מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשפ״ד 16.05.2024

המשגיח על הטיסות לרבי; אליהו יוסיאן; ובחזרה לימי הבחרות

המומחה לאיראן אליהו יוסיאן מדבר עם COL על הדשדוש במלחמה, המרצה הרב אקריש חוזר לחוויותיו בישיבה, המשגיח הוותיק הרב בוטמן מדבר על הטיסות התכופות של בחורים לרבי | וגם: השליח שהתחיל מהתחלה, ועוד שפע של תוכן
המשגיח על הטיסות לרבי; אליהו יוסיאן; ובחזרה לימי הבחרות
צילומים: באדיבות המצלמים וארכיון COL | צילום יוסיאן: אורלי איל-לוי

כמטב המסורת, גם הערב (חמישי) תכנית 'ליל שישי' לסוף השבוע, ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי לסוף השבוע. הנה על קצה המזלג מה שממתין לכם הערב.


האזינו לתכנית המלאה >>


למה אין הכרעה במערכה מול החמאס בדרום ומול החיזבאללה בצפון? מה הפיתרון אל מול אוייב אכזר וחסר רחמים כמו החמאס? על כל אלה ועוד יהיה כאן אליהו יוסיאן, בוגר 8200 זוכה פרס ביטחון ישראל שידבר על היעדים השגויים של קבינט המלחמה, על הקונספציה המעוותת שממשיכה בכל כוחה, וגם, מה הטעות הגדולה הראשונה שעשתה הממשלה עם פרוץ המלחמה, מה שמקשה על הניצחון ועל המנוף ללחץ על החמאס והשבת החטופים?

בהמשך התוכנית מספר נושאים בחינוך. בערב רתימה שהתקיים השבוע עבור הישיבה הקטנה בקריית גת, עלה לדבר בוגר הישיבה הרב יואב אקריש, מהשלוחים בחדרה וראש כולל חב"ד בעיר, שסיפר על החוויה הראשונה שלו בישיבה שנער צעיר וחסר ביטחון, ומה השפיע עליו, העמיד אותו על הרגליים ועיצב אותו בהמשך גם בתקופת השידוכין, ולמה חשוב להקשיב למנגינה הפנימית שמתנגנת אצל הבחור הצעיר שעומד בשערי הישיבה לראשונה בחייו? 

אנחנו נעלה ונציף כאן נושא חשוב אחר. לחץ חברתי בישיבות ותדירות הנסיעות לרבי של התמימים? נשוחח עם הרב יוסף יצחק בוטמן, משגיח ומשפיע ראשי בישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד. האם נכון עושים בישיבות שמאפשרות לבחורים לטוס מספר פעמים בשנה לרבי? מה התועלת ומהן הסיכונים וההשלכות העתידיות? האם יש באמת בקרה ופיקוח על הבחורים שטסים בתקופות שונות במהלך השנה ולא רק לחודש תשרי? ומהו הפיתרון האפשרי והנכון לסוגיה הזאת בעיניו?   

ישיבת חזון אליהו לחוזרים בתשובה בתל אביב נכנסת לשנת ה-25 להיווסדה, וזו הזדמנות בהחלט טובה לשוחח עם הרב נחום קפלן המשמש כמשפיע בישיבה, על ההצלחה של הישיבה, הקריטריונים ותנאי הסף לקבלה לישיבה, ומה בכלל מושך בחור תל-אביבי צעיר לבוא מרצונו ללמוד בישיבה חרדית בלב תל אביב המתירנית?

בשבוע הבא ביום רביעי נציין את פסח שני שעניינו - אין דבר אבוד. נשוחח בהקשר הזה עם השליח הרב אשר קריצ'בסקי, שהיה שליח ברוסיה באומסק שבסיביר במשך 17 שנים, ונאלץ לפני כשנתיים לנדוד לשליחות בלונדון ולהתחיל את חיי השליחות שלו מחדש במקום לא מוכר. האם בכלל אפשר להתנתק ממקום השליחות הקודם? וכיצד מתמודדים עם מקום שליחות חדש וקהילה שצריך לבנות מאפס. 

לסיום במדור 'ניגון השבת שלי', נארח את הקלידן החב"די יוסף חיים בן-משה שידבר על שליחות בנגינה, על תחושת ה'ונפלינו' וגאוות היחידה החב"דית, ולמה הוא אוהב את סדר היום ההפוך שבו הוא ער ומנגן בלילות וביום ישן וצובר כוחות לקראת הלילה? בסיום השיחה הוא יבחר את ניגון השבת האהוב עליו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.