מערכת COL | יום כ"ט אדר ב ה׳תשפ״ד 08.04.2024

שבת טהרה אצל הרבי: מסע ישיבת 'תומכי תמימים' באנטוורפן

זו כבר מסורת בישיבת "תומכי תמימים" באנטוורפן שלקראת חודש ניסן נוסעים תלמידי השיעורים הגבוהים בישיבה לשבת בחצרות קודשנו. COL עם תיעוד מיוחד ועם סיקור על החוויות שעברו התלמידים אצל הרבי
שבת טהרה אצל הרבי: מסע ישיבת 'תומכי תמימים' באנטוורפן
תמונות: באדיבות המצלם

כמיטב המסורת, תלמידי שיעורים ב' וג' בישיבת 'תומכי תמימים' באנטוורפן נסעו בשבת טהרה - פרה, לחצרות קודשנו, יחד עם הנהלת הישיבה. בכל שנה נוהגים בישיבה לנסוע בשבת הזו לרבי.

המסע החל לאחר הכנה מיוחדת בלימוד תורתו של הרבי ופארבריינגען מיוחד עם השליח הראשי באנטוורפן הרב שבתי סלבטיצקי, מייסד הישיבה והמשמש כמשפיע הראשי של הישיבה, שסיפר כיצד על בחור להתכונן לטוס לרבי וכיצד צריך להיכנס ליחידות גם כיום.

בנוסף התקיים לפני הנסיעה פארבריינגען מיוחד עם ר' מענדל גוראריה, שליח הרבי לעיר, ששיתף את הבחורים בחוויות משנות האור וכיצד צריך לירא ממקום המקדש בבחינת "מה נורא המקום הזה" בית חיינו והאוהל הק'.

תלמידי שיעור ב' ג' זכו להשתתף לנסיעה לרבי לרגל שבת פרה - טהרה לאחר הכנה מתאימה של לימוד חלק גדול ממסכת בבא בתרא ולימוד מעמיק בתורת רבינו והתמדה ושמירת זמני הלימוד נסעו התמימים יחד עם ראש הישיבה הרב מנחם מענדל טברדוביץ ומשגיח ומשפיע הישיבה הרב יהושע רבינוביץ וזכו להתבשם מהאוויר של בית חיינו והאוהל הק'.

במהלך הנסיעה זכו התלמידים ללמוד ולהיות ב770 בחדרו של הרבי ובביתו הק'.

בליל שישי התוועדו התמימים עם הרב לוי גרליק, שסיפר על הקירובים להם זכה אביו ר' גרשון מענדל ע"ה וכן להבחל"ח הרב לוי עצמו, ועל מנת לתת את התחושה ולחוות את החוויה הביא הרב גרליק מכתבים וחפצים שזכה לקבל מידו הקדושה של הרבי, ודיבר אודות התקשרות לרבי ודור השביעי.

לאחר מכן סיפר הרב שלום בראכשטאט על הניגונים שחיבר לקאפיטלעך של הרבי ורומם את התלמידים, וכן השתתף הרב לוי וולימובסקי, שסיפר אודות אביו ר' זושא ע"ה הפרטיזן של הרבי ועודד את התלמידים על אהבת ישראל ועד לאופן של איברגעגענקייט אינגאנצען.

ביום שישי יצאו התמימים למבצעים והניחו לעשות יהודים תפילין.

בשבת זכו התלמידים לשהות באוהל הק' והתקיים פארבריינגען מיוחד עם המשב"ק ר' משה הלוי קליין שיח', שריתק את התלמידים עם סיפורים אודות הרבי, ובפרט לאחר כ"ז אדר שזכה להיות אצל הרבי בקודש פנימה ועורר את התלמידים להתחזק בהתקשרות לאילני דחיי ולפעול את ההתגלות בקרוב ממש.

ביום ראשון ערכו סיור בספריה עם שיעור נפלא מהרב בערל לוין בענין ההקש בין חג הסוכות לחג הפסח וההלכות היוצאות מהיקש זה, החומר נמסר בצורה מסודרת וחיזק את לימוד ההלכה ובפרט הלכות חג הפסח הקרוב ובא.

ביום ראשון בערב התקיימה סעודה מיוחדת צאתכם לשלום כיד המלך בבית הנגיד ר' בערל יוניק. בפארבריינגען ר' בערל עורר את התלמידים להתעסק בהפצת המעיינות בעירו אנטווערפען לאחר מכן הביא את ידידו הרב קלמן שיח' ווינפלד שריתק את התלמידים על שהותו אצל הרבי בשנות האור וכן על חיזוק בבין אדם לחבירו.

הפארברייגען התקיים בחיות רב ומתוך שמחה וריקודים על הזכות להיות קשורים עם הרבי ומתוך אמונה שהנה הנה משיח בא.

בסיום קיבל כל תלמיד תורת מנחם חלק פ' מזכרת על מנת ללמוד ולהמשיך לחיות את תורת רבינו.

ביום שני חזרו התמימים לישיבה זה רק חלק מאותן חוויות עוצמתיות שחוו תלמידי התמימים במהלך שהותם במסע הקודש. ומתוך שמחה רבה – התמימים קבלו הרבה החלטות טובות למשך הימים הבאים.

הנהלת הישיבה ביקשה להודות בפרט לתמים משה שיח' וישצקי שדאג ולקח אחריות על סידור המסע בצורה מסודרת ונאה.

"הננו בטוחים שנסיעה זו תלווה את התלמידים החוויות העצומות והפנימיות לא ישכחו לעד ותיתן להם חיות וחיזוק ההתקשרות לרבי, התרוממנו יחד וכולנו חוזרים עם חיות מחודשת", אומרים בישיבה.

תודה לאיש החסד הנגיד ר' משה רובשקין שסייע בכל השהות והאוכל לטובת תלמידי הישיבה -ה' יחזיר לו כפועלו הטוב

המסע הוא המשך של מבצע תורה המנוהל בידי אמן על ידי הרב ש. קוריץ ר"ם בישיבה ואודות לתרומתו הנדיבה של ידיד הישיבה מר עודד שפירא ומשפחתו ולזכות כל משפחתו היקרה. "תם ולא נשלם.... בתפילה שפעם הבאה נזכה לנסוע ולראות ולשמוע את הרבי בביאת משיח צדקנו ומלכנו בראשנו תיכף ומיד ממש", חותמים בישיבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.