| יום י"ט ניסן ה׳תשפ״ד 27.04.2024

'ביחד נשַמֵּחַ' - מיזם שידוכי הבוגרים של ארגון עדי עד

אין עוד חג של בית כמו פסח. החל מההכנות שמגיעות לכל פינה ועד לליל הסדר, ואחריו שבעת ימי החג, בסעודות משפחתיות ובאווירה ביתית, כל בית על הידוריו המיוחדים...
'ביחד נשַמֵּחַ' - מיזם שידוכי הבוגרים של ארגון עדי עד

אין עוד חג של בית כמו פסח. החל מההכנות שמגיעות לכל פינה ועד לליל הסדר, ואחריו שבעת ימי החג, בסעודות משפחתיות ובאווירה ביתית, כל בית על הידוריו המיוחדים...
ומה עם בוגרי ובוגרות אנ"ש, קרובי משפחה, שכנים וידידים, בחורים ובחורות מוצלחים שתורמים לקהילה בעשייה ובמגוון תפקידים אך לא זכו עדיין להקים בית ומשפחה? גם אם הם עטופים במשפחה ובקהילה חמה ואוהבת, בחגים ובמועדים חסרונו של הקן הפרטי שטרם נבנה מורגש בעוצמה. דווקא עכשיו, זה הזמן לחשוב עליהם ולסייע באופן פעיל – כדי שאת חג הפסח בשנה הבאה הם יחגגו כבעלי משפחה משלהם. וזה תלוי בנו. בונים עלינו!
בימים בהם עם ישראל נלחם על הבית, בארגון "עדי עד – לחיים ולברכה" הבינו שזה הזמן להגביר אכפתיות ועשייה, לבנות בתים ולהרבות שמחות בעם ישראל. כך יצא לדרך קמפיין 'ביחד נשַמֵּחַ', מיזם שידוכי הבוגרים של עדי עד. זהו לא קמפיין התרמה אלא להפך קמפיין רתימה שמחלק כסף... מטרתו לרתום כל אחד ואחת מאנ"ש לשים לב לבוגרים שסביבו, לחשוב, להציע ולהפגיש. 
ובנוסף לזכות הגדולה, הארגון מקדם תמריצים כדי להניע לפעולה בהטבות מגוונות: בין המדווחים שהפגישו בוגרים, גם אם השידוך לא יצא לפועל, ייערכו הגרלות מיוחדות, כי בעדי עד מאמינים שכל פגישה היא הצלחה והתקדמות אל בניית הבית. ההגרלות על דולר של הרבי ועל נופש בצימר מפנק (ההגרלות למפגישים שאינם שדכנים).
ואם שידכתם בוגרים – מזל טוב! תקבלו את מענק 'התו השמח' – עד 800$ (ע"פ התקנון) בנוסף לדמי השדכנות משני הצדדים. 
הקמפיין יצא לדרך, ותוך זמן קצר זכו במענקי 'התו השמח' כבר 5 אכפתניקים ואכפתניקיות מאושרים, ששידכו בוגרים באנ"ש. 

מקדמים את הרעיון שלכם

ובעוד הקמפיין באוויר, מעורר גלי אכפתיות ומניע את אנ"ש לפעולה, לחשוב, להציע ולהפגיש, ערך ארגון 'עדי עד – לחיים ולברכה' חשיבה ובדיקת עומק במטרה למקסם את העשייה למען הבוגרים. הבדיקה העלתה שלצד תנועה משמעותית ומבורכת של כ-25% מאנ"ש שהתעוררו לפעולה בקידום שידוכי בוגרים, ישנם כ- 65% מאנ"ש שליבם ער למצוקת הבוגרים והם מעלים רעיונות לשידוכי בוגרים אך מסיבות שונות אינם מקדמים רעיונות אלה בפועל. מתוך הבנת הצורך בפתרון יצירתי למימוש הפוטנציאל הטמון בכל רעיון, נערך סיעור מוחות ובסופו התגבשה בשורה חדשה ומשמחת ב'עדי עד – לחיים ולברכה': אם יש לכם רעיון לשידוך אך אינכם מסוגלים לקדם אותו – מהיום יש מענה! פנו עם ההצעה שלכם ל'עדי עד', בטופס הדיגיטלי / בווצאפ / במייל (סודיות מובטחת). הארגון יבדוק כל הצעה ויפעל לקדם כל הצעה רלוונטית. במידה ותיערך פגישה - תיכנסו להגרלה על דולר של הרבי ועל נופש מפנק בצימר ביבניאל. ואם השידוך ייסגר למזל טוב - תזכו בתגמול כספי סמלי! 
לדיווח / הצעה שלחו הודעת ווצאפ ל- 039605907 או למייל: [email protected]
המיזם מוקדש לקידום שידוכי הבוגרים, לשלום החיילים, להשבת השבויים, לרפואת הפצועים, לניצחון המערכה ולגאולה שלמה תומ"י ממש. 

