מערכת COL | יום ה' אייר ה׳תשפ״ד 13.05.2024

בונים את הזאל בקריית גת: הורי התמימים נרתמו לערב גיוס

"צר לי המקום" הוליד תנופת בנייה משמעותית: שיתוף פעולה ייחודי בין הורי תלמידי הישיבה הקטנה להנהלת הישיבה, הביאה לערב גיוס יוצא דופן, לקראת בניית ה"זאל" - בית מדרש ענק, לתלמידי התמימים, בו יוכלו לשקוד על התורה והחסידות באופן של "הרחיבי מקום אהלך". כמות ההורים הגדולה במעמד, המחישה את רמת האימון והקשר החזק עם הישיבה המשגשגת | לסיפור המלא וגלריית תמונות
בונים את הזאל בקריית גת: הורי התמימים נרתמו לערב גיוס
צילום: מענדי קוטלר

עשו כל אשר ביכולתכם' בקריית גת: השבוע, בליל כ"ח ניסן, התכנסו הורי תלמידי הישיבה הקטנה, 'תומכי תמימים' בקריית גת, לערב מיוחד במינו, שמטרתו המרכזית הייתה - בניית בית המדרש, ה'זאל' החדש לבניהם, תלמידי הישיבה.

כמות ההורים הייתה מפתיעה גם עבור המארגנים. בהתראה קצרה יחסית ולמרות כל העיסוקים הרבים של אחרי פסח, באו למעלה ממאה וחמישים הורים שהצביעו ברגליהם על רמת האמון והקשר החזק עם הישיבה.

ראש הישיבה ורב העיר, הגה"ח הרב משה הבלין, ריתק את הקהל על התפתחות המשמעותית של הישיבה, מיום היווסדה ועל ברכותיו הנפלאות של הרבי שמלוות את הישיבה ומביאות להצלחתה, ובלשון קדשו של הרבי בברכתו לישיבה בקריית גת "שהישיבה תהיה לשם ולתפארת".

הרב יעקב מויאל, מהמשפיעים הבולטים בישיבה, הנחה את הערב בכשרון רב וסחף את קהל ההורים באווירה המיוחדת והשמחה שישנה בישיבה, לצד מצוקת המקום, כאשר אין יכולת להכניס סיכה בבית המדרש.

ללא הגדרות ותוויות

הרב יואב אקריש מבוגרי הישיבה סיפר מעומק ליבו על שתי היסודות שהישיבה נתנה לו ולחבריו לכל החיים האמונה החזקה והאיתנה בה' ועל כך שכל אחד יכול, כאשר הישיבה גרמה לו לראות את הטוב ואת היכולות שיש לו ללא הגדרות ותוויות. 

נציג ההורים, איש התקשורת הרב צבי טסלר, מחשובי אנ"ש בנחלת הר חב"ד, שיתף באופן אישי את רחשי ליבו על החלטתו לשלוח את בניו לישיבה קטנה בקריית גת ועד כמה החלטה זו הייתה משמעותית בחייו. בנוסף, ר' צבי סיפר עד כמה אור וחיות של קדושה הביא הדבר הביתה, כאשר הבית 'חי' סביב הישיבה והשפעתה.

בעקבות ימי הספירה הוזמנו חברי מקהלת נגינה יחד עם הבעל מנגן החסידי ר' שמחה פרידמן להנעים את הערב המיוחד, אך נקטעו שוב ושוב על ידי החסיד הנמרץ ובעל הכישרון הרב יחיאל פלמן, שנרתם במלוא עוזו לסייע בעד הצלחת הקמפיין ורתימת אנ"ש לבנות את ה'בית גדול' שמגדלים בו תורה, תפילה ומעשים טובים.

דבר נציג התלמידים

נציג התלמידים, הת' יהודה אמיתי, ריגש את הקהל כאשר שיתף את תחושות התלמידים מהזווית שלהם; כמה הם שמחים ומאושרים יום-יום בישיבה, וזאת אף שהישיבה תובעת רף לימודים גבוה ולא מרפה בעבודת ה' מכל בחור לנצל ולהשתמש ביכולותיו.

הרב לוי יצחק הבלין, מנכ"ל הישיבה, הודה להורים שהגיעו ופרס בפניהם את תוכנית הבנייה כולה. 

לאחר מכן עלה ראש הישיבה הקטנה, הרה"ח יוסף יצחק זילברשטרום, וסיפר להורים על ההרשמה העצומה שיש לישיבה וכיצד מחוסר מקום עליו לדחות את רוב הנרשמים ולומר למאות משפחות מאנ"ש שאין לנו מקום בשביל בנם אף שהוא באמת ראוי להתקבל לישיבה וזאת רק בגלל חוסר מקום ב'זאל'.

ההורים הנרגשים הביעו שוב את אהבתם לישיבה שמגדלת את בניהם 'לשם ולתפארת' ולקחו על עצמם התחייבויות משמעותיות למען המבנה החדש שיעמוד על תילו כבר בחודש אלול הקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.