. | יום ח' אייר ה׳תשפ״ד 16.05.2024

אסון: חמישה חיילים מהפלוגה החרדית נהרגו מירי טנק צה"ל

חמישה לוחמי הפלוגה החרדית 'חץ' של הצנחנים מגדוד 202 נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה, כשטנק של צה"ל ירה בטעות לכיוון החפ"ק בו שהו | סרן רועי בית יעקב, בן 22, מהישוב עלי; סמ”ר גילעד אריה בוים, בן 22, מקרני שומרון; סמל דניאל חמו, בן 20, מטבריה; סמל אילן כהן, חייל בודד מארגנטינה ובוגר המחלקה לדוברי ספרדית בישיבת חב"ד במגדל העמק וסמ”ר בצלאל דוד שעשוע, בן 21, מתל אביב
אסון: חמישה חיילים מהפלוגה החרדית נהרגו מירי טנק צה


חמישה לוחמי הפלוגה החרדית חץ של הצנחנים מגדוד 202 נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה.

הלוחמים שנפלו הם: סרן רועי בית יעקב, בן 22, מהישוב עלי; סמ”ר גלעד אריה בוים, בן 22, מקרני שומרון; סמל דניאל חמו, בן 20, מטבריה; סמל אילן כהן, חייל בודד מארגנטינה ובוגר המחלקה לדוברי ספרדית בישיבת חב"ד במגדל העמק, בן 20, מכרמיאל וסמ”ר בצלאל דוד שעשוע, בן 21, מתל אביב ז”ל

באירוע נפצעו עוד שמונה לוחמים, בהם שלושה שמצבם מוגדר קשה. היתר פונו לבתי החולים במצב בינוני וקל. מספר חללי צה”ל מאז תחילת המלחמה עלה ל-626 חללים.

פרטי התקרית:
אירוע רב נפגעים באוגדה 98, שם פועלים כוחות צה”ל בתוך מחנה הפליטים ג’בלייה וחווים שם לחימה וירי של RPG עם עשרות שיגורים נ”ט לכיוון הטנקים.

אתמול בבוקר, לוחמים מגדוד 202 נכנסו לתפוס ציר במחנה הפליטים, כשהם מלווים בצמד טנקים מגדוד 82 מחטיבה 7.


הלוחמים התמקמו במבנה סמוך לטנקים ובו גם הוקם חפ”ק הסמג”ד. הטנקים אבטחו את הציר, היו עם מדפים סגורים, ובשלב מסויים גם דברו בקשר עם סגן מפקד הפלוגה שעבר לידם.

אתמול בערב לקראת שעה 19:00 הטנקים זיהו קנה שבצבץ מחלון המבנה, הטנקים ירו שני פגזים לעבר המבנה שבו שהו לוחמי הצנחנים בקומה הראשונה. 5 לוחמים נהרגו: מ”פ וארבעה לוחמים – מפלוגת ח”ץ – פלוגת החרדים בצנחנים.

בנוסף 8 לוחמים נפצעו, בהם 3 במצב קשה.

בצה”ל מתחקרים את האירוע שמוגדר ירי דו- צדדי ובין היתר בודקים אם הטנקיסטים חרגו מגבולות גזרה, אם היה זיהוי שגוי, ואם מתח מבצעי גבוה מידי הוביל לירי פזיז של פגזים.

הלוחמים: 
העיתונאי קלמן ליבסקינד הודיע הבוקר (חמישי) כי אחיינו סמ”ר גילעד אריה בוים ז”ל נפל באסון הקשה. “גילעד, האחיין האהוב שלנו, ילד שכולו אור וטוב, חייל נאמן של הארץ הטובה הזו, נהרג על הגנת המולדת”, כתב ליבסקינד וחתם את דבריו במשפט: “עם ישראל חי”.

הלוויתו של בוים, בן 22, מקרני שומרון, תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין ביישוב.

יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון לשעבר, ספד לגילעד בוים: “אמש בארוע הקשה ברצועת עזה נהרג לצערנו בן הישוב, גילעד בוים לוחם בצנחנים, ילד של הישוב עם חיוך ולב ענק. גילעד הוא בנם של רותי ובני ואח של רועי, יובל, שרון וחן עטרה וקרוי על שמו של גלעד זר הי”ד. כאב עצום ובלתי נתפס וליבנו עם משפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך”.

סרן  רועי בית יעקב ז”ל תושב היישוב עלי בבנימין, בנם של הדס ואבידן, יו”ר היישוב.

תושב היישוב עלי בבנימין, בנם של הדס ואבידן, יו”ר היישוב. רועי, בוגר המכינה בעלי והנופל ה-21 שלה במלחמה וסמ”ר גילעד אריה בוים מקרני שומרון.

ראש המועצה האזורית בנימין ויו”ר מועצת יש”ע ישראל גנץ ספד לרועי בית יעקב: “כאב עצום למשפחה, ליישוב עלי שתושביו ובוגריו בחוד החנית של המלחמה, ולבנימין כולה. כמה צער כרוך בתקומת עם ישראל בארצו. כמה גיבורים יש לנו שמחרפים את נפשם כדי שאנחנו ננצח ונחיה כאן בארץ ישראל בשקט ובביטחון. בזכותם אנחנו ננצח”.

הלוויה תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

רב”ט אילן כהן ז”ל הוא חייל בודד מארגנטינה.

כהן הגיע לישראל לאחר סיום לימודי התיכון בארגנטינה. תחילה למד בישיבת חב”ד במגדל העמק ומאז החורף האחרון למד בישיבת הר ברכה, משם הגיע לחטיבת הצנחנים, לגדוד 202.

במהלך הלילה התבשרו בני משפחה על נפילת אילן על ידי השגריר הישראלי בארגנטינה אייל סלע והקונסול יהודה גולן.

את המשפחה מלווים רבני הקהילה.

המשפחה משתייכת לקהילת אור מזרח וקהילת מגילת אחדות ישראל בבואנוס איירס. ההורים עושים את דרכם כעת לישראל.

המנוח צפוי להיטמן בבית העלמין הרצל בירושלים.

הרב אליהו המרה רב קהילת ‘אמיה’, ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה: “קיבלנו הערב בצער רב את הבשורה המזעזעת על נפילתו של רב”ט אילן כהן חייל בודד מארגנטינה, שנהרג בלחימה בעזה. אנו מלווים את משפחתו בשעה קשה זו, ושולחים תנחומים להוריו דוד ואדריאנה”

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.