מנדי ברגר | יום כ"ג ניסן ה׳תשפ״ד 01.05.2024

אלה כמויות אמצעי הלחימה שנגנבו מצה"ל במהלך המלחמה

אמצעי לחימה רבים שנגנבו משטחי הכינוס ומהכוחות בתוך רצועת עזה, מציפים את העולם התחתון - מה שהוביל לירידת מחירים ניכרת בשוק השחור • בין אמצעי הלחימה שנגנבו: מערכות הגנה מתקדמות של זרוע היבשה
אלה כמויות אמצעי הלחימה שנגנבו מצה
צילום: דו"צ

אמצעי לחימה רבים נגנבו משטחי כינוס של צה”ל בדרום מתחילת המלחמה – בהם טילי לאו, פצצות מרגמה ואף מערכות הגנה מתקדמות של זרוע היבשה.

לפי דיווח של משה שטיינמץ ב’כאן חדשות’, חלק מאמצעי הלחימה נתפסו, אך אמצעי לחימה רבים שנגנבו משטחי הכינוס וכן מהכוחות בתוך רצועת עזה, מציפים את העולם התחתון – מה שהוביל לירידה ניכרת במחיריהם.

כך למשל, רימון רסס שנמכר לפני המלחמה בכ-6,000 שקלים בשוק השחור, נמכר כעת בכמה מאות שקלים בלבד. בפיקוד הדרום פירטו את האמצעי הלחימה שנגנבו, ברשימה שמבהירה את גודל המחדל.

אמצעי הלחימה שנגנבו מצה”ל:

33,740 קליעי מאג

14,650 קליעי 5.56

315 מנגנוני מוקש

79 פצצות מרגמה

3 טילי לאו

9 פגזי 120 מ”מ

2 מערכות הגנה מתקדמות של זרוע היבשה.

בדצמבר נגנבו כ-20 אלף כדורי m16 ממשאית להובלת תחמושת של צה”ל, ארבעה קילומטרים מבסיס צאלים, לכאורה בזמן שהיא עצרה ברמזור. בנוסף, מפרוץ המלחמה ועד שנעצר ב-17 בדצמבר, רועי יפרח, בן 35 מתל אביב, נאשם שהתחזה לאיש שב”כ, ללוחם ולשוטר וגנב נשק, תחמושת וציוד צבאי ומשטרתי מאזור הלחימה בדרום, בהם רימונים, מחסניות, כדורים ועוד.

בפברואר המשטרה עצרה ערבי בן 24 ממזרח ירושלים שגנב טיל נ”ט מתקדם מסוג ‘מטאדור’ עם מערכת שיגור. גם תשעה רימוני רסס ויותר מ-1,000 כדורי מאג, שעל פי החשד יועדו לפעילות טרור, נתפסו ברכבו של הגנב.

בנוסף, 15 רימוני רסס שנגנבו מצה”ל הופעלו החודש בתקריות פליליות שונות בתוך עשרה ימים. לכל זאת מתווסף חשש שחלק מהתחמושת תוברח לארגוני טרור ביהודה ושומרון.

דובר צה”ל מסר בתגובה: “מאז פרוץ המלחמה התקבלו בצה”ל דיווחים על חוסרים שונים. כל אירוע שמדווח נבדק, ובמקרים בהם מתעורר חשד לעבירה פלילית, נפתחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. גורמי צה”ל פועלים רבות למניעת גניבות. בין היתר מתקיימים מבצעים, חקירות ופעילויות גלויות וסמויות להגברת אבטחת שטחי הכינוס”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.