מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשפ״ד 16.05.2024

בעוד הצבא הרוסי מתקרב לעיר: יהודי סומי הפתיעו את השליח

בצל המצב המתוח ובעוד שליח הרבי ורבה של סומי הרב יחיאל שלמה לויטנסקי פועל כדי לעזור למאות יהודים המתגוררים באזורים בחזית, חגגו לו יהודי העיר את יום הולדתו ה-50 לאויוש"ט, כשהם מביאים לו מתנה מיוחדת: 50 מיהודי העיר, שרובם לא נמנה על מתפללי בית הכנסת הקבועים הגיעו ביום ראשון כדי להניח תפילין לזכותו, כמתנה שהם מעניקים לו ליום הולדתו
בעוד הצבא הרוסי מתקרב לעיר: יהודי סומי הפתיעו את השליח
צילום: הקהילה היהודית בסומי

ביום שישי שעבר יצא הצבא הרוסי במתקפה חדשה במחוז סומי שבצפון אוקראינה, כשלפי ההערכות הרוסים מתכוונים לכבוש את המחוז בשבועות הקרובים כדי להגביר את הלחץ על העיר החשובה חרקוב שנמצאת בסמוך. ב'ניו יורק טיימס' פורסם כי לפי ראש מנהלת המודיעין הראשית באוקראינה קירילו בודאנוב הרוסים יבצעו בימי םהקרובים "מתקפה מכרעת לכיוון סומי" כדי לקרב את חרקוב – העיר השניה בגודלה במדינה לטווח התותחים שלהם. באוקראינה אף דיווחו על מספר שיא של הרוגים בקרב כוחות הצבא המקומיים, ביום אחד, ממתקפות הצבא הרוסי.

בצל המצב המתוח ובעוד שליח הרבי ורבה של סומי הרב יחיאל שלמה לויטנסקי פועל כדי לעזור למאות יהודים המתגוררים באזורים בחזית, חגגו לו יהודי העיר את יום הולדתו ה-50 לאויוש"ט, כשהם מביאים לו מתנה מיוחדת: 50 מיהודי העיר, שרובם לא נמנה על מתפללי בית הכנסת הקבועים הגיעו ביום ראשון כדי להניח תפילין לזכותו, כמתנה שהם מעניקים לו ליום הולדתו. בין המניחים נימנו גם כמה יהודים שמעולם לא הניחו תפילין עד כה והיו מוגדרים עד כה "קרקפתא דלא מנח תפילין" וכעת זכו לקיים את המצווה לראשונה בחייהם.

בנוסף, 50 מנשות העיר התכנסו בערב שבת בבית חב"ד והדליקו נרות שבת ביחד. 

לדברי הרב לויטנסקי: "באוקראינה, יום הולדת 50 נחשב ליום חג של ממש "יובילי" , ולכן היה רק טבעי שכשליח הרבי מליובאוויטש אבקש לחגוג את היום הזה בתוספת של מצוות ומעשים טובים, ואבקש מיהודי העיר להירתם לעניין. ידידים רבים התחילו לשאול אותי זה מכבר מה המתנה שאני מבקש ליום הולדתי וכשראיתי את העניין שהנושא יוצר ביקשתי מהם שיצטרפו למניחי התפילין, וכך יעניקו לי את המתנה הגדולה ביותר שיהודי יכול לאחל לעצמו ליום זה".

בעת החגיגה שהפכה להתוועדות חסידית קיבלו על עצמם שלשה גברים להיכנס בבריתו של אברהם אבינו ומיד התקשרו למוהל שהגיע וערך להם ברית...

בהתייחסו למצב המתוח באזור סומי, אומר יו"ר 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' הרב מאיר סטמבלר כי "העובדה שהרב לויטינסקי נשאר במקום יחד עם משפחתו, למרות שהמצב כעת נורא כמו בתחילת המלחמה, מעידה שוב על מסירות נפשם של שלוחי חב"ד שאינם נוטשים את צאן מרעיתם ונשארים במדינה למרות הסכנה המוחשית". עוד לדבריו "המתנה המרגשת שקיבל הרב לויטנסקי מיהודי העיר, מראה עד כמה הקשר בין הרב לבין יהודי עירו וכיצד הם הבינו מה המתנה שתשמח אותו יותר מכל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.