הרב שמעון אייזנבך | יום י"א ניסן ה׳תשפ״ד 19.04.2024

הקונדיטור שהתבקש לשלב עוגה שהתקבלה מהרבי במתכון שלו

הקונדיטור סירב באומרו שהוא חושש מאוד לערב עוגה ישנה שאינו יודע מה עבר עליה מאז שאפו אותה ואיזה חיידקים נדבקו בה. הוא הסביר שמשרד הבריאות מגיע מפעם לפעם ולוקח דגימות מכל מאכל שמכינים במטבח הראשי ובודק אותם במעבדות וחושש שימצאו משהו שעלול לגרום לו לאבד את תעודתו ויפסלו את רשיונו | טורו השבועי של הרב שמעון אייזנבך, רבה של שכונת השחמון באילת
הקונדיטור שהתבקש לשלב עוגה שהתקבלה מהרבי במתכון שלו
ברקע: הרב זקלס מקבל את הפרוסה הנוספת מהרבי | בעיגול: כותב השורות

עם ישראל היושב בציון ועמו כל היושבים במרחבי תבל עומדים ושרים שירה לה' על הנס הגדול שאירע השבוע כאשר הצוררים הרשעים שלחו אלינו מאות טילים מסוגים שונים ומגוונים כדי לזרוע הרס וחורבן לא עלינו ובחסדי השי"ת שערה לא נפלה מראשינו באופן ניסי ושמיימי כמוהו לא ראינו זמן רב.

אחד מבכירי אישי הבטחון התבטא ואמר שעשרות שנים של פיתוחי מערכות ההגנה האוויריים נבחנו בשעה הזו והם הוכיחו את עצמם כיעילים ביותר. שנים רבות שוקדים במפעלי התעשייה האוירית לפתח את הטילים החדשניים ביותר ובחסדי ה' יש לנו הצלחה כבירה בתחום זה.

ואיך כל הנ"ל מתקשר לי"א ניסן יום הולדת אבינו רועינו מלכנו שחל היום?

מחותני הרה"ח הרב יוסף יצחק זקלס שי' מנחלת הר חב"ד עבד כל ימיו כמהנדס בכיר במפעל "אלתא" באשדוד. מפעל זה הוא חברת בת של התעשיה האווירית לישראל ואחת החברות המובילות בעולם במערכות אלקטרוניות צבאיות בתחום המכ"ם והתקשורת והלוחמה האלקטרונית.

הרב זקלס שימש בעבודתו כמהנדס בכיר וחוקר כשל מס' 1, שפתר במקצועיותו ובתושיתו במשך השנים אלפי בעיות שנותרו ללא מענה והוא נמנה בין אלה שפיתוחי המפעל נרשמים לזכותו.

בהיותו עובד לפרנסתו במפעל זה הוא ראה בהמצאו שם גם תפקיד נוסף של הפצת היהדות והחסידות בין 5000 עובדי המפעל והוא אף היה רשום כשליח הרבי ומנהל סניף חב"ד באלתא. זה התחיל טיפין טיפין במבצע כאן ובמבצע שם ועם הזמן הפעילות של מבצעי המצוות הפכו אצלו לפרוייקט של ממש.

מידי בוקר הוא קיים מניניי תפילות לכ-500 עובדים מתוך האלפים שמתפללים בכל יום. הוא זיכה רבים מהעובדים בהנחת תפילין קבועה בתוככי המפעל וכמובן שזיכה אותם גם בכל יתר מבצעי הקודש של הרבי בחגים ומועדים.

הרב זקלס היה הכתובת לכל דבר יהודי במפעל הענק הזה על כל שלוחותיו ואגפיו ופעל שם גדולות ונצורות במשך עשרות שנות עבודתו שם עד שיצא לאחרונה לגמלאות.

