מערכת COL | יום כ"ח ניסן ה׳תשפ״ד 06.05.2024

מול שנאה תהומית: שלוחי הרבי בחזית המלחמה בקמפוסים

מה מרגישים הסטודנטים היהודים הלומדים באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית? איך שליחי הרבי הם העומדים לאחרונה בחזית מול האנטישמים הפרו פלסטינים השוטפים בהפגנותיהם את הקמפוסים האמריקנים?
מול שנאה תהומית: שלוחי הרבי בחזית המלחמה בקמפוסים
צילום: lubavitch.com

אילן זובר, יליד העיר דירפילד שבאילינוי, הוא סטודנט באוניברסיטת מיניסוטה. זו השנה הראשונה שלו בקמפוס ולעדותו המחאות שבהן נתקל לאחרונה שינו את נקודת המבט שלו על האוניברסיטה.

"ראיתי בהפגנות אנשים שלא ציפיתי לראות אתם בהם, וקוראים דברים שחשבתי - כבן למשפחה של ניצולי שואה - שלא אשמע בחיים שלי", תיאר בשיחה עם אתר ליובאוויטש.קום.

את חג הפסח עשה זובר עם השלוחים באוניברסיטה, הרב איצי ורעייתו חווי שטיינר, ויחד עם עשרות סטודנטים יהודים נוספים.

זובר, למרבה הצער, אינו היחיד. בתקופה האחרונה גל עכור ומטריד במיוחד של הפגנות אנטישמיות ופרו פלסטיניות שוטף את האוניברסיטאות בארצות הברית. ברקע: המלחמה המוצדקית מאין כמותה של ישראל בעזה.

אחד מהאוניברסיטאות שבה המחאות הן סוערות ביותר היא אוניברסיטת קולומביה במנהטן, שם פועל שליח הרבי הרב יהודה דרייזין מול שנאה בלתי אפשרית.

כפי שדווח ב-COL, במהלך חג הפסח ארגן בית חב"ד בקולומביה משאית שהשמיעה ניגונים חסידיים מול מפגינים פרו פלסטינים ואנטישמים, והרימו את המורל של הסטודנטים היהודים.


המשאית באוניברסיטת קולומביה


"בזכות חב"ד בקמפוס אנו מרגישים חופשיים להביע את זהותנו, בלי הסברים והתנצלויות", צוטטה בכתבה בליובאוויטש.קום סטודנטים באוניברסיטת קולומביה בשם אריאלה.

לדבריה, תלמידים בקמפוס אינם חוששים לביטחונם הפיזי, אבל מרגישים שנואים. "אי אפשר לשמוע שירים שבהם מאחלים לך ולמשפחתך היהודים למות ולהרגיש נוח".

אניקה אריקסון היית אחת מ-165 הסטודנטים והסטודנטיות היהודים שפקדו את ליל הסדר של חב"ד באוניברסיטת קולומביה. היא סיפרה שהמסר שאותו השמיע הרב דרייזין במהלך הסדר עורר תהודה רבה בקרב חבריה.

המסר של הרב דרייזין היה, כך פירטה, שאף אחד לא יכול לקבוע לנו איך על יהודים להתנהג, ושהתשובה ביותר שלנו היא לחיות חיים יהודיים.

מוקד נוסף ומטריד של אלימות אנטישמיות היא אוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס. השלוחים הרב לוי ורעייתו שיינא קונין פרסמו לא מכבר הודה שבה כתבו על כך שאנטישמיות במקום איננה חדשה.


עם סטודנט באוניברסיטה בלוס אנג'לס

באוניברסיטת מיניסוטה


באוניברסיטה בלוס אנג'לס חילק השליח הרב דיויד גורביץ' נרות שבת ומצות, בעוד ההפגנות משתוללות. ביום חמישי האחרון התכנסו כמה עשרות סטודנטים יהודים להפרשת חלה.

העדויות על הפעולה האדירה של מעשי השלוחים על הסטודנטים נערמות. "הידיעה שיש את חב"ד, שיש מאחוריי עם יהודי שלם", אומר אחד הסטודנטים, "נוסכת בי כוחות ומאפשרת לי להתמודד. אנחנו לא מתכוונים לתת למה שקורה להפיל אותנו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.