COL | יום כ"ו אדר ב ה׳תשפ״ד 05.04.2024

כבוד לתקנת הקודש של הרבי: סיום הרמב"ם המרכזי בבני ברק

חגיגת סיום הרמב"ם נחגגה ברוב רושם בישיבת תות"ל בבני ברק, בארגון בית חב"ד בפרדס כץ ובהשתתפות רבני העיר ואנ"ש | כיבדו ונשאו בדברי תורה הלכה וחסידות ופלפלו ברמב"ם, הרב ואב"ד בני ברק הגאון הרב חיים יצחק לנדא, רב קהילת חב"ד בני ברק וראש ישיבת תות"ל הגה"ח הרב יוסף יצחק בלינוב, רבני קהילות וראשי ישיבות
כבוד לתקנת הקודש של הרבי: סיום הרמב
צילומים: מענוש עמית

בני ברק: חגיגת סיום הרמב"ם במעמד רבני העיר, אנ"ש והתמימים

חגיגת סיום הרמבם נחגגה ברוב רושם בישיבת תות"ל בב"ב בארגון בית חב"ד בפרדס כץ ובהשתתפות רבני העיר ואנ"ש.

פתח את האירוע המנחה שליח הרבי לפרדס כץ הרב יוסף דוד הלל. קישר את לימוד הרמב"ם לפרשת השבוע בה מבאר הרבי שאמנם יכולים אנו ללמוד את כל התורה, אך עלולה להיות יניקה להיפך הקדושה, ומונעים זאת על ידי ההתקשרות וההתחברות לרבי, דבר זה בא לביטוי בקיום תקנת לימוד הרמב"ם.

הגה"ח הרב אהרן שפירא שליט"א רבה של פרדס כץ ואבד"ק הימנא הוזמן לשאת דברי ברכה לכבוד האירוע, דיבר על המעלה שבלימוד הרמב"ם וסיפר כי זכה להיות בשעת מעשה אצל הרבי בהתוועדות ושיתף את הקהל בנקודה שאחדות בכל התורה כולה ממש זה רק בלימוד שמקיף את כל התורה ממש, שזה לימוד הרמב"ם.

בסיום והתחלת הרמב"ם כובד הגה"ח הרב חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א רב העיר בני ברק, שדיבר על השמחה של מצווה בכלל ובפרט בסיום של גמרה של מצווה. וקישר תקנת חת"ת ורמב"ם ללומד תורה שבכתב ואחר כך בספר הרמב"ם ולא צריך לשום ספר אחר שאלו הן תקנות חת"ת ורמב"ם. הרב לנדא העביר מסר לתמימים 'בגובה העיניים' על משימותיו של תמים, להיות מונח בלימוד גם בימי בין הזמנים הקרבים ובאים, ועל הנחת שיש מכך להוריו.

לאחריו כובד הגה"ח הרב יוסף יצחק בלינוב שליט"א רב קהילות חב"ד בני ברק ור"י תות"ל המרכזית בדברי ברכה, שעמד על כך שהרמב"ם בחר לפתוח בפסוק 'משוך חסדך ליודעך' שזה לא רק בקשר להלכות הראשונות 'לידע שיש שם מצוי ראשון' אלא על כך ענין הספר, היות והקב"ה והתורה הן אחד, ועל ידי לימוד הרמב"ם יודעים כל התורה, וכך כביכול תופסים את כל הקב"ה ויודעים אותו. ועליהם ממליץ דוד המלך 'משוך חסדך ליודעך'!

התרגשות מיוחדת היתה בהשתתפותו של הגאון הרב דוד עידן שליט"א ראש הכולל ורב קהילת 'כסא רחמים' שהגיע לחזק את לומדי הרמב"ם בקביעות מידי יום. ודיבר על הקשר ההדוק שלו ושל מורו הגאון הגדול הרב מאיר מאזוז שליט"א עם הרבי, הרב ציין שבספר הרמב"ם יש 1000 פרקים!!! והמליץ את הפסוק על הרבי 'האלף לך שלמה', שבזכות הרבי רבבות בכל שכבות העם לומדים את הרמב"ם, שכתב את הספר ש'יוכלו ללמוד בו קטן וגדול'...

הגאון הרב דוד משולם פייש שיינפלד שליט"א רבה של קריית הרצוג, קישר את לימוד הרמב"ם מחזור ה-מ"ג, שזה ראשי תיבות משיח גאולה שזה בוודאי יזרז את הגאולה וקישר את זה עם מצוות הפרשת חלה, שתיקון העולם הוא תיקון חטא אדם הראשון שהוא חלתו של עולם חלה= 43.

הרב הלל העניק לרבנים את הספר החדש 'האיר פני המזרח' על הקשר של רבני עדות המזרח עם הרבי.

מנהל הישיבה הרב לוי רוזנברג קיבל את פני הרבנים, בשם תלמידי התמימים וצוות הישיבה ושוחח עמם על האווירה המיוחדת בישיבה,

לקראת סיום האירוע, ארגון את"ה בישיבה העניק ספרי חסידות לקבוצת תמימים שהשקיעו בלימוד שיחות ומאמרי הרבי.

המשתתפים יצאו מחוזקים ומכווני מטרה לעשות נחת לרבי בקיום תקנת לימוד הרמב"ם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.