COL | יום י"א ניסן ה׳תשפ״ד 19.04.2024

נשיא אוקראינה ב'ליל סדר לדוגמא': וידאו שהופק בלשכה

כפי שדיווחנו אמש כאן ב-COL, נשיא אוקראינה היהודי וולדימיר זלנסקי נפגש עם שליחי הרבי, המכהנים גם כרבני הערים באוקראינה, לקראת חג הפסח ולציון יום הולדתו של הרבי לפני 122 שנה | כמה מהתלמידים הראו לנשיא "ליל סדר לדוגמא" והסבירו לו על סימני קערת הסדר. הנשיא אמר במהלך הביקור: "רבים באוקראינה ובישראל יחגגו את הפסח, חג החירות, במקלטים. כאן ושם צריכים להיות בני חורין. חייבים לנצח את הרוע"
נשיא אוקראינה ב'ליל סדר לדוגמא': וידאו שהופק בלשכה

כפי שדיווחנו אמש כאן ב-COL, נשיא אוקראינה היהודי וולדימיר זלנסקי נפגש עם שליחי הרבי, המכהנים גם כרבני הערים באוקראינה, לקראת חג הפסח ולציון יום הולדתו של הרבי לפני 122 שנה. הפגישה התקיימה ביוזמת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) שמאגד את כל הקהילות היהודיות במדינה. 

הפגישה התקיימה בבית הספר היהודי 'שמחה' שמפעילה חב״ד בקייב. את פני הנשיא קיבלו שליח חב"ד ויו"ר "הפדרציה" הרב מאיר סטמבלר וסגנו הרב רפאל רוטמאן מרבני קייב וכן מנהלי בית הספר השליח הרב מוטי ודבורה לאה לבנהרץ והצוות החינוכי.

הנשיא ופמלייתו הגיעו למקלט רחב הידיים שנבנה לפני כשנה וחצי מתחת לרחבת בית הספר. כמה מהתלמידים הראו לנשיא "ליל סדר לדוגמא" והסבירו לו על סימני קערת הסדר. הנשיא אמר במהלך הביקור: "רבים באוקראינה ובישראל יחגגו את הפסח, חג החירות, במקלטים. כאן ושם צריכים להיות בני חורין. חייבים לנצח את הרוע". זלנסקי גם עמד על הייחודיות של השלוחין שלא ברחו מהמדינה ונשארו עם היהודים ועם כלל האזרחים בה.

 

לדבריו, "האמונה היא זו שנותנת לנו את הכוח. פסח הוא חג החירות, אנו מאמינים בניסים. הרוסים רוצים לכלותנו כמו את עם ישראל במצרים ואנו בטוחים שנראה ניסים משלנו הן באוקראינה והן בישראל". זלנסקי גם אמר לרבנים כי הוא גאה בעובדה שהרבי נולד במדינה. יצויין כי הפגישה נערכה דווקא במקלט וזאת לאור התניה מראש של סידורי האבטחה שקבע השב"כ האוקראיני.

כעת: צפו בוידאו מסכם שהופק ע"י משרדו של נשיא אוקראינה ז'לנסקי:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.