מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשפ״ד 09.05.2024

"אמרתי לרב קירשנזפט: אתכם פינו בכוח, אותנו שיחדו והוציאו"

"אני גר בתקופה האחרונה ביסוד המעלה,  ומשם מגיע לעיר", מספר הרב יגאל ציפורי, השליח הוותיק בקרית שמונה. הוא מתאר מציאות בלתי נתפסת של גירוש כפוי וחיים בלתי אפשריים ביישוב המופגז | וגם על התהלוכה המתוכננת
צילום כיפת ברזל ברקע: מענדי הכטמן | בעיגול: הרב ציפורי

הצפון עדיין מטווח בטילים והזירה בגבול הצפוני מתחממת, כיצד נראה הדבר בשטח? האם התושבים שנטשו מתכוננים לשוב? והאם יש נקודת אור בתוך כל המצב העגום הזה?

שליח הרבי בקריית שמונה, הרב יגאל ציפורי, התראיין הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, וסיפר על המציאות המטורפת שנכפתה עליהם לאחרונה. וחשף כיצד הוא מתכנן לקיים את תהלוכת ל"ג בעומר על רקע המלחמה?


האזינו לריאיון המלא >>


"נכון לעכשיו שקט, לפני עשר דקות בלגן, בעוד עשר דקות אף אחד לא יודע מה יהיה", פותח הרב ציפורי בתיאור המצב הבלתי נתפס שחווה הוא ותושבי עירו בחודשים האחרונים. "המציאות משתנית מרגע לרגע, יכול להיות שקט ופסטורלי ופתאום אזעקה. ויכולות להיות גם נפילות ללא אזעקה, כמו שהיה אתמול. המצב לא נורמלי. כי אין שום צפי לשום דבר".

באשר למספר התושבים הנמצאים בעיר, פירט הרב ציפורי: "שלושת אלפים איש, נכון לאתמול, נשארו בעיר. אני בקשר, באמצעות השלוחים, עם כל התושבים שהם בקשר עם השלוחים. מאילת ועד יסוד המעלה. אני כרגע גר ביסוד המעלה, ומגיע לקרית שמונה.

"יש דד ליין של הממשלה, עד ה-7/7, שזה התאריך שעד אליו יהיה הפינוי, ואז יחזרו בחזרה. אני עושה את הכל כדי שגם כאן אנשי ההנהגה שיבינו שצריך לחזור לבית. זה הבית שלנו. אתמול דיברתי עם הרב יגאל קירשנזפט, השליח לגוש קטיף, ואמרתי לו 'אתכם פינו בכוח, אותנו שיחדו והוציאו אותנו מהבתים, זה ממש גירוש'. אנחנו ככה 37 שנים חיים את אותה המציאות".

הרב ציפורי הוסיף וסיפר על המצב הבלתי נתפס ביישוב: "המציאות כרגע היא, ואיני מדבר רק על המצב הביטחוני אלא על המצב הנפשי, שיש תמותה יותר גבוהה בשנים האחרונות. אנשים מתים מדום לב, צעירים. לי נפטרה מנהלת מועדון, של חב"ד, בת 36. זה דברים לא נורמלים.

"המציאות אינה נורמלית. וכשאתמול שמעתי את אלוף פיקוד העורף שאומר שעשו סקר ו-47% מאנשי קרית שמונה לא יחזרו זה צריך להדליק נורה אדומה בקרב המנהיגים המופקדים".

השליח הוסיף: "שומעים קולות על כך שמגיעים להסכם עם החיזבאללה ורוצים לתת להם שטחים שאפילו ברק לא נתן להם. זה דבר לא נורמלי. מי ישאר כאן? אם אומרים שכל כך הרבה אנשים לא יחזרו לכאן זה דבר מטורף".

בסיום דבר סיפר על הפעילות החב"דית בכל התקופה הזו, בצל המלחמה, ועל ההיערכות לתהלוכת ל"ג בעומר. "כמו שעשיתי סדר מרכזי בקרית שמונה, בליל פסח השנה, כולם אמרו לי 'השתגעת? מי יבוא?', ועשינו סדר רציני מאוד עם הרבה אנשים, כך גם הפעם.

"אני לא מרים ידים. יש פה ילדים ואני כן אעשה איתם תהלוכה כרצון הרבי. אני עוזר גם ביסוד המעלה ואעשה שם. יש שם אנשים מקרית שמונה שהתפנו. אני גם עם הרב לוי וילנקין מצעירי חב"S בקשר, ורוצים שלכל המפונים יהיה איפה להיות בל"ג בעומר. שישתלבו או שתהיה להם פעילות מיוחדת בל"ג בעומר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.