מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשפ״ד 09.05.2024

ישפיע על התהלוכות: צה"ל ביטל את אירועי ל"ג בעומר במירון

בצה"ל הדגישו כי המצב הביטחוני אינו מאפשר לקיים את ההילולא: "קיים איום משמעותי מחיזבאללה ומחמאס בלבנון, באמצעות ירי טילים ונ"ט" | "לא קיימת יכולת לפריסת מיגוניות באופן שייתן מענה להיקף המשתתפים הרב" | "קיים סיכון משמעותי שבעת התרעה, ייפגעו רבים בעת המנוסה" | הדבר ישפיע על תהלוכות ל"ג בעומר שיארגנו השלוחים
ישפיע על התהלוכות: צה
(צילום ארכיון: מוישי. א, COL מירון)

דובר צה״ל הודיע הערב (ליל שישי) רשמית, כי הוחלט על ביטול אירועי הילולת הרשב”י בהר מירון השנה. הדבר צפוי להשפיע על מספר המשתתפים השנה בתהלוכות ל"ג בעומר שיארגנו השלוחים.

בהודעה נאמר: “בהתאם להערכת המצב בצה״ל ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, בין התאריכים 24-27 במאי 2024. זאת, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק ההתגוננות האזרחית. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף”.

האלוף רפי מילוא, מפקד פיקוד העורף, כתב בחוות דעת שפרסם: “במסגרת הערכות המצב שהתקיימו לאחרונה, הובא לידיעתי התכנון לקיום האירוע שבנדון, אשר צפוי להיערך בין התאריכים 24 עד 27 למאי 2024, במסגרת אירועי הילולת ל”ג בעומר המסורתית בקבר הרשב”י בהר מירון.

"בהתאם למידע הקיים, בשנים האחרונות השתתפו למעלה מ-200,000 אנשים לכל אורך ההילולה, ובשעות מסוימות נכחו במתחם כ-50,000 אנשים באותו זמן. לאחר בחינת המידע והשיקולים השונים הנוגעים לאירוע, ובהתאם להערכות המצב שהתקיימו לאחרונה – מצאתי כי קיום האירוע בעת הנוכחית עלול לגרום לפגיעה ממשית בחיי אדם.

"למרות החשיבות של האירוע והמסורת רבת השנים בקיומו, ובהתאם להערכות המצב העדכניות, לא ניתן לקיים את האירוע במתכונת שבה התקיים בעבר, ולא ניתן לאפשר התקהלות כזו במקום”.

הוא הדגיש: "פיקוד העורף יורה, בסמוך לאירוע, על הגבלת ההתקהלויות במרחב הר מירון ועל סגירת השטחים שבהם יתקיימו האירועים כדי לאפשר למשטרת ישראל למנוע כניסה אליהם, בהתאם להסדר אשר יגובש בין משרד ירושלים ומסורת ישראל לבין משטרת ישראל. עד מועד האירוע המתוכנן, יתקיימו הערכות מצב נוספות כדי לבחון האם יחולו שינויים בהערכות המצב המבצעיות. אם יחולו שינויים בהערכת המצב עד מועד קיום האירוע, פיקוד העורף יעדכן את ההנחיות בהתאם”.

לדבריו, "קיים איום משמעותי מארגון חיזבאללה ומארגון חמאס בלבנון, באמצעות ירי תמ”ס ונ”ט, וכן בשיגור כלים אוויריים למרחב זה. כראיה לכך, בחודשיים האחרונים מומשו מספר תקיפות חמורות למרחב זה במסגרתן נורו עשרות רקטות ומספר בודד של טילי נ”ט, אשר גרמו לפגיעות שונות במרחב ולסיכון ממשי לחיי אדם”.

הוא הוסיף: "מרחב ההר מאופיין בפערי מיגון משמעותיים, דבר המסכן את שלומם וביטחונם של הנוכחים בשטחי ההר בזמן ההתקפות מצד האויב. במקום לא קיים מיגון מספק באופן אשר יאפשר את כניסתם של כלל משתתפי ההילולה למיגון תקני בטווח זמני ההתרעה הניתנים במרחב זה.

"בנוסף, לא קיימת יכולת לפריסת מיגוניות באופן שיתן מענה להיקף המשתתפים הרב ובטווח הזמנים עד לקיום ההילולה. כמו כן, בשל פערי המיגון האמורים, קיים סיכון משמעותי לפיו בעת הפעלת התרעה במרחב הר מירון, ייפגעו הנוכחים הרבים במקום בעת המנוסה למרחבים מוגנים”.

האלוף הוסיף והדגיש: "אבקש לציין כי אני ער לחשיבותו של האירוע, ולסגולתו של יום י”ח באייר – יוס פטירתו של התנא רבי שמעון בר יוחאי ל”ג בעומר, וכן לרצון להגיע למקום ההילולה ביום גדול זה. עם זאת, הדאגה לשלומם ולביטחונם של רבבות האנשים והאחריות להצלת חיי המתפללים גוברים על כל שיקול אחר”.

עם זאת, לפי התוכנית, שפורסמה בוואלה, ככל הנראה יתקיימו במתחם ציון הרשב”י שלושה אירועים מצומצמים ביותר – של שלושה חוגים שונים – של הדלקת האבוקה המסורתית.

מדובר במתווה דומה לזה שהיה לפני ארבע שנים – בימי התפרצות הקורונה.

לפי ההחלטה, קהל מועט יוכל להשתתף בהדלקות, והגעת המשתתפים למירון תתבצע ברכבים ממוגנים. עוד הוחלט, כי תיאסר השכרת צימרים במושב מירון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.