| יום ב' ניסן ה׳תשפ״ד 10.04.2024

בין השדות לאולמות המכירה: פסח כבר כאן!

השבוע נכנסו המוני בית ישראל לחודש ניסן, והתחילו את ההכנות המשמעותיות לפסח בכל העוצמה: חלוקת עבודה בניקיונות, תכנון האירוח וסעודות החג, קניות המצות, היין ושאר המוצרים לחג ועוד ועוד. 
בין השדות לאולמות המכירה: פסח כבר כאן!

גם במשרדי "כולל חב"ד צפת" האורות דולקים מסביב לשעון והעבודות לא עוצרות לרגע. לקראת המכירה המסובסדת המסורתית כבר החלו המגדלים השונים מהם רוכש כולל חב"ד את התוצרת המהודרת באופן ישיר, להכין את משלוחי הירקות והפירות. גם המכירה הגדולה של ביגוד לילדים ופריטים נוספים כבר ערוכה ומוכנה, ומאות משפחות אף קיבלו תלושים למימוש במהלכה.

במקביל, יצא לדרך פרויקט "שמחה דפסחא" בו מאות שותפים מהדרים ומזדרזים להעביר את ה"מעות חיטין" שלהם לקופה שייסדו רבותינו נשיאינו, ובכך לקיים את ההלכה הראשונה בהלכות פסח כפי שמובאת בשולחן ערוך. הרב יורם מעודה מנכ"ל כולל חב"ד צפת מזכיר גם את קריאתו החשובה של הרבי ב"מכתב כללי" לקראת חג הפסח, שהופץ ביום הבהיר י"א ניסן ה'תשכ"ד - לפני 60 שנה בדיוק: "...כשמגיע הזמן שלפני פסח והוא צריך לסייע לעני פשוט במעות חיטים - הרי הוא מתאר לעצמו את הדר יציאת מצרים ומחליט כי חייבים להיות לו ולבני ביתו כלי כסף כלי זהב ושמלות. מה נותר אם כן למעות חיטים?"

במהלך השנה האחרונה, עקב העליות החדות ביוקר המחיה ובפרט לאחר שפרצה המלחמה, הצטרפו מאות משפחות למעגלי התמיכה של כולל חב"ד. "צריך להבין שאנחנו כבר חצי שנה במצב של מלחמה. אתמול מלאו 6 חודשים בדיוק ליום הקשה 7.10, ויש משפחות שכבר חצי שנה בתוך סיוט: בלי בית קבוע, בלי עבודה - חלקם בעלי עסקים עצמאיים שהתפרנסו בכבוד לפני כן וכיום ממש מתביישים לבקש. לכל המשפחות האלה ולמאות משפחות נוספות, בהן אימהות חד הוריות רבות, אנו מסייעים לאורך כל השנה ובמיוחד לקראת חג הפסח. אנחנו מאמינים שנוכל להרגיש חירות אמיתית רק כשנדע שגם השולחן שלהם מלא, ושנוכל לשמוח בפסח רק כשנהיה בטוחים שיש להם לפחות את האפשרות הבסיסית לשמוח! אנא, תרמו מכל הלב "שמחה דפסחא" ותמלאו עוד לב בתחושת חירות!

לתרומה מאובטחת של "מעות חיטין" עם כולל חב"ד >>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.