מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשפ״ד 16.05.2024

אחרי 170 שנה: הרב החב"די והאדמו"ר מצאנז - סגרו מעגל

הרב הרצל והאדמו"ר סגרו מעגל מרגש: הצאצא החב"די של הרב וובר והצאצא הישיר של ה"דברי חיים" מצאנז העלו זיכרונות על ראש המשפחה שכהן כרבה של אדא והיה מגדולי תלמידים של הדברי חיים, מתוך ספרו החדש של הסופר הרב יאיר בורוכוב
אחרי 170 שנה: הרב החב
צילום: משה גולדשטיין

רבה של נוף הגליל הגה"ח רבי ישעיהו הרצל שליט"א התקבל לאחרונה במעונו של כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א בנתניה. הרב הרצל העניק לאדמו"ר את הספר "מהונגריה לירושלים", ספרו החדש של הסופר הרב יאיר בורוכוב.

הספר "מהונגריה לירושלים" סוקר את תולדות חייו  של ראש משפחת וובר, הגאון הקדוש רבי מרדכי אליעזר וובר זצ"ל אשר כיהן כרבה של אדא ולאחר מכן בירושלים. הרב וובר היה מגדולי תלמידי ה'דברי חיים' מצאנז, ה'חתם סופר' ובעל ה'יריעות שלמה'. שני בניו היחידים נישאו לנכדי ה'ישמח משה' וה'ברוך טעם'.

הרב הרצל והאדמו"ר סגרו מעגל מרגש: הרב הרצל הינו צאצא של הרב וובר מצד אם אביו רבי פנחס לייביש, בת רבי פנחס לייביש וובר. האדמו"ר מצאנז הוא צאצא ישיר של ה'דברי חיים' מצאנז שהרב וובר היה מגדולי תלמידיו.

האדמו"ר קיבל לידיו את הספר בשמחה גלויה ומיד אמר: "הרי הסבא (הדברי חיים) קרא לו: רב אדא בר אהבה" (במליצה על שם האמורא רב אדא בר אהבה: רב אדא על שם עירו, אדא, ובר אהבה על שם אמו ששמה היה ליבלא - אהבה ביידיש).

האדמו"ר מצאנז ציין גם את הספר "מלחמת חובה" שכתב הרב וובר בו יצא להגנתו של ה'דברי חיים' כנגד רבי שלמה גנצפריד בעל ה'קיצור שלחן ערוך'.

האדמו"ר נהנה מאוד לקבל את הספר והתיישב לשיחה עם הרב הרצל על דמותו של רבה של אדא. לאחר שיצא האדמו"ר המשיכו גם שני בניו של האדמו"ר את השיחה עם הרב הרצל כשהם מבקשים לשמוע עוד ועוד על הרב וובר, ומשתפים מידיעותיהם אודותיו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.