חרדים10 | יום כ"ב ניסן ה׳תשפ״ד 30.04.2024

ביקורת בעקבות סבב מינויי בכירים בצה"ל שמתכנן הרמטכ"ל

הרמטכ”ל הרצי הלוי צפוי להודיע כבר ביום חמישי על מינויו של תא”ל שלומי בינדר, המשמש כיום כראש חטיבת המבצעים במטכ”ל –  לראש אגף המודיעין בצה”ל | עמית סגל, מותח ביקורת חריפה: "הוא אחד מהאחראים למחדל ההתעשתות המאוחרת של הצבא ב-7.10”
ביקורת בעקבות סבב מינויי בכירים בצה
תא”ל שלומי בינדר (צילום: דו"צ)

הרמטכ”ל הרצי הלוי צפוי להודיע כבר ביום חמישי על מינויו של תא”ל שלומי בינדר, המשמש כיום כראש חטיבת המבצעים במטכ”ל –  לראש אגף המודיעין בצה”ל. כך דווח היום (שלישי) אמיר בוחבוט באתר וואלה.

בינדר יחליף את האלוף אהרון חליוה, שהודיע בשבוע שעבר על פרישתו מצה”ל, בשל חלקו במחדל הטבח שביצע חמאס בעוטף עזה.

במקביל, מתכוון הלוי למנות את מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, למפקד פיקוד המרכז במקומו של האלוף יהודה פוקס, שאמור לסיים את תפקידו בקיץ.

בצה”ל הכחישו. דובר צה”ל בתגובה: “לא סוכמו מינויים. תהליך המינויים מתנהל באופן סדור ומקצועי. באם יסוכמו, הציבור יעודכן על כך באופן רשמי ושקוף”.

לפי הדיווח בוואלה, חלק מהביקורת שמופנית כבר בשלב זה נגד כוונת הרמטכ”ל למנות את תא”ל שלומי בינדר לראש אמ”ן, מתבססת על שתי נקודות מרכזיות העומדות לחובתו: הראשונה – מעורבותו הרגישה והקריטית ב-7 באוקטובר, ומה שקדם לו, כראש חטיבת המבצעים. השנייה – שבינדר הינו אלוף צעיר, והועדף על פני אלופים מנוסים וותיקים יותר.

לפי וואלה, יש גורמים בממשלה שמתנגדים נחרצות למנות אלוף חדש בתפקיד ראשון לתפקיד הרגיש. התנגדויות וביקורת חריפה צפויות להישמע כבר בימים הקרובים.

המינויים החדשים של בינדר ומילוא מצטרפים לסדרת מינויים שנויים במחלוקת, שקיבל הרמטכ”ל, חרף ביקורת ציבורית. גם צמרת הצבא סוערת בשל כוונות הרמטכ”ל לקבל החלטות על עתידו של המטה הכללי על אף הכישלון שלו ב-7 באוקטובר. “איך יכול רמטכ”ל שכשל בעצמו לקבל החלטות על איך יראה המטה הכללי הבא?”, הם אומרים.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מותח ביקורת חריפה על המינוי המסתמן לתפקיד ראש אמ”ן: “שלומי בינדר, ראש חטיבת המבצעים הוא אחד מהאחראים למחדל ההתעשתות המאוחרת של הצבא ב-7.10”, כתב סגל.

הוא ציין בנוסף, כי בדיון שנערך בצמרת הצבא טען בינדר כי “הבעיה מספר 1 ביהודה ושומרון היא הפשיעה הלאומנית”.

לפי סגל, “הרמטכ”ל לא מתכוון להתפטר וכן רוצה לעצב את המטכ”ל הבא בדמותו”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.