מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשפ״ד 19.05.2024

קהילת חב"ד בקרית גת התכנסה לרגל הרחבת ה'זאל' בישיבה

ערב מיוחד במינו, שחיבר בין ישיבת תומכי תמימים בקריית גת לקהילת אנ"ש בעיר, התקיים לרגל הקמפיין הגדול והמדובר בחב"ד לבניית זאל מורחב לתמימים בישיבה הקטנה | הנאומים, הסיפורים והרגעים המיוחדים: סיקור מלא ותיעוד
קהילת חב
צילום: מענדי קוטלר

אירוע היסטורי וראשון מסוגו, שחיבר בין ישיבת חב"ד בקריית לקהילת אנ"ש בעיר, התקיים בימים האחרונים, לרגל הקמפיין הגדול והמדובר בחב"ד לבניית זאל מורחב לתלמידי התמימים בישיבה הקטנה.

האירוע המיוחד רומם את הנפש והמחיש לכולם עד כמה הישיבה היא הלב הפועם של העיר. המרא דאתרא וראש הישיבה הגה"ח הרב משה הבלין, שיתף את הקהל ברצונו הקדוש של הרבי שתהיה השפעה וחיבור של הישיבה עם אנ"ש בעיר ועם כלל התושבים.

הרב, המכהן גם כחבר בי"ד רבני חב"ד, הסביר שזה חלק מרכזי במטרותיה של תומכי תמימים. הרב אף ציטט את דברי ראש העיר היוצא שהטיב להבהיר את השפעתה של הישיבה, וכה אמר: "קריית גת זה ישיבת חב"ד שבנו סביבה עיר".

לאחר מכן, עלה הרב שלמה וולפא משלוחי הרבי בעיר, ודיבר בהתלהבות על גודל השעה והכוחות שניתנים בכל שנה ביום כ"ח ניסן לעשות כל שביכולתנו, וקישר זאת עם פעולותיה הברוכות של הישיבה ואנשי הצוות שעושים כל דבר בהתמסרות ואכפתיות.

הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, רב קהילת חב"ד באלעד ומרבני הישיבה, היטיב להטעים בפני הקהל את חשיבות האירוע בהיותו האירוע השלישי והחותם של ההכנות לקראת בניית ה'זאל' החדש, והזמין את המשפיע הרב יעקב מויאל לשאת דברים.

הרב מויאל, בחן המיוחד השמור עמו, הקריא מכתב שקיבלה הנהלת הישיבה מאחד הבוגרים, עד כמה משמעותית השפעתה לאורך ימים ואיך היום-יום שלו מתנהל לאור הישיבה וברוח הדברים שרכש קניין עולם בהיותו בישיבה קטנה קריית גת.

הרב מויאל חתם את הדברים בכך שרבים כמוהו שעתידים להקים בתים בישראל, רוצים גם ללמוד בישיבה, אבל מצוקת המקום היא היחידה שמונעת זאת מהם, ופנה מעומק הלב לאנ"ש תושבי המקום שייקחו חלק בהרחבת הישיבה.

את הערב ליוותה מקהלת 'גנינה', יחד עם בעל המנגן החסידי הרב שמחה פרידמן. בערב המושקע, כמו בכל שלושת האירועים, הוגשה סעודה ביד רחבה מבית קייטרינג 'חנונו' הידוע באיכותו הגבוהה.

הרב לוי יצחק הבלין, מנכ"ל הישיבה, פרס את התוכנית של הבנייה בפני הקהל ואף דיבר על גודל חשיבות האירוע שאנ"ש מתחברים לישיבה וסיפר כיצד שנים רבות מנסים לעשות את החיבור הזה וכל פעם יש על כך קטרוגים ועכשיו באירוע אפשר לומר שמלבד הרחבת הישיבה, קורה כאן משהו לא פחות גדול, והוא תחילת הקשר והחיבור של אנ"ש בעיר לישיבה, ובעזרת ה' יהיה לכך המשך עם תוכניות רבות שיכניסו את רוח הישיבה לתוך חיי הקהילה.

לאחר סיום האירוע, התיישב הקהל הגדול להתוועדות חסידית סוחפת עם המשפיע, פה מפיק מרגליות, הרב מנחם דברוסקין, שתבע מהקהל לעשות כלים ברוחניות בשביל ההשפעה גשמית.

הרב דברוסקין שזר באומנות את דבריו בקשר עם הפרק של הרבי 'היושבי בשמים' ובענייני הזמן עשו כל אשר ביכולתכם כיצד יהודי לפני כל פרט בחייו אפילו קטן צריך לשאת עיניו לשמים ולומר פרק תהילים והפעולה הרוחנית היא הכלי והצינור לברכה הגשמית.

הערב נחתם עמוק בשעות הלילה הקהל יצא באווירה מרוממת לקראת הקיץ שזה עתה התחיל חדורים ברוח של עשייה בגשמיות וברוחניות לטובת העמקת הקשר עם הישיבה וחיבור רוח תומכי תמימים בחיי היום יום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.