מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשפ״ד 09.04.2024

זעזוע במולדובה: אנטישמי תקף בבוטות את השליח והרב הראשי

צעיר בחזות מזרח-אירופאית הגיע במכוניתו אל מחוץ לבית הכנסת והחל לצלם את המבנה. בהמשך תקף את הרב הראשי ושליח הרבי: "מה אתם עושים פה? איך אף אחד לא גמר אותך על כל מה שאתם מעוללים לפלסטינאים?"
זעזוע במולדובה: אנטישמי תקף בבוטות את השליח והרב הראשי
התקיפה בפתח בית הכנסת

אחרי כמה שנים רגועות ללא תקיפות אנטישמיות רשומות, הקהילה היהודית במולדובה סוערת בעקבות שתי תקיפות בוטות, ובראשן תקיפת הרב הראשי השליח הרב מענדל אקסלרוד, בפתח בית הכנסת הגדול בעיר הבירה קישינב.

לפי עדי ראיה ולפי צילומי מצלמות האבטחה שנלקחו לאחר מכן, צעיר בחזות מזרח-אירופאית הגיע במכוניתו אל מחוץ לבית הכנסת הגדול בעיר הממוקם ברחוב "חב"ד ליובאוויטש" והחל לצלם את מבנה בית הכנסת.

שומר המתחם ניגש אליו וביקש לבדוק במה מדובר ולאחר שהלה החל לקלל את היהודים ואת ישראל, הגיע בדיוק למקום הרב הראשי, השליח הרב מענדל אקסלרוד והצעיר הפנה את זעמו כלפי הרב וצעק לעברו בשנאה: "מה אתם עושים פה? איך זה שאף אחד לא גמר אותך על כל מה שאתם מעוללים לפלסטינאים?".. התוקף ניסה להתקרב אל הרב אולם השומר חצץ בין השניים עד שהרב נכנס בחזרה לבית הכנסת והאנטישמי עזב את המקום ברכבו. 

אירוע זה מצטרף לאירוע אנטישמי נוסף שאירע לפני כשבוע כאשר אנטישמים השחיתו אנדרטה לזכר קורבנות השואה בעיר סורוקה וריססו עליה כתובת לשחרור פלסטין.

בקהילה היהודית במולדובה מביעים זעזוע מהתקריות ואומרים כי למרות שתקריות אנטישמיות במדינה הן אירוע נדיר שמתרחש אחת לכמה שנים, אין ספק שההסתה נגד ישראל, בפרט בתקשורת הרוסית שאותה צורכים תושבים רבים במדינה גורמת לצעדים שכאלו. 

בהוראת נשיאת מולדובה מאיה סנדו, שהמקרים הובאו לידיעתה נכנסו כוחות הביטחון לעובי הקורה והם מנסים לתור אחרי המפגעים האנטישמים כדי לעוצרם ולהביא למאסרם. "מדינת מולדובה לוקחת את זה מאד ברצינות" אומר יו"ר הקהילה היהודית-חב"ד הרב זושא אבלסקי "ובהוראת הנשיאה סנדו הוחלט להגביר את השמירה סביב בתי הכנסת שאנו מפעילים ברחבי המדינה וסביב בית הספר וגני הילדים שלנו, וכן לעשות כל מאמץ כדי לתפוס את הפושעים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.