מנדי ברגר | יום ז' אייר ה׳תשפ״ד 15.05.2024

במסע מרגש לארה"ב: 22 יתומי צה"ל התפללו בציון של הרבי

בפרויקט שהופק על ידי "קרן מנחם חמ"ה", נשיא הארגון בערי ספיטצ'קי ומנהל הארגון שניאור זלמן הלפרין, הביאו לביקור בארצות הברית 22 יתומי צה"ל
במסע מרגש לארה

בפרוייקט שהופק על ידי "קרן מנחם חמ"ה", נשיא הארגון בערי ספיטצ'קי ומנהל הארגון שניאור זלמן הלפרין, הביאו לביקור בארצות הברית 22 יתומי צה"ל.

הנערים בליווי משטרתי ביקרו בניו יורק, שם היו אצל שגריר ישראל גלעד ארדן.

הרב בערי ספיטצ'קי שנכח באירוע סיפר ל-COL: "חשבתי לרגע ששליח חב"ד הכין את השגריר למפגש. הוא סיפר והסביר לבני הגיבורים כי ארץ ישראל שייך לעם היהודי לא מפני שהאו"ם קבע זאת בשנת 48 וגם לא כי אנו גרים שם 3,000 שנה, כי על זה אפשר להתווכח - אלא מפני פרשת השבוע שלי, פרשת השבוע של הבר מצווה שלי: פרשת בראשית. השגריר ציטט בפני בני הגיבורים את הרש"י הראשון של התורה".

בנוסף ביקרו בני הגיבורים בוושינגטון הבירה אצל השליח הרב שלמה בייטש, שם אורגן להם בשיתוף פעולה עם השגרירות הישראלית בוושינגטון טיולים ותוכנית מלאה.

בניו ג'רזי ביקרו אצל השלוחים הרב שמואל קוניקוב, ר' איציק גרשוביץ, הרב מרדכי שיין, הרב שניאור חדד הרב כץ והרב טוביה גרייזמן

בנוסף ליוו את היתומים המדריכים התמימים יוסי לפידות, הלל צדיק ומענדל קאייקוב. "שניים מבני הגיבורים היו קרקפתא דלא מנח תפילין", סיפרו ל-COL וציינו כי "הם הניחו תפילין לראשונה בחייהם אצל הרבי". 

בשבתון שאורגן על ידי צא"ח והשלוחים הרב גרשוביץ והרב חדד שהו בני הגיבורים במלון הילטון יחד עם מנהל צעירי אגודת חב"ד של ניו יורק הרב קסטל, הזמר גד אלבז, המרצה הרב שניאור אשכנזי והגברת חגי לבייב. במוצאי שבת הזמר גד אלבז הופיע בפני היתומים. 

מנהל צעירי אגודת חב"ד של ניו יורק הרב קסטל שוחח עם הנערים, והדגיש בפניהם את גודל החשיבות של אמירת קדיש. 

בנוסף ביקרו היתומים בפלורידה אצל השליח הרב חיים סלביטיצקי, שם התקבלו בחום גדול על ידי הקהילה היהודית המקומית. 

בערוץ הטלוויזיה בפלורידה אמר שנ"ז הלפרין כי בקבוצה זו לא נעשו הבדלים בין גזע ועם, וכאחת באו לטיול יתומים של חיילים יהודים דרוזים ובדואים. הלפרין הדגיש כי דבר זה נעשה ברוחו של הרבי שרצה תמיד להיטיב עם כל אדם בתבל יהודי ולא יהודי כאחת. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.