צבי סופר | יום י' ניסן ה׳תשפ״ד 18.04.2024

בפעם הרביעית: תות"ל קרית אתא בספר פלפולים עשיר וייחודי

מכתב השאלה של רב המושב קוממיות ששיגר לרבי לפני למעלה מ50 שנה | חלק שלישי מ'לקט עיר ואם בישראל' ובו עשרות מכתבים מהרבי בפרסום ראשון שנשלחו לרב שלמה קופצ'יק ע"ה | מדור כתבים עשיר מאת רבני העיר בעבר, בעל ה'עטרת משה' מאקאווא ורבי בנימין מנדלזון זצוק"ל | 550 עמודים גדושים בכ-70 פלפולים בנגלה ובחסידות מאת תלמידי הישיבה ורבני העיר
בפעם הרביעית: תות

לרגל י"א ניסן יום הולדתו של הרבי ובפעם הרביעית ברציפות, מוציאה ישיבת תו"ת ליובאוויטש בקרית אתא ספר פלפולים, ובו חידושים וביאורים בנגלה ובחסידות מאת רבני, תלמידי ובוגרי הישיבה, כאשר המייחד את הספר הוא, כבספרים הקודמים, שבנוסף לכך מתפרסמים בו מחידושי תורתם של עשרות רבנים ות"ח שליט"א מכל החוגים בעיר.

שנה זו היא השנה הרביעית להקמתה של ישיבת תומכי תמימים בעיר, אליה נשלחים מדי שנה קבוצת תלמידים השלוחים ע"י הנהלת הישיבה במגדל העמק, לאחר סיום שלש שנות לימוד בישיבה, ולפני הנסיעה לשנת הקבוצה ב-770. בשנה זו לומדים בישיבה 17 תלמידים שלוחים.

הקמת הישיבה הייתה בהתאם להוראת הרבי בשנים האחרונות לתלמידי התמימים (החל מברכת התמימים בערב־יוהכ"פ ה'תשמ"ט) – להשתדל בפתיחת סניפים נוספים של ישיבת תומכי תמימים, בכל מקום ומקום השייך לזה.

בישיבה, בנוסף לסדרים הרגילים בנגלה ובחסידות, מתקיימת פעילות עניפה של הפצת היהדות והמעיינות חוצה, המתבטאת בעשרות חברותות עם אנשים מכל הזרמים בעיר, שיעורים בבתי כנסיות, ערבי חב"ד, ארגון התוועדויות חסידותיות במהלך השנה ועיסוק במשנה תוקף במבצעי הקודש של רבינו. בנוסף לכך, אחד הדברים המייחדים את הישיבה הוא שיתוף הפעולה המיוחד עם קהילת אנ"ש בעיר, שדואגים לצמיחתה והתפתחותה של הישיבה בגופם ובנפשם.

בתחילת הספר מדור 'דובב שפתי ישנים' עשיר בו מתפרסמים לראשונה כמה מתשובותיהם וחידושיהם של גדולי התורה והחסידות כ"ק גאב"ד מאקאווא זצוק"ל בעל ה'עטרת משה' שנהג עדתו בקרית אתא, והגה"צ רבי בנימין מנדלזון זצוק"ל ששימש כרבו של כפר אתא טרם עבר לשמש ברבנות במושב קוממיות.

בנוסף מתפרסם במדור זה מכתב מיוחד משנת תשל"ב של רבו של מושב קוממיות הגה"ח רבי מנחם מנדל מנדלזון זצוק"ל בנו של רבי בנימין מנדלזון, בו הפנה שאלה בשו"ע אדמו"ר הזקן אל כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו. המכתב מתפרסם בספר זה לראשונה.

כ'הוספה' בסוף הספר מתפרסם לקט 'עיר ואם בישראל' חלק ג (חלקים א-ב התפרסמו בשני הספרים הראשונים) ובו עשרות מכתבים של הרבי נשי"ד והרבי הריי"צ בפרסום ראשון, אשר נשלחו להרה"ח ר' שלמה קופצ'יק ע"ה ששימש במשך למעלה מ40 שנה כידא אריכתא וכשליחם של רבותינו נשיאנו בעיר קרית אתא, הרחק מכל ישוב חב"די.

הספר יצא לאור בעזרתם הרבה של רבני הישיבה ובראשם הרב חיים שלמה דיסקין רב העיר ומייסד הישיבה, הרב שלמה חיים פלדמן ראש הישיבה, הרב יצחק שמחה מקוביצקי ר"מ בישיבה, הרב אהרן גופין משפיע בישיבה, והרב מנחם מענדל וורצ'וב נו"נ בישיבה.

כמו כן תודת המערכת נתונה למנכ"ל הישיבה המסור ונתון בכל מאודו למען החזקתה וביסוסה של הישיבה הרב מאיר גול על עזרתו הרבה להוצאת הספר.

להורדת 'פלפולא דאורייתא' - לחצו כאן>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.