מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשפ״ד 14.04.2024

תשורה חולקה בהפתעה: הסבא של מאות משפחות חב"דיות

לרגל שמחת החתונה של הכלה רבקה בת הרב אלימלך הרצל מנחלת הר חב"ד, עם החתן דודי וובר מירושלים - יצאה לאור תשורה מיוחדת על ידי גיס הכלה, הסופר החב"די הרב יאיר בורוכוב, על הסבא המשותף של החתן והכלה
תשורה חולקה בהפתעה: הסבא של מאות משפחות חב
התשורה שחולקה הערב

הערב (ראשון) התקיימה שמחת החתונה של הכלה רבקה בת הרב אלימלך הרצל מנחלת הר חב"ד, עם החתן דודי וובר מירושלים. לכבוד שמחת החתונה יצאה לאור תשורה מיוחדת על ידי גיס הכלה, הסופר החב"די הרב יאיר בורוכוב.

הספר "מהונגריה לירושלים" סוקר את תולדות חייו של ראש משפחת וובר, הגאון הקדוש רבי מרדכי אליעזר וובר זצ"ל אשר כיהן כרבה של אדא ולאחר מכן בירושלים - הוא הסבא המשותף של החתן והכלה. הרב מאדא היה תלמידם של ה'חתם סופר', ה'דברי חיים' מצאנז ובעל ה'יריעות שלמה'. שני בניו היחידים נישאו לנכדי ה'ישמח משה' וה'ברוך טעם'.

תולדות חייו של הרב מאדא המפורסם בכל קצוי תבל, לא היו ידועות עד כה, והודות למחקר מעמיק שנעשה בתוך פרק זמן קצר, הצליח המחבר לחשוף טפח מפרקי חייו המרתקים.

לרב וובר אלפי צאצאים בהם מאות משפחות חב"דיות, בין היתר ניתן למנות את משפחות: וובר, הרצל, פרקש, בלוי, זוננפלד, ברוק, שארף, הגר, פלדמן, מינצברג, ליכטשטיין, סגל, לישנר, ריבקין, סירוקה, שיינברגר, וייס, הבלין, דרוק, בידרמן, היילפרין, וילהלם, יעקובוביץ', אייזנבך, וולף, גרינברג, זלמנוב, אשכנזי, הולצברג, קמינצקי, גערליצקי, ברוד, חזן, טייטלבוים, רבינוביץ' ומשפחות רבות נוספות.

כך כותב המחבר בהקדמתו: "כבוד קדושת אדמו"ר הגה"ק מליובאוויטש זיע"א אמר פעם באחת משיחותיו הק' שכאשר מחבר מוציא לאור ספר, עליו להתבונן מהו המסר המרכזי שהקורא יצא ממנו לאחר קריאת הספר, וכיצד זה יוסיף לקורא בידיעה ובהבנה ש'יש בעל הבית לבירה זו'.

"במהלך ההתעסקות בכתיבת והכנת הספר לדפוס, כאשר התוודעתי לקורות חייו של רבה של אדא זצוק"ל, הבחנתי בתופעה מופלאה: קורות ימי חייו היו מלאים ורוויים סבל אין סופי. בחייו כמעט לא ראה מנוחה, שלווה ונחת. למרות כל הצרות, הקשיים והגלויות, שני דברים האירו את עיניו ושימחו את ליבו: לימוד התורה וההתקשרות לצדיק. מורו ורבו ה"דברי חיים". זהו, אולי, מסר מרכזי מעיסוק בדמותו הפלאית – לראות את החלק הטוב, להודות עליו לבורא עולם ולדבוק בתורתו ובצדיקי אמת. יהי רצון שספר זה יצליח להעביר זאת הלאה גם לקוראיו".

הספר הינו בן 188 בצבע מלא, עמודים וכולל את תולדות הרב מאדא, תולדות חמיו רבי פנחס לייב פריעדן, תולדות בני הרב מאדא, רבי דוד ורבי בן ציון, ותולדות חלק מצאצאי משפחת וובר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.