מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשפ״ד 07.05.2024

השליח במעטישי חנך מבנה בית חב"ד ייחודי - בעיצוב בית תפילין

הבניין החדש והמרכזי של הקהילה היהודית בשכונת "מעטישי" שבפרברי מוסקבה, נחנך במעמד ייחודי בראשות השליח המקומי והשליח הראשי לרוסיה | השיא המעמד קיבל הנגיד מכתב מקורי מהרבי | סיקור נרחב וגלריית תמונות
השליח במעטישי חנך מבנה בית חב
צילום: לוי נאזרוב

במעמד מפואר ומרומם, נחנך הבניין החדש והמרכזי של הקהילה היהודית בשכונת "מעטישי" שבפרברי העיר מוסקבה. המקום היווה משכן בדורות שעברו למשפחות יהודיות רבות, והיתה בו פעילות מחתרתית קבועה בידי חסידים ואנשי מסירות-נפש, ולאחר שזרעו והשקיעו דמים תרתי משמע - שבה העטרה למקומה, ויהודי המקום זכו לאחר מספר שנים של ציפייה דרוכה - לראות בהשלמת הבניין המיוחד והמפואר. 

לבקשתו של ראש הקהילה והתורם הגדול מר ברוך בן-ציון גורביץ מאדריכלי המתחם, עוצב הבניין המרכזי בן חמש הקומות, שזה עתה נחנך - כבית תפילין של ראש, והתוצאה הפתיעה את כל העוסקים במלאכה הרבה: בית מהודר מבחוץ, ומתוכנן להפליא מבפנים, הן בגשמיות ובמיוחד ברוחניות. אגפיו השונים כוללים את כל הדרוש הבסיסי למשפחות הקהילה: מקווה, חנות מצרכים כשרים, כיתות לימוד והפעלה לכל הגילאים, מוזיאון יהודי מושקע, משרדי הקהילה, ומעל הכל - היכל גדול ומואר לבית הכנסת, לצד ספרייה תורנית בלשה"ק וברוסית. 

חגיגת חנוכת המקום נמשכה מספר שעות ובשלבים מותאמים, כדי לכבד את כלל האורחים הרבים, ששמחו לשמוע על השלמת הבניין ובאו לראות במו עיניהם את הפלא שהוקם בעמל רב. הם גם אלו שעמדו וסייעו לראש הקהילה והתורם העיקרי מר גורביץ; ולצדו רב המקום השליח הרב יוחנן קוסנקו, האחראי על כל הפעילות הרוחנית של המרכז, ומשקיע רבות במסירת שיעורי תורה וחסידות, לצד קשר אישי עם כל המשפחות היהודיות בשכונה הגדולה. 

את המעמד פיאר בנוכחותו רבה הראשי של רוסיה השליח בערל לאזאר, שמיום התחלת חזון הקמת המרכז החדש, יציקת יסודות המסד ועד הקמתו המלאה - עמד לימין הקהילה בעצה ובמעש, ביקר אישית בכל שלבי התפתחות המקום, ועמד מקרוב על כל צעד. וכעת, עם השלמת המרכז שמחתו של הרב היתה רבה ומורגשת, במיוחד בעת הריקודים עם ספר התורה החדש, זאת לאחר שכתב את האות האחרונה, כאשר קידמו אותו רבים וטובים שהוזמנו ובאו להשלים את התורה, ולשמוח בשמחה הכפולה והמכופלת של חנוכת הבית והשלמת התורה הקדושה - תורה מפוארת בכלי גדול ונאה. 

בעת סעודת המצווה, ששולבה בהתוועדות חסידית גדולה, לרגל יום הבהיר י"א בניסן - יום הולדת ה-קכ"ב של הרבי, שבכוחו ובברכותיו פועלים ומפריחים את מאות הקהילות היהודיות בכל רוסיה על-ידי שלוחיו הקדושים - התרגש מר ברוך גורביץ לקבל מנחת תודה והערכה מיוחדת מידי הרב הראשי: אגרת ברכה מקורית שנכתבה על-ידי הרבי בתאריך זה - י"א בניסן לפני כחמישים שנה, ליהודי בשם ברוך, והיא מוסגרה לצד תרגום מלא של דברי הברכה הנפלאים - שקידשה בשעתו וקידשה לעתיד, וכבר הובטחנו שדברי צדיקים עומדים וקיימים. 

בקביעות המזוזות בפתחי האגפים והחדרים, כובדו אישים רבים, בהם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, שבנוסף לעזרתו, אירח את מושל האזור שהגיע לכבד את חלקו הראשון של המעמד, יחד עם סגל סגניו ועוזריו הבכירים. 

כמו כן, כובדו בקביעת מזוזות וכיבודים נוספים: רב בית הכנסת "בלשוי ברוניא" הרה"ח ר' יצחק הכהן קוגן, ידידיו האישים של מר גורביץ, השליח הרב ירחמיאל גורליק מחולון ורב העיר קאזאן השליח הרב יצחק גורליק, ועוד רבנים ושלוחים מהאזור, שיחד עם הציבור הגדול התקשו לעזוב את ההתוועדות שנמשכה שעות רבות, בה נטלו התושבים היהודים שבאזור חלק נכבד, ומי יוכל לשער מה עם נשמתם האלוקית אי לאו האי יומא. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.