מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשס״ו 22.12.2005

מחצית מהכסף תעבירו לגלויברמן

העיתונאי שאול שיף, פרסם הבוקר מאמר בעיתון 'הצופה', בו הוא דורש מהממשלה להעניק כספים לארגוני הצדקה: הרב יעקב גלויברמן עומד בראש מפעל החסד "יד ביד" וידיו פרושות על נתחי עוני רבים במדינת ישראל. אתמול הוא השיק את פרוייקט "שמיכת פוך" לחלוקה עבור 20 אלף ילדים נזקקים ברחבי הארץ. הרב גלויברמן הוא חב"דניק, אך אין הוא בודק בציציות של הנצרכים. אתמול זה היה שמיכות פוך לחורף, שלשום ילקוטים ומכשירי כתיבה וחבילות מזון לנצרכים אלה הם לחם חוקו לאורך כל ימות השנה. את מה שמדינת ישראל צריכה היתה לעשות באמצעות לשכות הרווחה ואינה עושה ממלא הרב גלויברמן, שהוא עצמו חי בצניעות ומשכורתו אינה מתקרבת אפילו לזו של חברי הכנסת. המאמר המלא  - ב'כתבה המלאה'
מחצית מהכסף תעבירו לגלויברמן
לא בודק בציציות הנצרכים. שיף (משמאל) וגלויברמן
הרב גלויברמן עמל ימים ולילות כדי למצוא מקורות כספיים ומצרכים הכרחיים עבור קהל לקוחותיו, עניי ישראל, ובכנסת שוב מסתערים על הקופה הציבורית לקראת הבחירות לבית הנבחרים. ועדת הכספים אישרה תקציב של 194 מיליון ש"ח, פה-אחד, המיועדים לוועדת הבחירות המרכזית.

194 מיליון ש"ח זהו סכום עצום בכל קנה-מידה, וייאמר כאן באופן הברור ביותר, כי מדובר בשערוריה שאין דומה לה ואשר כל סיעות הכנסת שותפות לה. נכון, יש לאפשר לדמוקרטיה לפעול, אבל לא מעבר לשיגור מצעי המפלגות לבתים ועמם שמות המועמדים לכנסת ונתוניהם האישיים. כל היתר, מימיקה וגימיקה, שישלמו אוהדי המפלגות מכיסם.

אין שום הצדקה לאשר סכום שכזה במדינה שבה אנשים מתים כי אין להם את התרופות המתאימות; שבה המעמד הבינוני גולש לעשירון התחתון; שבה אין משלמים משכורות לעובדי מועצות דתיות ורשויות מקומיות; שבה משפחות לאלפיהן מוותרות על חינוך טוב יותר לילדיהן בהיעדר תקציב ושבה מקצצים כמעט בכל סעיפי הרווחה.

אין הצדקה להוציא 194 מיליון ש"ח שהולכים להבל ולרוח. וכבר קבעו מומחים אין ספור כי רק 10 אחוזים מכלל האוכלוסיה נתונים להשפעה של מסעות הסברה בבחירות לכנסת. בשביל זה קיימים חוגי בית וכנסים. כל הזבל התעמולתי הנחשף לעינינו אינו משפיע על איש, והגיעה השעה להתייחס ברצינות, למצביע הפוטנציאלי, שיודע להעריך את עבודת המפלגות וראשיהן לאורך כל ימות השנה.

ומעבר לכך: ראינו גם ראינו כיצד מופיע ראש מפלגה ומתחייב לבוחרים שינהג על-פי מצע מסויים ולא עברו אלא מספר חודשים והוא נהג הפוך ממה שהתחייב. האם מישהו ביקש ממנו להחזיר את הכסף לוועדת הבחירות? האם מישהו בא עמו חשבון על הונאת הציבור באמצעות כספי ציבור?

ב 194 מיליון ש"ח אפשר לפתור אין סוף בעיות במדינתנו המסכנה, ולמה שנציגת מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, שהיא באמת רגישה למצוקת העניים והדפוקים, לא תקרא לכל המפלגות להחזיר לפחות 50 אחוז מהכסף. הרב גלויברמן, עמותת "פעמונים", "חסד שבלב" וכו' וכו' יידעו בדיוק מה לעשות עם הכסף הזה וכיצד ניתן להחיות בו אלפי משפחות.
 
הכיצד אפשר לגעת בכסף הזה כאשר באתר ניצן ובאתרים הסמוכים לו, שבהם מתגוררים עקורי גוש קטיף בתיאום ובהסכמה עם ממשלת ישראל ומינהלת סלע", ישנן משפחות רבות, המתקשות להאכיל את ילדיהן, שכן הן מחוסרות תעסוקה ואת כסף הפיצויים הן שומרות לדירת הקבע לבל ילונו ברחובות.

המסכנים הללו פונים לקיבוץ "יבנה", לעמותת "לתת" לעמותת "פעמונים" שירחמו עליהם וישיגו עבורם מצרכי יסוד ממש. ואין מדובר בנצלנים אלא בעשוקים, שמדינת ישראל הורידה אותם לשאול תחתית. שהדמוקרטיה "תחגוג" בצניעות כל עוד אזרחי מדינה רבים נתונים במצוקה קיומית. ונראה אותם, את כל השופרות למען המסכנים, והנדכאים שדוחים את הכסף הגזול הזה שהיתה עליו הסכמה "פה אחד" בוועדת הכספים, שהרי זה נוגע לכסא האישי של כל אחד מהמצביעים על הסעיף הזה. האם אין בכך שחיתות ציבורית ומוסרית ששוב ושוב חברי כנסת שמים ידם על הקופה הציבורית לתועלתם האישית בלבד?
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.