מנדי ברגר | יום ו' ניסן ה׳תשפ״ד 14.04.2024

משלחת חיזוק אצל רב חב"ד במולדובה שהותקף ע"י אנטישמי

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי ושגריר ישראל במולדובה ד"ר יואל ליאון יחד עם כלל רבני המדינה ומנהיגיה הגיעו לביקור היסטורי בבית הכנסת הגדול של קישינב, ברחוב חב״ד ליובאוויטש, וחיזקו את השליח הרב מענדל אקסלרוד שחווה תקיפה אנטישמית
משלחת חיזוק אצל רב חב

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי ושגריר ישראל במולדובה ד"ר יואל ליאון יחד עם כלל רבני המדינה ומנהיגיה הגיעו לביקור היסטורי בבית הכנסת הגדול של קישינב, ברחוב חב״ד ליובאוויטש, וחיזקו את השליח הרב מענדל אקסלרוד שחווה תקיפה אנטישמית.

השר מלכיאלי שיבח את כלל השלוחים במדינה ואמר לרב אקסלרוד: "אתה מגדל פה כבר דור רביעי (רעייתו של הרב אקסלרוד היא נכדתו של השליח הבלתי נשכח הרב זלמן אבלסקי ע"ה) ששומרים על הגחלת של יהודי מולדובה".

באירוע השתתפו גם נכבדי הקהילה ובראשם מר שמחה בוז'ור ומר שבתאי חנוכייב וכן השליח הרב שמואל זלמנוב שגם הוא נשוי לנכדה של הרב אבלסקי, המשמש בין היתר מנהל בית חב"ד לישראלים והאחראי על תפעול בית הכנסת הגדול והשליח הרב מנדי גוצל רב חבל טרנסניסטריה, לצד התמימים בני משפחת גוצל שהגיעו לסייע לקראת פסח.

יו"ר הקהילה היהודית הרב זושא אבלסקי: "מודים לשר ולשגריר על הביקור החשוב. שמחנו לראות את השר הרב מלכיאלי מתפעל מאוד מהקהילה ומוסדותיה ושהביקור גרם קידוש שם ליובאוויטש עצום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.