מערכת COL | יום ה' אייר ה׳תשפ״ד 13.05.2024

ראש המועצה חזר על המסר של הרבי בעצרת ליום הזיכרון | צפו

בנאומו בעצרת יום הזיכרון ביישוב עמנואל, חזר ראש המועצה הרב אליהו גפני, בין היתר, על שיחתו של הרבי מי"ג אייר תנש"א, בה מדבר הרבי על הכנסת אלופו של עולם בגלות, ובאמצעות כך להפוך את הגלות לגאולה | צפו בדברים המלאים
ראש המועצה חזר על המסר של הרבי בעצרת ליום הזיכרון | צפו
ראש המועצה הרב גפני, בדבריו היום

בטיילת המוריקה והמרכזית בכניסה ליישוב החרדי עמנואל בשומרון נערכה היום (שני), כמו בכל היישובים הרבים והמגוונים ברחבי הארץ, עצרת לציון יום הזיכרון.

את האירוע הנחה, כמו בכל שנה במקום, הרב דוד סגל, מוותיקי קהילת חב"ד ביישוב, סבו של הקדוש אליקים ליבמן הי"ד, שנרצח בשמחת תורה בעוטף עזה ובמשך יותר מחצי שנה נחשב לחטוף. רק לפני כשבוע וחצי התברר שהמחבלים רצחו אותו כבר באותו יום נורא.

באירוע השתתף ונשא דברים ראש המועצה המקומית, הרב אליהו גפני, שהתמקד באור הזורח מתוך החושך, וכאלף עדים לכך הצביע על הפריחה והשגשוג חסרי התקדים ביישוב, אחרי שורת התמודדויות לאורך השנים.

בדבריו, הזכיר את שיחתו של הרבי מי"ג באייר תנש"א בנושא. "הרבי מחב"ד", אמר הרב גפני לקהל, "עמד בשיחתו על המילה גאולה, מאיפה מגיעה המילה הזו. והנקודה המרכזית שאמר הרבי, היא שגאולה מורכבת מהמילה גלות בתוספת האות א' - שזה אלופו של עולם.

"כשמוסיפים לגלות את אלופו של עולם הופכת הגלות לגאולה. כן יהי לנו, לפום צערא אגרא. מתוך השכול נצמח. שמחנו כימות עיניתנו".

בעמנואל פועלת קהילה גדולה של חסידי חב"ד, המהווים חלק בלתי נפרד מפסיפס גדול, מגוון ומרשים של אלפי משפחות חרדיות מכלל הסגנונות. לקהילת חב"ד שני בתי כנסת ושורה של מוסדות חינוך מפוארים, כאשר המועצה על שלל זרועותיה תומכת ומעניקה כתף לפעילויות החב"דיות הרבות.

צפו בדברים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.