מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשפ״ד 02.05.2024

40 מחזורים, ישיבה אחת: בוגרי הישיבה הקטנה בק"ג התגבשו

לראשונה, קרוב למאתיים בוגרי הישיבה הקטנה בקריית גת, חברו יחדיו לאירוע ראשון מסוגו של כנס ייסוד, לקראת ההרחבה ההיסטורית של הזאל | רבנים ומשפיעים התוועדו עם הבוגרים בערב שלא יישכח | הנאומים והתמונות
40 מחזורים, ישיבה אחת: בוגרי הישיבה הקטנה בק
צילום: מענדי קוטלר

זה היה אירוע שייחרט בדברי ימי הימים של תומכי תמימים בקריית גת - הישיבה הקטנה. קרוב למאתיים בוגרים, מכל רחבי הארץ, התגבשו להם יחדיו לכנס ייסוד, ראשון מסוגו, לקראת הרחבת זאל ישיבה. 

הרב יצחק אלישיביץ, הוותיק מבין אנשי הצוות, הנמנה על סגל המשפיעים בישיבה, פתח את הכינוס באמירת הקאפיטל של הרבי. אחריו סיפר הרב יעקב סינגאווי, מוותיקי הר"מים והמשפיעים בישיבה, את קורות ימיה הראשונים, בשילוב חוויות מקבוצה תשמ"ב, על ימי האור בהכנות לי"א ניסן הגדול 'שנת השמונים' ב-770.

המנחה והמרצה הנודע, הרב יעקב מויאל, מצוות המשפיעים של הישיבה, איחד את כל הקהל המגוון שנפרש על פני ארבעים מחזורים, ובדבריו יצק את תחושת החום והמשפחתיות של המשפחה המורחבת "משפחת בוקרי הישיבה הקטנה קריית גת".

*השנים שלא יישכחו בישיבה*

הרב נתן פריז והרב דובער ירוסלבסקי, סיפרו בכישרון רב סיפורי חסידים הממחישים את גודל החשיבות של השנים הבלתי נשכחות בישיבה קטנה ועל המשמעות היסודית שהיא נותנת בחיים במידה מסויימת הרבה יותר מאשר השנים אחר כך, כאשר הבחור כבר עיצב את אישיותו: "עיקר יסודות האמונה בעיצוב ההשקפה והצעדים המשמעותיים בלימוד והבנה כמו גם ההרגל בהנהגה חסידית וקנין דרכי החסידים נעשה דווקא בישיבה קטנה".

לאחר מכן עלה הרב משה הבר ופרש ברוב התלהבות את הקמת תוכנית 'בוגרי ישיבה קטנה' לדורותיהם וסיפר לקהל הרב על התכנון רב השנים ועל האירועים האחרונים שזירזו את הקמת ה'מוסד' החשוב, של שמירת קשר והמשך השפעת הישיבה קטנה על אברכים לאחר ה'חתונה' באמצעות כנסים, אירועים, שבתות יחד וימי מפגש המתוכננים כבר לקיץ הקרוב.

בשלב זה, הגיע המרא דאתרא שגם מכהן כראש הישיבות, השליח הראשי של הרבי בעיר, הרה"ג הרב משה הבלין שליט"א, חבר בית דין רבני חב"ד. הרב שיתף את הקהל בימי בניין הישיבה ובברכותיו הנפלאות של הרבי שאף כתב שיצא מגדרו למען הרחבת הישיבה.

סרט מיוחד הוקרן על חיי הישיבה ותרומתה במשך חייו של החסיד. דגש מיוחד שמו על הצפיפות והדוחק ב'זאל' של הישיבה, כאשר ההרשמה לישיבה היא מאות רבות של טובי הנערים בכל רחבי הארץ רק שיכולת הקיבולת של 'זאל' הישיבה פחות מחמישית מכמות הנרשמים. כאן פנו לבוגרים שכל כך שמחו על הזכות ללמוד בישיבה לעזור ולסייע לבחורים נוספים ביניהם כנראה גם קרובי משפחתם שיוכלו גם הם ללמוד בישיבה.

*ארבעה מחזורים*

בכל העת, זורמים עוד ועוד בוגרים מכל רחבי הארץ. קבוצת אברכים הגיעו מהצפון. אמנם כולם ממחזורים שונים, אך מה שמחבר אותם שכולם 'בוגרי ישיבה קטנה קריית גת', וכך, אברכים מערי הדרום והמרכז, משנות הממ"ים ומשנות הנונ"ים והסמכ"ים, יושבים להם יחדיו. היה זה פסיפס רחב של תוצרת משובחת, אברכי משי שהשנים המשמעותיות שלהם בחיים, היו בבית היוצר 'ישיבה קטנה קריית גת'.

אחרון הדוברים, הוא האיש שכל הדבר הענק הזה שנקרא 'ישיבה קטנה קריית גת', נעשה במסירות אין קץ על ידו: ראש הישיבה הגה"ח הרב יוסף יצחק זילברשטרום שפנה מקרב לב לבוגרים להמשיך ולשמר את כל מה שקיבלו בישיבה ולזכור שכאן מספרים את האמת ש'אין עוד מלבדו' ועם זה צריך לחיות בחיי היום יום.

המנחה הזמין את המרצה הנודע הרב יואב אקריש שאף הוא מבוגרי הישיבה, לשאת את הנאום המרכזי. הרב יואב שיתף את ראשית דרכו בעולמה של חב"ד באמצעות הישיבה וברגש רב חידד את שתי הנקודות המפליאות שמצא בישיבה, לאחר תלאות רבות שעבר. הראשונה: כיצד רואים כל בחור ובחור באופן פרטי, לא דרך ציונים והגדרות, אלא מה הוא באמת צריך ויכול. והשנייה: כיצד נותנים לבחור את המעוף את האמונה ביכולתו והדחיפה ההכוונה והעזרה להגיע גבוה בכל תחום שבקדושה.

לאחר סיום האירוע, בכל רחבי הזאל נוצרו להם התוועדויות של הבוגרים עם אנשי הצוות הר"מים והמשפיעים רק קרוב לארבע לפנות בוקר נזכרו הבוגרים שבעצם 'ערב פסח' ופנו לאוהליהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.