מערכת COL | יום י"ח ניסן ה׳תשפ״ד 26.04.2024

מעמד מרומם וחגיגי: הנגיד ר' לוי לבייב העניק מלגות ענק לאברכים

היה זה מעמד מושקע, שכולו עידוד ללומדי התורה. בשיאו קיבלו כשלושת אלפים אברכים, בני העדה הבוכרית, בהם מאות חסידי חב"ד, מתנת חג בדמות מלגה כספית ייחודית מנשיא קונגרס יהודי בוכרה הנגיד ר' לוי לבייב | COL עם סיקור נרחב ותיעוד מהמעמד המיוחד
מעמד מרומם וחגיגי: הנגיד ר' לוי לבייב העניק מלגות ענק לאברכים
צילום: חיים טויטו ויעקב כהן

בצל הניסים הרבים בצפון ובדרום והמלחמה הממושכת שמנהלת ישראל מול אויביה: מעמד אדיר ומרומם של הוקרת תורה ולומדיה התקיים הערב (חמישי), יומו השני של חול המועד פסח, בבנייני האומה בירושלים.

היה זה מעמד מושקע, שכולו עידוד ללומדי התורה. בשיאו קיבלו כשלושת אלפים אברכים, בני העדה הבוכרית, בהם מאות חסידי חב"ד, מתנת חג בדמות מלגה כספית ייחודית מ'נשיא קונגרס יהודי בוכרה' הנגיד ר' לוי לבייב הי"ו.

מדובר במיזם בשם 'כתר תורה' שמוביל בשנים האחרונות 'איגוד רבני יהדות בוכרה העולמי', בנשיאותו של נשיא הקונגרס הנגיד ר' לוי לבייב, לתמיכה בבני העדה הבוכרית המקדישים את חייהם ללימוד תורה, ומדובר כאמור באלפי אברכים.

שמו של המיזם - מתיבות הניגון הבוכרי המפורסם "שמעו בנים", שנוגן לפני הרבי מספר פעמים על ידי החסיד איש מסירות הנפש רבי רפאל חודידטוב ע"ה - "כתר תורה יפה ברה כי טוב סחרה ממסחר יהלום".

את המעמד, שהיה למעשה כינוס תורה כפי הוראותיו של הרבי, פיארו בנוכחותם הרבנים הראשיים לישראל, לצד שורה ארוכה ומפוארת של ראשי ישיבות, רבנים ודיינים העומדים ראשונה בעולם התורה בכל גווני ציבור החרדי.

הרבנים כולם, שנשאו דברים, שיבחו בדבריהם את האברכים על הקדשת זמנם ללימוד, ועודדו אותם שימשיכו לעסוק בהלכה עוד ועוד ולזכות את הרבים. בדבריהם בירכו את הנגיד ר' לוי לבייב על פועלו הרב למען עולם התורה.

בין הנואמים המרכזיים היה הרב יצחק אייזיק לנדא, רבה של העיר בני ברק, שחזר על שיחת הרבי בנושא יציאת מצרים המובילה ללימוד התורה, וכרך את דבריו בתחיית עולם התורה בקרב העדה הבוכרית, פרי עמלו של הנגיד ר' לוי לבייב.

הנגיד ר' לוי לבייב עצמו נשא נאום ברגש רב, כדרכו, שבו הפליא בעובדה הנפלאה שכיום ישנם אלפי אברכים לומדי תורה בוכרים - דבר שלפני כמה עשרות שנים ניתן היה רק לחלום עליו. "קורה פה היסטוריה!" קרא לבייב בשמחה שאיש לא יכול היה להחמיץ אותה. הוא בירך את האברכים שיראו חיל בלימודם וישפיעו גם על נוספים.

באירוע השתתף בין היתר גם השליח לקהילה הבוכרית בארצות הברית הרב יצחק וולוביק, שהגיע במיוחד למעמד; מנכ"ל קוגרס יהודי בוכרה בארץ הרב יהודה בלוי; מנכ"ל חברה קדישה 'חסדי דוד' הרב יוסף ניאזוב ועוד.

המעמד נחתם, כאמור, בחלוקת מלגות אישיות לאברכים - כל מלגה על סך אלפי שקלים. בסך הכל יותר משישה מיליון שקלים. סכום המלגה השתנה מאברך לאברך, לפי מספר הנפשות בביתו. כאשר האברכים הרבים מודים לנגיד ר' לוי לבייב על פועלו הרב בכל ימות השנה, ובמיוחד בחג הנוכחי, בקרב בני העדה ולומדי התורה.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אשריו
י"ח ניסן
אשריו ואשרי חלקו
ברכת שמים תלווה אותו כל הימים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.