מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשפ״ד 07.05.2024

היארצייט הרביעי של בני: הברכות שאחרי 4 שנות הצער

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ושלוש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע, בקשר עם מלאת ארבע שנים לפטירתו של השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל, בר"ח אייר תש"פ, שיעור מיוחד לפרשת קדושים, המשולב מליקוטי שיחות חלק ז' וחלק כ"ב, בה הרבי מאיר ומגלה עומק חדש בברכה הגדולה של השנה החמישית "להוסיף לכם תבואתו", "אני מברך לכם פירות הנטיעות", הבאה לאחר ש"ארבע שנים אני מצטער בו"
היארצייט הרביעי של בני: הברכות שאחרי 4 שנות הצער

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שמונים ושלוש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע, בקשר עם מלאת ארבע שנים לפטירתו של השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל, בר"ח אייר תש"פ, שיעור מיוחד לפרשת קדושים, המשולב מליקוטי שיחות חלק ז' וחלק כ"ב, בה הרבי מאיר ומגלה עומק חדש בברכה הגדולה של השנה החמישית "להוסיף לכם תבואתו", "אני מברך לכם פירות הנטיעות", הבאה לאחר ש"ארבע שנים אני מצטער בו".

הדיוק בלשון הכתוב "להוסיף לכם תבואתו" * והדיוק ברש"י שהקב"ה "מברך לכם פירות הנטיעות" * ומדוע רש"י מביא את מימרת רבי עקיבא שדיברה תורה כנגד יצר הרע? * ומדוע רש"י מביא את שמו של רבי עקיבא? * ומה פשר הביטוי "היה רבי עקיבא אומר"? * החידוש במצוות ערלה וכלאי הכרם – תכליתם להרבות בשכר עם ישראל * החידוש הגדול בכך ש"פירות הנטיעות מתברכים" * הלימוד זכות של רבי עקיבא גם על היהודים החוטאים * וההקבלה שרבי עקיבא מצא בעצמו עם היהודים הירודים.

והשאלה הגדולה: כיצד פירות השנה החמישית ניתנים להיאכל בלי כל הגבלה? * הסיפור המופלא עם הבעל שם טוב וה"פרוש" * הארת הבעל שם טוב את הפסוק "ואתה קדוש יושב תהילות ישראל" * הקב"ה "מתפרנס" וממשיך את השפעותיו בעקבות שבחי והילול עם ישראל * מדוע הקב"ה לא "יושב" על לימוד התורה של הפרוש? * ה"דירה" לבורא נעשית דווקא על ידי התעסקות בדברים תחתוניים * מעלת ההילול והשבח על הבריאות והפרנסה * המשכת "קוצו של יו"ד" דוקוא בפירות החולין ובענייני החולין * והברכות שהקב"ה מבטיח לישראל לאחר ארבע שנים של צער בעבודתם.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.