באכפתיות מיוחדת

בארגון עדי עד – לחיים ולברכה, האכפתיות לא נעצרת ופורצת גם מעבר לשגרה – אל אותם שידוכים שהמסלול הרגיל לא מתאים להם, לפעמים עקב שוני ברור ובולט על פני השטח, התמודדות פיזית או נפשית ולעיתים מדובר במאפיינים קלים בלבד שאינם ניכרים בחיי היום יום. כך או כך, שלב השידוכים טומן בחובו אתגר כפול. הקושי ה'רגיל' של קריעת ים סוף מתעצם וגדל, והמועמדים לשידוכים, ההורים, השדכנים והקהילה כולה – ניצבים חסרי כלים להתמודד עם האתגר. מה עושים?
בארגון לחיים ולברכה מבית עדי עד, הוחלט להרים גם את הכפפה הזו, לענות על הצורך ולהושיט יד מקצועית, תומכת ומכוונת. כך נוסדה מחלקה חדשה עם בשורה מרגשת ופורצת דרך, לסיוע בשידוכים לא שגרתיים, "שידוכי זכויות מיוחדות". את המחלקה מרכזות הגב' מלכי רוטשטיין והגב' מזל ניאזוב – אימא לשני ילדים מיוחדים ושדכנית מקצועית לשידוכים מאתגרים. על הפרק תוכניות רבות ומגוונות: הקמת  מסגרת להורים, כנסים מקצועיים, הדרכה והעצמה. קורס מקצועי ומסובסד לשדכניות חב"ד בריכוזה של הגב' פיה פרידמן. מסלולי ייעוץ וליווי מקצועי להורים ולמשודכים. הקמת מאגר של בוגרים מיוחדים בחב"ד שמעוניינים להשתדך. ועוד... 
בחודשי החורף יצאו לדרך שני כנסים מקצועיים לאימהות, שנערכו בזום. הכנסים נתנו ידע הלכתי ומקצועי, במגוון שאלות ולבטים. החל מסוגיות של שיתוף המידע כאשר למשודכים יש בעיות קלות בעבר או בהווה, דרך שאלות בהתאמה בין משודכים, ועד לבחינת מסוגלות להקמת הבית וליווי שידוכים מיוחדים. בין הדוברים המקצועיים: הרב דיסקין, שליח הרבי ורב העיר קרית אתא, הפסיכיאטר פרופ' חנוך מיודובניק, ד"ר מיכל עומר, פסיכולוגית קלינית הגב' מילכי רכניצר, מנהלת מערך זוגות באוהל שרה, הרב מנחם מענדל קעניג מ'דרך הבית'. בנוסף, היו שיתופים מרגשים של אמא של אמא לבוגר מיוחד שהקים בית מיוחד, של בת להורים מיוחדים שעל אף קשיי ילדותה הודתה על הזכות להיוולד, לגדול ולהקים משפחה נפלאה, ושל איריס ואלון רוזנפלד – זוג מתמודד ומנצח. 
בימים אלה מתבשל כנס ראשון מסוגו, הפעם במפגש חי ולא וירטואלי, לאבות ולאימהות שילדיהם זקוקים למענה ייחודי בדרך להקמת הבית.
שמרו את התאריך: יום שלישי י"ג אייר, אור לפסח שני (21 במאי) בכפר חב"ד. הרצאות מקצועיות והשקת מסלולי ליווי וייעוץ מיוחדים. הכנס בשיתוף 'יד לילד המיוחד'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.