היה זה באחת השנים כשנסע לרבי לחגי תשרי ובעת חלוקת הלעקח בהושענה רבה בפתח סוכתו של הרבי הוא ביקש מהרבי פרוסת לעקח נוספת עבור עובדי אלתא. המזכיר הרב גרונר תפס בידו וניסה להעבירו הלאה כדי לא לעכב את הרבי אבל הרבי שמע את בקשתו והעניק לו חתיכת עוגה נוספת כבקשתו.

כשחזר ארצה הוא הביא עמו את הלעקח למפעל במקום עבודתו והוא פנה אל הקונדיטור הראשי וביקש ממנו שכאשר הוא מכין את הבלילה לעוגות לאלפי עובדי המפעל שיפזר בה פירורים מהעוגה של הרבי הקדוש ששלח אותה לעובדים.

הקונדיטור סירב באומרו שהוא חושש מאוד לערב עוגה ישנה שאינו יודע מה עבר עליה מאז שאפו אותה ואיזה חיידקים נדבקו בה. הוא הסביר להרב זקלס שמשרד הבריאות מגיע מפעם לפעם ולוקח דגימות מכל מאכל שמכינים במטבח הראשי ובודק אותם במעבדות. לדבריו הוא חושש שימצאו משהו שעלול לגרום לו לאבד את תעודתו ויפסלו את רשיונו. הוא מסביר להרב זקלס עד כמה הוא משקיע ששטח עבודתו יהיה סטרילי לחלוטין ולכן הוא מסרב בכל תוקף לערבב עוגה בלתי מזוהה לתוך האפיות שלו.

הרב זקלס לא אמר נואש והוא החל במסע שכנוע ארוך אל תוככי נשמתו של הקונדיטור. הוא הסביר לו שעה ארוכה את מאמר חז"ל "כל הנוטל פרוטה מאיוב מתברך" וכל גרגר עוגה מהצדיק מעוררת את נשמתם של כל אחד מבני ישראל שזוכה לטעום ממנה.

אישיותו החסידית ומתק שפתיו של הרב זקלס עשו את שלהם והקונדיטור נענה בסופו של דבר לבקשה שהיתה נראית בעיניו תחילה כבקשה המוזרה ביותר ועתה הוא התגייס לבצע אותה על הצד הטוב ביותר וכך זכו כל עובדי אלתא בהמוניהם ובאלפיהם לאכול את העוגה של הרבי.

חלפו עשר שנים מאז אותה עוגה והנה באחת הלילות כאשר הוא יושב ולומד חסידות בכולל ערב של הרב אברהם פרינדלנד בנחלת הר חב"ד, נכנס אדם פנימה עם זקנקן המעטר את לחיו והוא פונה להרב זקלס ושואל אותו אם הוא זוכר אותו. הרב זקלס לא זכר ולא הצליח לזהות את העומד מולו.

האיש אומר לו שהוא הקונדיטור של אלתא שלפני עשר שנים פירר את העוגה והוא הראשון מבין כולם שהעוגה פעלה בו ועוררה אותה להתחבר לאבינו שבשמיים. הדברים של הרב זקלס שיצאו מן הלב נכנסו עמוק אל ליבו ומאז הוא החל לטפס באיטיות בסולם ההתקשרות לבורא עולם ולנשיא הדור ובמשך הזמן הוא הפך את אורח חייו ומקפיד על קלה כחמורה ויראת שמיים אופפת את כל צעדיו בחיי היום יום שלו.

אין לנו ספק שהברכות הרבות שהרבי העניק במשך עשרות שנים להרב זקלס להצלחה בתפקידו ולהצלחת המפעל כולו הרימו אותו לגבהים. ברור הוא שהפעילות הנרחבת בקיום מצוות השם עמדה למפעל להצליח בצורה יוצאת מן הכלל וכפי שהוכח השבוע לעיני כל העולם כולו ואילו פינו מלא שירה כים וכו' אין אנו מספיקים להודות ולהלל ולשבח על החסדים הגלויים שהראה ה' ונייחל שימשיכו הניסים והחסדים עד לנס הגדול של הגאולה האמיתית והשלימה ובניסן עתידים להגאל. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.