מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשס״ו 22.12.2005

ניו-אורלינס: טוב מאוחר

ארבעה חודשים לאחר שסופת ההוריקן "קתרינה" הכתבה בעיר ניו-אורלינס שבארה"ב, הציפה במים את הבתים ומבני הציבור ונטלה עימה חיים, החלו השבוע סטונדנטים יהודיים שהגיעו לעיר בפעילות שיקום של בית הכנסת "בית ישראל" שהוצף כולו במים. הרב יוחנן ריבקין, איש חב"ד ובנו של הרב המקומי סיפר לעיתונאי החרדי אליעזר שולמן מעיתון 'משפחה', כי מאז הסופה ועד עתה בית הכנסת היה סגור ותושבי העיר היו עסוקים בשיקום ההריסות האישיות שלהם. "בתים רבים הוצפו לחלוטין במים, ויש צורך בהמון עבודה כדי להביא לשיקומם בגלל הנזק הרב שנגרם. גם מי שהצליח להיכנס אל ביתו, גילה שם חורבן אדיר. "בעלי העסקים בעיר נפגעו גם הם, ולמעשה, אין תושב או משפחה שייצאו נקיים מאסון הטבע הזה. בגלל שבעיר הייתה הרבה יותר עבודה מעובדים, הרי שעד עתה כלל לא יכלנו לגשת ולטפל בבית הכנסת שהוצף כולו ובספרי הקודש. השבוע הצלחנו לגייס סטודנטים יהודיים מקמפוסים שונים שהביעו נכונות להגיע ולסייע לנו לטפל בבית הכנסת".המשך - ב'כתבה המלאה'  
ניו-אורלינס: טוב מאוחר
אחד הסטודנטים בעבודות השיקום בבית-הכנסת

מה שיעור הנזק?

"בבית הכנסת היו 5,000 ספרי קודש שנפגעו כולם. יש צורך ללקט את כל הדפים ולהביא אותם לגניזה. זו עבודה פיזית קשה, שכן יש צורך לחפש על פני שטח גדול ולאתר מתוך האדמה הרבה במקום את הדפים. יש גם לשאוב מים".

הבית שלכם הוצף גם?

"אכן, והרבה מספרי הקודש שלי, היה עלי לאכסן בארגזים כי הם ספגו מים רבים. כמו כל התושבים, גם אני עדיין עסוק בעבודות השיקום של הבית, ולאחר מכן יהיה עלי לראות מה אני עושה עם ספרי הקודש".

כמה זמן אמור להימשך המבצע של הסטודנטים?

"זה מבצע גדול וארוך בו ישתתפו סטודנטים מכל רחבי ארה"ב. זה המון עבודה. השבוע רק התחלנו, וככל שנוקפים הימים, אנחנו מגלים עד כמה לא עשינו כלום, ועד כמה גדול היקף העבודה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.