חרדים10 | יום י"א ניסן ה׳תשפ״ד 19.04.2024

טילים וכטב"מים: הותקף בסיס אווירי באספהאן שבאיראן

לפי דיווחים מהתקשורת הזרה, ישראל תקפה באמצעות טילים ששוגרו מחוץ לשטח האווירי של איראן, וכטב”מים ששוגרו מתוך שטח המדינה בבסיס אווירי צבאי סמוך לעיר איספהאן | באיראן מנסים להצניע ולמזער את תוצאות המתקפה | השר לביטחון לאומי בן-גביר צייץ: "דרדלה"
טילים וכטב
צילום מסך: ערוץ 12

בארצות הברית ובאיראן דיווחו הלילה (ליל שישי) על תקיפה ישראלית שבוצעה נגד בסיס חיל האוויר באספהאן.

לפי הדיווחים, שמגיעים לפי שעה רק מהתקשורת הזרה, ישראל תקפה באמצעות טילים ששוגרו מחוץ לשטח האווירי של איראן, וכטב”מים ששוגרו מתוך שטח המדינה. לפי שלושה גורמים איראניים ל’ניו יורק טיימס’, התקיפה פגעה בבסיס אווירי צבאי סמוך לעיר איספהאן. עוד נאמר כי התקיפה כללה מל”טים קטנים שייתכן ושוגרו מתוך איראן. מערכות המכ”ם לא זיהו כלי טיס בלתי מזוהים שנכנסו למרחב האווירי של איראן.

דיווחים גם על תקיפות שבוצעו בסוריה. מהפרטים הידועים עד כה, מתקני הגרעין של איראן לא היוו יעד של המתקפה הישראלית.

בארצות הברית דיווחו כמה כלי תקשורת, במקביל לרויטרס, כי ישראל עדכנה מראש את האמריקנים בהחלטה לבצע התקפה בטווח של 48-24 שעות. עד עתה בישראל לא פורסמה התייחסות רשמית למתקפה.

גורם ישראלי אומר הבוקר לעיתון האמריקני ‘וושינגטון פוסט’: “צה”ל ביצע תקיפה אווירית בתוך איראן כתגובה על מטח איראני של טילים ומזל”טים ששוגרו נגד ישראל”. אותו גורם, שדיבר בעילום שם, הוסיף כי התקיפה נועדה לאותת לאיראן ש”לישראל יש יכולת לתקוף בתוך המדינה”.

בנוסף,  שני גורמים ביטחוניים ישראלים אישרו הבוקר לעיתון ‘הניו יורק טיימס’ כי ישראל תקפה באיראן.

לפני כן אישר גורם אמריקני לרשת ABC כי ישראל תקפה באיראן, וכי טילים ישראלים פגעו באתר במדינה. מקור צבאי הוסיף: “ישראל ביצעה תקיפה מוגבלת באיראן”.

הדברים נאמרו לאחר שסוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה על פיצוצים שנשמעו ליד נמל התעופה של איספהאן ובסיס אווירי של צבא איראן.

במקביל נרשמו דיווחים על טיסות אזרחיות שעזבו את שמי איראן ועל פיצוצים במדינה. בהמשך הודיעה רשות שדות התעופה האיראנית על הפסקת טיסות בשדות התעופה בטהרן, איספהאן ושיראז.

דובר איראני רשמי אמר כי ההגנה האווירית הפילה בהצלחה “מספר כלי טיס קטנים”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לדיווחים וצייץ מילה אחת ברשת הטוויטר: “דרדלה!”.

ח”כ טלי גוטליב כתבה: “בוקר בו הראש מורם בגאווה”.

לאחר מכן הסבירה לכאן חדשות: “אני לא אומרת שתקפנו באיראן, מי שצריך לומר את זה בפה מלא ובגאווה זה ראש הממשלה אם אכן עשינו זאת. אני לא מאמינה בעמימות. ב-7 באוקטובר ההרתעה נפגעה קשות. בעוד אנחנו משיגים הישיגים בעזה, אנחנו בתודעת הפסד והאויב בתודעת ניצחון. צריך לגדוע את המשוואה”.

באיראן מנסים להצניע ולמזער את תוצאות המתקפה נגד הבסיס באספהאן. בכיר איראני הודיע באופן רשמי בתקשורת המקומית שלא נגרם “נזק רציני” בתקיפה, ושלא שוגרו טילים לעבר המדינה. בשעות הראשונות של האירוע נסגר המרחב האווירי באיראן לטיסות אזרחיות, ומטוסים שהיו באוויר הוסטו ממסלולם. לאחר כמה שעות הודיעו באיראן על חזרה לשגרה והשיבו את נמל התעופה בטהראן לפעילות סדירה.

בכיר איראני אף הבהיר בשיחה עם רויטרס שכרגע לטהראן לא ברור מי עומד מאחורי המתקפה, ושלא מתוכננת תגובה בזמן הקרוב.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.