מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשפ״ד 18.04.2024

הרב ווכטר נפגש עם האחים האדמו"רים. מה היה שם?

הרב ווכטר ביקר בבתיהם של האדמו"ר מתולדות אהרן והאדמו"ר מתולדות אברהם-יצחק לשיחות ממושכות בדברי חסידות לקראת חג הפסח. וכן ביקר אף אצל הדרשן הרב יעקב ישראל לוגאסי | COL עם סיקור נרחב ותיעוד
הרב ווכטר נפגש עם האחים האדמו
הרב וכטר בשיחתו עם האדמו"ר, השבוע

ביקור רב רושם ערך השבוע הגאון החסיד הרב אברהם מענדל ווכטר שליט"א מנחלת הר חב"ד בירושלים עיר הקודש.

הרב ווכטר ביקר בבתיהם של האדמו"ר מתולדות אהרן והאדמו"ר מתולדות אברהם-יצחק לשיחות ממושכות בדברי חסידות.

האדמו"ר מתולדות אהרן פתח בהבעת כאב על כך שסדרת 'חסידות מבוארת' על מאמרי החסידות פסקה מלצאת. האדמו"ר הזכיר בערגה ובהתרגשות את הביקור שהעניק לו ה'חוזר' של הרבי, הגאון החסיד ר' יואל כהן, בו העניק לו את 'חסידות מבוארת'.

האדמו"ר מתולדות אהרן דיבר בלהט על חשיבות הנגשת והסברת דברי החסידות, לציבור מבקשי ה'. הוא עורר למשל, על חשיבות פרסום קטעי ה'נגלה' [הכוונה לחלקים שאינם ב'אותיות' של קבלה] שבמצוות קריאת שמע ב'דרך מצוותיך' להצמח צדק.

האדמו"ר מתולדות אהרן אף אמר שבדורנו אנו נחוץ מאד - להסביר דברי חסידות. לא להסתפק רק בהתעוררות וחיזוק באמונה, אלא להעביר את הדברים בהסברה.

בשלב זה עסקה השיחה בענייני 'יחודא עילאה' ו'יחודא תתאה'. הרב ווכטר הזכיר שהסברה בעניינים אלה כמעט ואינה קיימת בספרי גדולי החסידות הכללית. הרב ווכטר אמר שאף שהדורות, הלבבות והמוחות התמעטו, הרבי עמל להניח את היסודות הללו וליצור את ה'הנחות' של 'יחודא עילאה' ו'יחודא תתאה', דבר המתבטא בכך שחסידים עוזבים הכל יוצאים לשליחות במקומות מורכבים מתוך מסירות נפש.

האדמו"ר התעניין על האופן בו השלוחים חיים כך, והרב יעקב גלבשטיין אשר ליווה את הרב ווכטר סיפר כי רק עתה שמע מהשליח בקאזאן, הרב יצחק גרליק, אשר בחור ממשפחה שנתקרבה על ידו ליהדות, והפכה למשפחה חסידית, הביע בפניו את דאגתו מכך שאף שהבית כשר למהדרין, הרי בפסח לא ינהגו בכל החומרות והדקדוקים החב"דיים, והוא שואל מה עליו לעשות.

בהקשר זה, האדמו"ר הזכיר בהתרגשות את דברי אדמו"ר הזקן - עליהם חזר בפניו רבי יואל כהן - "איך וויל נישט דיין גן עדן וכו'".

לסיום עברה השיחה לעסוק בחלק ה'נגלה' של תורת אדמו"ר הזקן.

הרב ווכטר העניק לאדמו"ר את הספרים 'אוצרות ההגדה' ו'יינה של תורה' בהוצאת 'אור החסידות'.

משם המשיך הרב ווכטר לביתו של האדמו"ר מתולדות אברהם-יצחק, שם עסקה השיחה בענייני חג הפסח ע"פ תורת החסידות. הרב ווכטר הזכיר את הייחודיות שבהסתכלות החסידות על מצוות אכילת מצה, שכדברי הזהר הינה 'מיכלא דמהימנותא'. מה שחסידות מחדשת - אמר הרב ווכטר – הוא שזו אינה רק סגולה, אלא המצה עצמה אלוקית. והאמונה שהיא מחדירה אינה רק לדעת שיש הקב"ה - דבר שאליו אפשר להגיע עם שכל אנושי – אלא אמונה של הנשמה, נעלית הרבה יותר.

בהקשר זה,  עסקה השיחה בהסתכלות של הרבי על יהודי - אשר אין יהודי כופר, וכל יהודי ייגאל. הרב ווכטר סיפר שכאשר התקרב לתורת חסידות חב"ד, מצא שרבי צדוק הכהן מלובלין כותב זאת באופן מופלא, וזה יישב אצלו את הדברים.

הרב ווכטר אף הזכיר שהסמ"ג כתב ש"אין לך רשע שלא ראוי לתפילין", אך הרבי לא ציטט זאת, משום שאצל הרבי אין 'רשעים'. "ועמך כולם צדיקים".

השיחה החמה ומעוררת הרושם התמשכה ובתומה הביא הרב ווכטר לאדמו"ר את הספרים 'אוצרות ההגדה' ו'יינה של תורה', בהוצאת 'אור החסידות'.

הרב ווכטר ביקר אף אצל הדרשן הרה"ג יעקב ישראל לוגאסי שליט"א, גם עמו שוחח בדברי תורה והעניק לו את ספרי 'אור החסידות'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.