מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשפ״ד 16.05.2024

יוסיאן בריאיון ל-COL: "העזתים חושבים חמאס; כך לא מכריעים"

המומחה מאיראן שכבש את האולפנים, מדבר עם COL על המלחמה בצפון ובדרום ועל ההפגנות לעסקת שבויים | למה אין הכרעה במערכה מול החמאס בדרום ומול החיזבאללה בצפון? מה הפיתרון מול אוייב אכזר וחסר רחמים?
יוסיאן בריאיון ל-COL:
צילום יוסיאן: אורלי איל-לוי | צילום רקע: דובר צה"ל

למה אין הכרעה במערכה מול החמאס בדרום ומול החיזבאללה בצפון? מה הפיתרון אל מול אוייב אכזר וחסר רחמים כמו החמאס?

אליהו יוסיאן, בוגר 8200, זוכה פרס ביטחון ישראל, התארח הערב (חמישי) ברדיו COL אצל רצל קוסאשוילי, ודיבר על היעדים השגויים של קבינט המלחמה ועל הקונספציה המעוותת שממשיכה בכל כוחה.

הוא גם פירט מה לשיטתו הטעות הגדולה הראשונה שעשתה הממשלה עם פרוץ המלחמה - מה שמקשה על הניצחון ועל המנוף ללחץ על החמאס והשבת החטופים.


האזינו לריאיון המלא >>


הסיבה שאין הכרעה, כך יוסיאן, היא "כי הגדרת קבינט המלחמה בכל הנוגע להכרעה אינה נכונה". הוא טוען כי "בגלל שההגדרה לא נכונה - אין הכרעה.

"הם באים ומגדירים למוטט את חמאסק. ביום הראשון הבינו שאי אפשר למוטט את חמאס. העזתים חושבים חמאס. חמאס לא שולט על עזה אלא העזתים חושבים חמאס ולכן אי אפשר למוטט את חמאס. בסופו של דבר הם יילכו לקלפי ויצביעו חמאס.

"חיסול המפקדים שלהם לא רלוונטי. חיסול ממוקד זה לא הכרעה. כל אחד שיחוסל מישהו אחר יחליף אותו. הסיבה שאין הכרעה היא כי מילת היעד מהתחלה אינה נכונה".

יוסיאן הוסיף: "בנימין נתניהו הוא חילוני ליברלי, שיא האמריקני, אשכנזי. כל המערכת, המנגון, שיושב בקבינט, תפיסת העולם השולטת הן תפיסות מערביות. אנחנו במזרח התיכון עם מנגנון נוח של מערבים. במזרח התיכון זה עובד אחרת, יש כללים אחרים".

כשנשאל עד כמה הופתע מביידן, שבהתחלה כולם התלהבו מכך שהגיע לישראל עם פרוץ המלחמה, ולאחרונה איים בעיכוב משלוחי הנשק לישראל.

"לא הופתעתי", כך יוסיאן, "וכל מה שהוא עושה בצדק. כי הוא לפני בחירות ורוצה להיבחר. מי שבוחר זה האומה האמריקנית. והוא צריך את הקולות של בוחריו. אנחנו הפכנו להיות נטל על צווארו וכתפו כי אנחנו רוצים אמל"ח ואם יספק לנו לא יבחר פעם הבאה".

לדבריו, "אנחנו עם שעבר פוגרומים, השמדות, עם כזה אינו יכול לאפשר לעצמו להיות תלוי במדינה אחרת. אנחנו צריכים עצמאות צבאית. בלי עצמאות צבאית אין עצמאות מדינית. ברגע שהפכנו להיות תלוים בארצות הברית, כשסגרנו את מפעלי יצור האמל"ח, טבעי שהוא יקבע מדיניות".

האזינו לריאיון המלא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.