצב המלחמה המתמשך בישראל.

בהמשך הערב קיבלו המשתתפים ידע מקיף במיוחד על היבטים שונים ומגוונים הנוגעים כולם לתחום הנדל "ן. בין הדוברים הרבים היו מומחה המשכנתאות שחר וולף, עורכי הדין של קבוצת חבבו טרגר משה לוי ואריאל ז'אן המתמחים בפן המשפטי והמיסויי, יוסף חבבו המעניק מדי שנה ליווי כלכלי למשפחות רבות, ועוד.

"פעם ראשונה שמישהו עושה לי סדר בכל העולם הזה ונותן לי להבין מהם הצעדים הבאים שאני צריך לעשות, בפועל. לא עוד שיחה 'בין מנחה למעריב' אלא הבנה טובה כפשוטו!" סיפר לנו בהפסקה אחד האברכים הצעירים.

במקביל, באזור היריד הוצגו פרויקטים רבים הנבנים כעת בכל רחבי הארץ ומאפשרים לרוכשים ליהנות ממחירים הנמוכים ממחיר השוק במאות אלפי שקלים. את הפרויקט הבולט שבהם השיק נציג חברת גינדי בליב המאתרת ורוכשת דירות בפרויקטים אטרקטיביים של כלל חברות הבנייה בישראל.

הפרויקט החדש של קבוצת גינדי וחברת אבני דרך במתחם הרובע הבין לאומי בלוד מהווה הזדמנות יוצאת דופן לאנ"ש: גם בזכות המיקום המצוין הקרוב ביותר לכפר חב"ד ובנגישות לצירים מרכזיים וגם בזכות התנאים הייחודיים והבלעדיים לחסידי חב"ד ולמשתתפי הכנס.

בפרויקט עצמו יוקם גם בית כנסת חב"ד, מקווה חב"ד, בית חב"ד ושירותים נוספים לנוחות הדיירים.

מעל ומעבר לתחזיות את התוכן המקצועי העשיר וההזדמנויות הנדל"ניות עטפה "חוויית משתמש" יוצאת דופן.

המבקרים הרבים שנרשמו מראש גילו הפקה בסטנדרטים שלא מביישים כנסים ותיקים ומקצועיים: כיבוד בכניסה ולאורך כל הערב, ארוחת ערב עשירה כולל צ'ולנט משובח כמנהג ישראל בלילי שישי ואפילו יינות בוטיק מכל העולם ל"לחיים".

"האברכים הצעירים של היום חושבים בגדול, והכנס הזה ממחיש את זה טוב יותר מכל דבר אחר", אמר לנו בהפסקה אחד המשתתפים, בין שיחה עם יזם נדל"ן למפגש עם נציג בנק לאומי למשכנתאות - "הם מבינים טוב יותר את חשיבות העשייה למען רכישת דירה, הם מעשיים והם גם מצליחים להגיע רחוק. וכן, כנס כזה בהחלט מגיע לציבור שלנו ואין לי ספק שבכנס הבא יהיה לפחות מספר כפול של משתתפים!".

ר' פיני חבבו ממנהלי הקבוצה מסכם: "כשיצאנו לדרך ידענו שישנה דרישה אמיתית בשטח לפתרונות בתחום - אבל אפילו אנחנו הופתענו מההיענות הנלהבת, מכמות המשתתפים ומההדים שהכנס יצר. יהי רצון שה' יתן לנו את הכוח להמשיך בשליחות הזו למען כל משפחה באנ"ש".

ר' פיני אף ביקש להודות לצוות המקצועי שעמל מאחורי הקלעים מסביב לשעון לקראת הכנס: חברת ההפקות Productions Power בהובלת ברוך פרוינד, שניהלה את ההפקה בצורה מושלמת, וצוות השיווק שהפיק את הקמפיין הפרסומי המושקע - ר' מנדי קונסטנטיני ור' מנדי פרומר. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.