. | יום ו' ניסן ה׳תשפ״ד 14.04.2024

ליל הניסים: מאות טילים וכטב"מים נורו לשטח ישראל, רובם יורטו

מאות טילים, כטב"מים, טילי שיוט נורו הלילה לישראל מאיראן וגרורותיה, רובם המכריע יורט עוד לפני שהגיע לארץ | מספר טילים נפלו בבסיס נבטים בדרום וגרמו לנזק קל | נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הלילה עם ראש הממשלה נתניהו ודרש ממנו שישראל לא תגיב על התקיפה. ביידן: "נגבש קואליציה דיפלומטית נגד איראן"
ליל הניסים: מאות טילים וכטב

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, מסר הבוקר (ראשון) עדכון נוסף בעקבות המתקפה האיראנית נגד ישראל.

“אמש איראן פתחה במתקפה נגד ישראל ושיגרה יותר מ-300 איומים מסוגים שונים. האיום האיראני פגש את העליונות האווירית והטכנולוגית של צה”ל בשילוב קואליציה לוחמת חזקה שיחד יירטו את רובם המכריע של האיומים”, אמר הגרי.

הוא הוסיף: “יירטנו 99% מהאיומים ששוגרו לעבר שטח מדינת ישראל. זהו הישג אסטרטגי משמעותי מאוד. מתוך כ-170 כלי טיס בלתי מאוישים שאיראן שיגרו –  אפס חדרו לשטח ישראל. עשרות מהם יורטו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, מערכת ההגנה האווירית שלנו, ומערכות ההגנה והמטוסים של השותפים שלנו.

“מתוך יותר מ-30 טילי שיוט שאיראן שיגרה – אפס חדרו לשטח ישראל. 25 מהם יורטו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר מחוץ לגבולות המדינה”.

עם זאת, ציין הגרי, כי מספר טילים נפלו בבסיס נבטים בדרום וגרמו לנזק קל. “מתוך יותר מ-120 טילים בליסטיים, מספר בודד של טילים חדר לשטח מדינת ישראל והשאר יורטו. הם נפלו בבסיס חיל האוויר בנבטים וגרמו לנזק קל לתשתיות בלבד. הבסיס מתפקד וממשיך במשימותיו”.

 

 

הוא הדגיש: “איראן חשבה שתצליח לשתק את הבסיס ובכך לפגוע ביכולות האוויריות שלנו אך היא נכשלה. מטוסי חיל האוויר ממשיכים להמריא ולנחות משטח הבסיס, ולצאת ממנו למשימות הגנה והתקפה”.

הגרי הבהיר: “בנוסף לשיגורים מאיראן בוצעו מספר שיגורים משטח עיראק ותימן. אף אחד מהם לא חדר לשטח ישראל. בשעות האחרונות בוצע ירי של עשרות רקטות משטח לבנון לכיוון הצפון. לא היו נפגעים. מטוסי קרב תקפו מטרות חיזבאללה ברחבי לבנון. כל זאת בזמן שמטוסים רבים נוספים ממשיכים במשימת ההגנה”.

דובר צה”ל הדגיש את ההישג: “ניהלנו הלילה קרב הגנה אווירי ומורכב, ברמת ביצוע מצוינת של חיל האוויר ואגף המודיעין, בפיקודו של הרמטכ”ל. יכולות היירוט של מערכות ההגנה האוויריות ויכולות ההגנה של מטוסי חיל האוויר הוכיחו מקצועיות יוצאת דופן ועליונות צבאית וטכנולוגית של צה”ל. הודות לכל אלה, התקיפה האיראנית כפי שתוכננה, סוכלה. לצערנו ילדה בת 10 נפצעה באורח קשה מרסיסים. מלבדה, ככל הידוע לנו, אין נפגעים.

“חשוב לומר שהאירוע לא הסתיים. אנחנו עדיין ערוכים ומוכנים להתפתחויות ואיומים נוספים. הנחיות פיקוד העורף נותרו בעינן ועדיין נותרו ההגבלות”.

שני גורמים ישראלים אמרו לניו יורק טיימס, כי ישראל יירטה הלילה 185 כטב”מים ו-146 טילים ששוגרו לשטחה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הלילה עם ראש הממשלה נתניהו, דיבר על מחוייבות ארה"ב לביטחון ישראל ודרש ממנו שישראל לא תגיב על התקיפה. ביידן פרסם הודעה שבה אמר בין היתר: "נגבש קואליציה דיפלומטית נגד איראן".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
להודות ולהלל
ו' ניסן
על ניסי מלחמת המפר הרבי אומר שזה חג גדול יותר מפורים.
קל וחומר עכשיו
שכל אחד יעשה התוועדות יחזק את הסביבה שלו ויכין אותם לגאולה האמיתית והשלימה עם הרבי משיח צדקינו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.